|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Har använt mig utav Turtles skinnfix, folk frågar mig var jag gömmer granen.. Wunderbaumen alltså. Känns förjävligt!! Hjälp vad kan jag göra åt saken? Vilket medel ska man använda för att få skinn / nybilsdoft istället för vanilj som turtles luktar ? :/ |
|
Gliptone! Först deras Gentle Cleaner och sedan Conditioner. Köpes med fördel på shinearama.co.uk. /Masten |
|
|
Allt o lite till när det gäller lädervård (även "flytande läder", färg osv): Länk Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tackar men finns det inget här hemma i sverige? Så man bara kan inhandla på mekonomen eller liknande? Kan man få bort doften som är i sätena idag pga turtles? |
| Gliptone finns att beställa från www.gunthermcardetailing.se som är en svensk sida med god support och snabb leverans. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Kanon :) Men hur är doften? E38 har ju alltid en speciell lukt förutsatt att man inte rökt eller äcklat sig i dem. Varnar alla andra för turtles skinnmedel! Luktar gran! Kommer jag få bort lukten som är där idag? Har på alla andra bilar haft hästsadelfett, har fungerat kanon men är lite svårarbetat. |
|
Gliptone luktar brittiskt på något vis, lite som en fin lädersoffa. /Masten |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Det låter inte så dumt :) Ingen som vet hur meguiers luktar? |
| d.fagersten: Meguiars läderrengöring/lädervård luktar helt ok, dock inte vanilj...däremot är det ett mycket bra medel, rekommenderas! Finns flera andra trådar om Meguiars produkter dock... | |
![]() 1.360 Bruksbil
Jag vill absolut inte ha vaniljdoft hehe Gliptones brittiska doft låter bättre :D |
Karl-Hilding |
Prova att hälla ättika i en skål och låt det stå ett par dygn i bilen. Tar bort det mesta av "sketalukt" |
![]() 1.360 Bruksbil
Ja det vet jag vi gjorde på en hyrbil en gång i tiden som luktade rök men i detta fallet så har jag ju själv inpregnerat mina säten med lukten hehe Vet att skinn brukar vara svårare att få annan doft på än vad tygklädsel är.. |
|
Länk Gliptone GT11 och GT12.. billigare har jag inte hittat.. t.o.m frakten är billigare från England,än frakten du får betala här hemma, ..de säger allt om de svenska ÅF..USCH,FY |
|
| Länk | |
| Gör det inte så dramatiskt - men jag vet att man gärna gör det när det gäller sin bil. Det finns ett medel som heter effekt som är sjukt bra till skor, och tro det eller ej, men det är lika bra till lädervård för bilar. Det är ett medel som är ganska lättflytande, och torkar direkt, behöver ej efterputs. Du köper det i en välsorterad skoaffär. Köp och testa på skorna först, och därefter växelspaksdamasken. | |
|
Ikeas funkar oväntat bra Länk . Jag kör dock med Zaino Z-10 Länk vilket är lättarbetat, ger en matt yta och doftar underbart! |
|
| Jag har provat IKEA:s medel på en skinnfåtölj. Det är ingen höjdare. Innehåller i princip bara paraffinolja. Det finns betydligt bättre medel. | |
|
För rengöring så kan jag rekommendera sadeltvål. Köps billigt på närmsta hästsportbutik. Rengör galet bra, räcker i två evigheter. Kräver dock insmörjning efteråt då det är uttorkande. Själv smörjer jag med BMWs egen lädersmörja. |
|
|
Om du inte orkar handla på nätet kika förbi ngn möbelrenoverare. De har oftast bra grejor till slitet läder. |
|
|
Köpte gliptone och rengjorde samt impregnerade lädret med när jag ställde av den och tyckte att det fungerade hur bra som helst. Har Dakota Oyster i min bil som är väldigt ljust så lite avfärgning från jeansen fanns bl.a., allt försvann utan problem. Lädret ser nytt ut och det luktar verkligen nytt läder i bilen flera månader senare! Det stämmer att det luktar "brittiskt" på något konstigt sätt :) |
|
| Använder Gliptone ock rekommenderar starkt. Har beställt mer för jag har fått slut på det =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.