AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.972

Köp av 328. Hjälp en oinvigd

Sida 2 av 2
Tjenare alla!

Jag trodde inte denna tråd levde längre.. :-)
Jag vill än en gång tacka alla för er tid, nu har jag iaf valt att låta bilen gå till en annan köpare. Mest pga att jag inte vet om jag kan behålla mitt jobb då företaget flyttar sin verksamhet till annan ort (troligtvis) men även pga serviceboken då..
Det kommer väl fler somrar hoppas jag. Samtidigt skrapar jag ihop några slantar till och kanske köper något "värre".. (svårt prestandasjuk som man är) Tyskt blir det iaf.

Tack än en gång för era svar!
ma
5
mackan74
525i 2004
Köpte själv en 328 -95 för ca två år sedan och haft den sedan dess. Kopplingen är tung på dessa modeller, men det vänjer man sig vid. Annars är bilen en kanonbil att äga, men utan servicebok kan du i din sin tur ha svårt att få den såld senare. Mitt råd -Köp ej utan servicebok.

Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Kopplingen ska absolut inte vara tung vid 11,000mil..
Men en bil som saknar servicebok behöver inte vara sämre en bil med servicebok...
En tysk service bok säger mig nämligen ingenting..
Har vart i tyskland och serviceböcker o stämplar går att få tag på överallt... Så de inget man ska lita på!!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Donnie,
Med serviceboken kan du iaf kontrollera stämplarna som står där. Självklart är serviceboken ingen garanti för att allt stämmer, men det blir hundra gånger lättare att kontrollera bilen om var, hur och när den blivit servad.

--------------------------------------------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.