AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.508

Dax för sommardäck

Sida 3 av 6
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Murpz: Va snackar du om? Är ju strålande solsken och 10 plusgrader ;). Perfekt vårväder för en glidar-runda längs kusten. Frågan är bara var jag la mina solglasögon... :)
=) Då bor du inte i stockholm hör jag..
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Nej nej, jag bor på Sveriges framsida... Helsingborg. ;)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag har 10 cm snö på min gata det här är sjukt!!!Behöver åka till macken med det är kört..
Jag fastnade i en liten uppförsbacke.. Försökte i minst 10 minuter att vända men gled bara närmare å närmare en parkerad bil.. Avstängd ESP å full gas på ettan va de enda som hjälpte
Go
166
Goeras
F11 520d -11
Vart bor ni någonstans? Här i "hjärtat av dalom" Falun har vi strålande sol och inte en enda snöflinga ;-)
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Av utsikten att döma bor vi på nordpolen
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Strålande sol och 10+ i Skåne :)

-------
Min bil suger inte...
Ki
257
Kineto
BMW Z4 3.0i (2005)
BMW Z3 M Coupé (2001)
Jag har precis skaffat nya bakdäck i dimensionen 265/30 R19. Valet stod först mellan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 och Continental ContiSportContact 5P. Efter att ha läst många både svenska och utländska tester samt ha talat med ett par duktiga däckhandlare föll dock valet på Hankook Ventus S1 Evo K107, som trots ett betydligt lägre pris ska vara minst lika bra som motsvarande däck från de s.k. premiumtillverkarna.

Att ha olika däckfabrikat monterade på fram- och bakaxeln ska för övrigt inte vara några problem.
bm
4
bmwmania
bmw 335i-07(performance)
Är det nån som har 245 35 19 samt 275 30 19 däck???Med vänlig hälsning,
245-35-19: Länk

275-30-19: Länk

Kan det bli bättre och billigare?
Köpte själv dom däcken och är mycket nöjd. Hyllar dom till skyarna.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
+19C idag -Is Niice.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Lustigt att du säger det -- de satt på fälgar som jag ville ha och jag tänkte att: de här är billiga och lär väl inte vara bra?

Men jag tycker de är helt OK - de är tysta - något som billiga däck inte brukar vara, rullar lätt och har bra grepp. Bra däck, jag tänker inte byta mina. :)
bm
4
bmwmania
bmw 335i-07(performance)
Nej nej ska man köra en BMW m3 så ska man ha bra däck.....
Helt ute och cyklar; ska man ha en BMW m3 ska man ha en Canali-kostym. Googla det.
Lasse: Verkligen superdäck för inga pengar. Går verkligen mjukt och fint och bra grepp i både vått och torrt. Kommer aldrig köpa andra däck.
Det är förvånansvärt mycket däck för pengarna - trollgen det mest prisvärda däcket just nu. Jag har Michelin Pilot Sport på andra fälgar, och ärligt talat märker jag ingen skillnad till vardags.
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Av de premiumdäcken som det talas om här hade jag valt Continental ContiSportContact 5.

ADAC test: Länk

ÖAMTC Länk

///Motorsport
BMWCS medlem nr. 07078
ContiSportContact 5 verkar på det mesta men får inga toppoäng för ljudnivån Länk Länk Länk

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.