|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Hade hellre köpt en 997 4S. Visst, prestandan är inte densamma men 996 känns väldigt daterad. Framförallt invändigt. Bilarna har också rullat långt, samtidigt som de som är lågmilade ligger allt för högt i pris. | |
| Jag skulle aldrig köpa en Porsche 997 gen1 förutom turbo eller GT3:a pga IMS-problem | |
| Det gäller även 996 kom jag på i efterhand | |
|
Porsche 997 4s cab absolut säger jag. Jag har kört både 996 turbo och 997 4s och känslan är lite som att gå från 964 till 993 enligt mig. Både utv & inv en stor förbättring på 997 kontra 996. Den känns betydligt mer modern än 996. IMS problem verkar finnas absolut men väljer du gen II så bör du slippa dem. Jag skulle välja Porsche absolut, även om den bil du har är jättetrevlig att köra den också. München |
|
|
Svåra val o många synpunkter. Har kollat på ett ex idag o blir ju rackarns sugen på o byta. Men får nog åka o sätta mig i en 997. Men kan inte komma ifrån känslan av fullt pådrag i tvåan o sen rappt i med trean i turbon, man smajlar ju ända ner i byxorna. |
|
|
Hade tagit M3an vilken dag som helst. Kanske för att jag inte gillar att åka runt i 8 år gamla bilar. Porsche i all ära men lite sådär att köpa en gammal just för att det är Porsche BMW FOR LIFE |
|
|
Hade tagit M3an vilken dag som helst. Kanske för att jag inte gillar att åka runt i 8 år gamla bilar. Porsche i all ära men lite sådär att köpa en gammal just för att det är Porsche BMW FOR LIFE |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
BMWn alla ggr. Jag har alltid tyckt att Porsche är en folkvagn. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Dom flesta med kommentarerna BMW alla ggr osv har säkert aldrig åkt i en 996 eller 997 turbo. Glömmer inte första åkturen i min gamla 997 techart trimmade porsche smilet ville fan inte gå bort 1 timma efter varje åktur, sen jävlar gäller det att hålla hårt i ratten vid fullt gaspådrag. |
|
| Det bästa är om ts tar en provtur i båda och sedan tar beslut. | |
Morten B |
Jag letade E92 DKG M3 i 4 månader utan att hitta ett bra ex. Sen blev jag kär i en 997 C4S som jag köpte för 1 mnd sen, en fantastisk bil om man inte behöver ha med många passagerare eller mycket bagage. |
|
Har haft porsche årsmodell 1974 o 1984 o2003 O man känner igen sig när sätter ner rumpan i dom. På 70 talet delade bilarna alla reglage o dyl med folkavagnen, kul :) Nu har jag ju haft o har båda modellerna som jag frågar efter, men det jag inte förstår är varför en obekväm bullrig liten gammal bil kan mäta sig med en nästan ny BMW. Men vissa grejor kanske man inte kan sätta ord på helt enkelt. Det blir Porschen som kommer segrande ur detta, tror jag , haha? |
|
|
Porsche är Porsche även om jag älskar BMW. Köp med hjärtat :) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
m3efl! Har åkt/kört sportvagnsfolkan många ggr men jag kan inte förlika mig med bilen. Vet inte vad det är - har svårt att sätta fingret på det. En sak vet jag dock och det är att den inte tilltalar mig formmässigt. Har alltid tyckt (och troligtvis kommer) att E46 (m3) och en E34 (M5) är bland de snyggaste former jag har sett - en slags "kubistisk" tidlöshet. Sedan är jag kanske skadad när det kommer till prestandan då mina grannar har gett mig många doser av vad prestanda egentligen handlar om då de äter,lever och ski..r bilar med focus på prestanda :) De försöker att övertyga mig men jag känner mig som Ferdinand - trivs bäst med att åka runt i min gula M3 - alla ggr :) Tur är väl att smaken är som baken - delad :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Vad mer än formen är det du inte inte kan förlika dig med. Försök, även om det inte kan vara lätt, att sätta fingret på det. NN/ |
|
| Skramligt obekvämt bullrigt men sån härlig känsla? | |
|
Det är så roligt att läsa hur olika vi tänker. För mig är en eller ett par generationer gammal modell så hopplöst omodern. Ibland när jag ser en e39 eller liknande så undrar jag hur jag kunde gilla modellen. Nej, för mig så måste det gå så långt så nostalgi och kult och minne om svunna tider för att jag ska gilla en äldre bil. Men då pratar vi 50-60tals modeller för min del. Så jag avråder starkt till ett baklängesbyte där man tom går flera modeller bakåt. Jonas |
|
|
Fast jag hade ju inte haft något emot en av de första generationens Koenigsegg. Men det är klart gammalt o omodernt, Haha. Förstår vad du är ute efter BMW-Jonas |
|
| Ska man vara ärlig så tycker inte jag Porsche och Bmw går att jämnföra! Om man bortser helt från vad priset på bilen och vad den kostar i drift m.m på båda bilarna så finns de väl inte ens en tvekan vilken man valt? Jag verkligen älskar Bmw och speciellt m-modellerna men skulle aldrig i hela världen ens komma på tanken att ta en Bmw före en Porsche. | |
|
Många bra synpunkter, men jag får nog gå på känslan, nu ska jag bara hitta en porsche i bra skick till rätt mellanpeng. Tack för hjälpen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.