|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Riktigt lyckad, hoppas den lever upp till förväntningarna IRL! | |
|
Var idag och tittade på nya V40 live. Den ser riktigt bra ut, helt klart intressant. Dock är inget gratis... Lite ungefärliga prisuppgifter: Instegsmodell: D2 (Driv-e) ca 225.000 SEK D3 + ca 15.000 SEK D4 + ca 30.000 SEK T3 cirka 235.000 T4 ?? + ca 15.000 SEK kanske? Samtliga dieslar under 120g med manuell växellåda Större motorerna lanserars först till hösten (5-cyl bensinare). Detta gäller då basbilar, man kan väl tänka sig att de tre paketen kinetic, momentum o summum kommer. Kollar man på S60 så kostar paketen, 15.000, 30.000 resp 40.000 SEK. MVH/ |
|
|
Hittade denna på nätet: Nederländsprislista/Broschyr: Länk |
|
| Var också och tittade på den. Dom bjöd på Ahlgrens bilar. Det är en mycket kul bil att köra. | |
| ricopet: så med andra ord kostar v40 lite mindre än s60.. antar att denna v40 kommer i flera karossvarianter för själv hade jag varit sugen på en 3-dörrars | |
| Bilar med digital hastighetsmästare blir sällan storsäljare. Är chassiet detsamma som i S60? | |
| Hastighetsmätaren är som en bildskärm. Det går att välja vad man vill. | |
|
Jag blir alltid sugen när det presenteras ny Volvo. Sedan går det över så fort jag sätter mig i bilen; man sitter alltid för högt, materialen känns sämre och är fulare än de ser ut på bild. Sedan när man provkör så saknas precision och körglädje. Reglagen känns klumpiga. Nu hoppas jag att man inte gjort dessa missad med V40, Jacoby verkar ju taggad. Och tysk. Ska bli roligt att provköra! /M |
|
|
Nu kan man bygga nya V40:n i bilkonfiguratorn på www.volvocars.se Byggde ihop en V40 T4 och priset landade närmare 360.000 SEK .... Sett bilen in action nu, och den är riktigt snygg! Återstår bara att provköra den (blir väl till sensommaren som den kommer till handlare) |
|
|
Tycker inte att lanseringsfärgen gjorde bilen rättvisa, hur tänkte de där? Hittade en länk på Fejjan till deras bygg din bil, nu börjar det likna något :) Länk . MVH Robert |
|
| Mycket lyckad modell | |
|
Helt klart, tycker att den är riktigt snygg i vitt. Skulle haft det som lanseringsfärg... MVH/ |
|
| byggde ihop en v40 och man inser snabbt att 300 000kr inte räcker till..denna modell blir nästan lika dyr som en 1-serie. Dock så brukar man alltid kunna köpa nya lagerbilar till riktigt bra priser.. Det som är positivt med denna modell är att valmöjligheterna tycks vara fler än t.ex för s/v60, då tänker jag r.ex på klädselfärger med mera.. men varör finns det bara 3olika lister till nästan alla volvo?? i en bmw kan du välja mellan 100olika lister känns det som. | |
| har sett bilen live nu och den är riktigt snygg.. p1800 vecket är väldigt lyckat.. enligt mig snyggaste volvon.. | |
|
Såg oxå nya V40 samt V60 Plug In Hybrid igår och V40n är riktigt snygg En V40 T5 AWD R-design med lite polestar trim kan nog bli riktigt vass. |
|
| Ja, var också på någon "VIP-avtäckning" i onsdags, och måste säga att den ser trevlig ut. Klassens snyggaste bak! (Men den "kräver" sportchassi + 18" visuellt..) | |
|
Såg den första V40:in i ute på vägen i Göteborg igår, riktigt snygg faktiskt. |
|
| när får man provköra tror ni? | |
|
Skulle tippa på provkörningar under sensommaren, ungefär som det var när S60 lanserades för ett par år sedan. Hade för mig att jag kunde testköra S60:n i slutet på juli. Innan dess lär väl presskåren fått säga sitt... /R |
|
| tror att volvo kan lyckas väldigt bra med denna modell.. de borde även göra som bmw med att ha många karossvarianter,, 1-serien finns ju i 4 olika varianter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.