|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Länk tycker att volvo lyckats riktigt bra med denna nya version av v40.. det är tänkt att den ska utmana 1-serien och får volvo till fina motorer så är dem nog med i matchen.. börjar gilla volvo mer och mer | |
|
Helt klart! Fick förmånen att kika nära på bilen, provsatt den och "torrkörde" lite. Kändes helt klart premium. Som tidigare 1-serieägare måste jag säga att V40 är väldigt lik BMW E87 utrymmesmässigt. Helt klart en potentiell utmanare. Tror detta blir perfekt som andra bil... |
|
|
Den gillar jag! Inte alls dum! :) /Bellamy |
|
| ricopet: jobbar du på volvo eller var fick du se den?? blir inredningen som i s/v60 så är det ju klart en intressant bil | |
|
bmw_jerry: Ja, jag jobbar på Volvo Cars, så var där jag fick känna och klämma på den. Inredningen blir relativt lik s/V60. Huvuddragen är kvar. Sedan har man gjort V40 mer "sportig". Tex har V40 gammal traditionell handbroms tillskillnad från s/v60 som har elektronisk. Nya mätartavlor är det också, och framförallt fler snålamotorer än bara driv-e. Denna gång med lite prestanda också, även awd (fyrhjulsdrift) ryktas det om kommer senare=) Drömmen skulle ju vara en V40 D5 AWD eller V40 T5 AWD om det kommer. I såfall tar jag lätt en sådan som tjänstebil istället för V60:n. |
|
|
ricopet: får man fråga vad du har för tjänst hehe?? låter klart intressant. har länge saknat en mer ungdomlig volvo och visst var c30 nära nog men denna ser ut att vara perfekt.. nästa gång jag byter bil vill jag ha en snål diesel och denna kan vara en kandidat.. |
|
|
bmw_jerry: Jobbar på utvecklingsavdelningen (R&D). Snål diesel, eller varför inte en snålbensinare? Hursom ska det bli väldigt intressant att se den officiella datan kring bilen, antar att man får hålla ut en vecka till eller så... Frågan är bara vad bilen kommer kosta, vad tror ni...som en 1-serie eller mindre? |
|
|
ricopet: så du är ingenjör eller?? anledningen till att jag frågar är att det är just det jag pluggar till(civilingenjör inom produktutveckling) ja lyckas dem med en snålbensinare som klassas som miljöbil så är det ju klar ett intressant alternativ |
|
| bmw_jerry: Du har PM | |
| Länk här kommer massor med bilder.. den ser riktigt fin ut .. tror den kan sälja bra om den får fina motorer | |
| Jag tycker den ser riktigt bra ut! Klart den snyggaste Volvon. Dessvärre ser den ut att dras med samma hemska överhäng fram som V60 :( | |
| Jag jobbar med utveckling av den *s* | |
|
Med risk för att låta gnällig. men är det bara jag som tycker att dom senaste bilarna från Volvo har blivit extremt fula? V70 II, V50, S60, XC90 o.s.v var snygga med rätt färg och ett par snygga fälgar, men dom nya ser rent ut sagt förjävliga ut. Bakdelen ser överarbetad ut och överbettet till front, ja hur tänkte dom där egentligen? |
|
|
Du är inte ensam, jag tyckte och "förra generationen"(?) Volvo såg mycket bättre ut, och XC60 tyckte jag var en av de snyggaste modellerna Volvo gjort hittills så den bådade gott: Men med S/V60 och V40 har något gått snett tycker jag tyvärr! //Bjersér |
|
| Är V60 ful? Nu kommer V40 och senare XC40. | |
| Tycker personligen att Volvo S/V/XC 60 är hur snygga som hälst. Kanske lite nytt design för Volvo men verkligen lyckad. Ni som dissar Volvo S/V 60 ta och provkör en D3 eller D5,ni kommer inte ångra er. Volvo har också börjat tillverka bilar med "kör glädje" | |
| volvo har ju ändrat sitt utseende så det kanske tar tid för folk att vänja sig men tror att volvo kommer nå en mycket bredare kundkrets nu | |
|
Är det någon av er som kört bilen ännu? Finns tydligen några individer här som står nära utvecklingen av den. Jag hoppas den blir alert och rolig på vägen som min bil, och inte så filtrerad och distanserad som märkets större modeller. Då kanske man stannar inom märket då det är dags för byte.....:) |
|
| Jopovic Nej du är inte ensam, v60 s60 tycker jag ser ut som en myrslok i fronten och bakdelen är aldelses för tillkrånglad i designen tycker dom ser framtunga ut från sidan nee Volvo faller inte mig i smaken alls, xc60 är väll rätt snygg framifrån men ser smal och hög ut bakifrån. Men angående v40 så är det nog första gången man ser en snygg växelspaksknopp i en Volvo annars tycker jag den påminner om Ford focus bakifrån gillar jag inte den alls, lika ful som c30 bak med rutan som ser att gå ner så långt. | |
| Jag håller helt med om den framtunga känslan man får av de nya Volvo modellerna, och då främst V- och S60. Det ser inte bra ut... Men om man försöker bortse från det gillar jag ändå Volvos nya design! | |
| Länk bilder på v40 i vitt.. snygg som fan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.