|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Kommer det komma några roligare dieselmotorer tror ni ? Hört ett rykte mo nya 4-cyl högpresterande dieslar. | |
|
Slippy tror en D4a räcker gött 5cyl med 177hk Nu kommer även R-design Länk |
|
| tycker r-design var snyggare till s60 men detta är också snyggt men känns lite fegt | |
| M34: Tror D4 ar 2.0 och 4 cyl pa V40:n. | |
| Det var 5cyl i D4 dock pa 2.0L | |
|
Æven d3 ær 5cyl tror jag finns sækert trimpotential i den då det sækert ær samma motor i grunden |
|
| Har kört en V40 T4 hela veckan. En fin bil. Innan har man bara kört ej färdigutvecklade bilar. | |
| Länk verkar lovande | |
|
Lite fler tester, ser som sagt riktigt lovande ut! Länk Länk Länk |
|
|
Tyskmotor und sport hade synpunkter på fällningen av baksätet men annars positiva tongångar. Man blir ju lite sugen att titta på den här trots att det inte riktigt är dags för bilbyte... Länk |
|
| jag hoppas verkligen den kommer som 3-dörrars eller nåt annat sportigt :D | |
| Kass reklamfilm Länk | |
| har faktist sett bilen live flera gånger och provsuttit den och visst är kvalitetskänslan högre än hos andra volvo.. den är dessutom den snyggaste volvon hitills så allt lovar ju gott förutom priset.. det är samma grundpris som för en 116 nämligen 225 000kr | |
|
Med tanke på att det är 150 HK i Volvon mot 122 i BMW:n så tycker jag inte priset heller är någon direkt nackdel för V40:n. V40 basmodellen T3 har ju en förbrukning på 0,54 L/mil och 240NM. BMW på 0,61 trots klenare motor med sämre vridmoment. Tycker Volvon är ganska vettigt prissatt. |
|
| Länk nu har det läckt ut bilder på xc40,, ser faktist väldigt snygg ut.. volvo har hittat formen | |
|
mja, en XC-Volvo förknippar i vart fall jag med en större bil. Sedan kan man ju undra hur mycket det stämmer, enligt tidningarna var det ju klappat och klart med en XC30. Vem vill ha en liten XC-bil? MVH Robert |
|
| Pensionärer som har svårt att "kliva ner" i en normallåg bil. Vet många som uppskattar en högre bil men för den skullen vill ha den liten och smidig. | |
|
Länk Engelsk provkörning. Postivt omdöme, utan att riktigt nå upp till BMW 1-serie och Audi A3:s nivå tycker Autocar. |
|
| jag hoppas på ett snyggt rdesign-paket så kanske man själv blir sugen inom kort :D | |
| nu har ju bilarna börjat hitta till kund och man har sett många fina ute på vägarna.. tyvärr har de flesta varit med vinterdäck vilket offtast innebär små fula fälgar så längtar till våren.. modellen har sålt bra överlag enligt vad tidningarna skriver | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.