|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu tillverkas ju inte 2.8l motorn längre utan 3.0, men det finns säkert emblem kvar att beställa (ring och hör med BMW). Du skulle ju kunna beställa två st 2.8-emblem och sätta dom på vänster och höger framskärm på din 528'a, precis som på kryssfem - det skulle i alla fall Asken tycka om! :P Ska se om jag hittar någon bild på 2.8-emblemet, mailar dig eller lägger ut länk här senare. roadZter |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har kollat artikelnumret är 5114 8 412 857 bara att beställa.Jag vet hur det ser ut :)) MVH Hasso |
|
Där fick Ni mig att fundera på nåt! Min är ren där bak just nu... Kan inte vara så dyr den lilla biten väl? Nästa fråga, hur f*n vet man var man ska sätta den då (mått)? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
hasso: Snyggt jobbat, var hittar du artikel nr? Anders S.: Det lär vara placering á la ögonmått enligt eget tycke och smak som gäller - så tänker i alla fall jag gå till väga. =) roadZter |
|
|
Ja, det lär väl få bli så :) Risken är väl att man kommer att tvivla på sitt eget omdöme om du förstår vad jag menar. Vet man exakt var den skall sitta så känns det lite bättre, tror jag... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Anders S.: Det finns ju inga bilar i Sverige/Tyskland som BMW säljer med detta emblem på, därför kan det ju inte bli "fel" eftersom ingen har något att jämföra med. Tydligen bara bilar i USA som har detta emblem enligt "540is". Man kan ju sätta fast emblemet med lite häftmassa först för att hitta "rätt" position innan man klistrar fast det. Någon som vet om emblemet levereras från BMW med någon typ av klister bak, eller får man köpa detta själv? roadZter |
|
|
Det finns klister bakom emblemen,bara att trycka dit köpte 520 emblem till min. MVH Stephan |
|
|
Tycker det ser bra ut med en diskret feting... inget märke, feta sulor! I USA är det bara gamla gubbar och kärringar som inte tänkt på emblemen som har dem. Som sagt, smaken är som... arslet... eller hur va det nu då? H U M A N R A G E Länk |
|
|
DZ & Asken: 518 emblem då samt plåt fälgar med biltem kapslar är optimalt.... (MB E500 gick att best. utan alu fälg när den kom snack om sleeper...) |
|
|
Ett annat alternativ är att köpa V8-märket som finns på Jeep Cherokee och sätta bak på bimmern... ;) hasso: Det finns väl V6-märke också (inte tuggummit), kanske något för dig? :O) roadZter |
|
|
Det är väl häftigt att inte ha något märke alls. Men iden att ha 520 på en 540 är rätt kul också...:-). Mvh /NP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
DanneZ:Är det inte rak sexa i BMW . Annars kan jag ta mitt gamla 20MXL 2300Saut V6 märke:)) MVH Hasso |
|
hasso: Ops, rak sexa är det! Det visste jag ju! Ta bort V'et och sätt dit sexan bara... ;) Nu skall jag åka och tvätta av bilen lite lätt och sedan fästa 4.4i-emblemt (fick det först idag) där bak. Ska ta några bilder på resultatet, om det är någon som vill ha en bild eller två så maila mig! roadZter |
|
|
Nu är det fixat! Blev över förväntan faktiskt, emblemet är i lagom storlek och inte blaffigt på något sätt. Jag beställde alltså 4.4i-emblemet som hör till X5'ans högerskärm (det sitter ett emblem även på vänster sida av X5'an men det är olika artikelnummer, fråga mig inte varför). Emblemet kostade 224 kr inkl moms och kom i tre delar "4.", "4" och "i". Klister fanns på baksidan av emblem-delarna så det var bara att trycka dit. Ett tips: ta med ögonmåttet! ;) roadZter |
|
|
DanneZeta: Har Du någon bild pa emblemet monterat ? Jag bor i USA och kan bekräfta att här har de INTE 4.4i emblem monterade på E39'ans kaross - bara på X5:an Swede540iT |
|
|
Swede540iT: Check your mail! Då stämmer det inte som 540is skrev att det var standard på 540 i staterna?! Kanske är jag först ändå! =) Är det något över huvud taget som skiljer en "amerikansk" BMW mot en svensk alternativt tysksåld? roadZter |
|
| Det rullar en fet 750 E38 long i Karlskrona med ett "V12" emblem. Det är min favoritmekkare som har den. | |
|
Coolt, sånt gillar jag (för tillfället i alla fall)! :P roadZter |
|
|
DanneZeta: Blinkerserna (iaf fram) är helt eller delvis orange även på 00:or och framåt tror jag. Verkar nästan som om det är någon sorts lag på att en viss del av blinkersglaset måste vara orange. Eller också är det bara hippt... :) Dessutom brukar brukar blinkerserna fram lysa konstans av någon anledning. Så var det iaf i San Francisco & LA med omnejd när jag var där....rätta om jag har fel eller utveckla gärna du/ni som bor där borta. |
|
| konstans=konstant | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.