|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Tja gott folk! Nu börjar det närma sig att man kan plocka fram bilen,,, och som man LÄNGTAR!!! Snart är det dax att införskaffa nya bakdäck: - Funderar på om nån som har tips på bra däck ( skippa lågprisdäcken ) - Funderar på CSL måtten 265/30-19 - Inköpsställe - Har fått tips från en däckfirma en rad massa däck mellanpris nämnde han Falken/hankook dyrare va premiummärkena michelin, goodyear Vore bra om tips och råd. | |
|
Då säger jag michelin pilot sport cup. Kort o gott Lika bra som dom är dyra. |
|
|
235/35-19 GOODYEAR ASYMETRIC-2 ca 4300kr 265/30-19 GOODYEAR ASYMETRIC-2 ca 4900kr Jag kör på dessa och tycker dom är underbara tysta och perfekt grepp..Har kört med Michelin tidigare tycker att Michelin överskattad men bra däck, Goodyear är bättre(Tycker Jag) |
|
| Alltså totalt 9200kr för 4 däck förstås | |
|
Min M3a ska oxå få 4 st nya sulor vid påställning, Håller faktiskt med dig lite där catch_me om Michelin PS2,som jag tidigare körde på m5an o m3e36-98.. Ska ju inte köra på bana med m3an,men man vill ju samtidigt ha bra sulor till bilen.. Va oxå inne tidigare på CSL-måtten,men jag skippar de o kör org 225x40x19 255x35x19 istället.. jag väljer mellan Toyo Proxes T1 Sport,Goodyear och Continental.. |
|
|
Memmo...Ska du ha CSL mått på bakdäcken,så måste du ha de på framdäcken oxå:) Jag kommer nog hamna på ca 8,monterat o klart på bilen..får samma pris ..kvittar vilket jag väljer av dom 3 nämnda.. |
|
|
Jag kör med CSL fälgar med Goodyear har kört Goodyear många år nu och Michelin en gång ca 1 år tycker att Goodyear funkar bäst upplevde även att Goodyear höll längre kör inte heller bana men M bilarna äter ju däck.. Tycker absolut inte att man ska snåla på däck för att man kan verkligen behöva däckens egenskaper minst när man anar det speciellt när man kör M bilar. Bianca Goodyear rekommenderas starkt. |
|
|
Körde förra säsongen med Hankook Ventus V12 Evo (K110). Kommer utan tvekan att köra på dessa även nästa gång! Klart bästa däcken jag haft, och då har jag provat många topp modeller genom åren. Alltså dessa: Länk |
|
|
Memmo, Tänk på att INTE blanda fabrikat på fram och bakdäck, det är oftast ännu värre jämfört med om du kör på fel dimensioner. Alltså byt även fram om du byter bakdäck till nytt märke och skall du köra bredare bak än tidigare, passa då även på att gå upp i däckbredd fram, sträva efter samma rullomkrets fram som bak! Michelin Pilot Sport har aldrig gjort mig besviken men även nya Continental Conti Sport 5 är ett suveränt däck, rejält förbättrat jmfrt med gamla Conti Sport 3. |
|
|
Det är en "viss" skillnad på pilot sport och (pilot sport cup) Dom här pratar jag om. Länk |
|
| Ok,tack catch_me | |
| Har Csl måtten fram men bak är org, därför jag ska byta, nåt som irriterar mig. Fast gamla ägaren som har gjort fel och det värsta fram är rätt nya och vågar inte ens nämna märket (sunny)!!! | |
|
Nya eller beg,kvittar köp nya framdäck oxå så har du 4 nya sulor av samma märke o kvalite,och inte nåt *hubba-bubba* märke |
|
| Har du Sunny-däck så finns det väl ändå inget alternativ till att byta däcken runt om? Man köper väl inte en så körglad bil som en M3 för att sen sabba egenskaperna med skitdäck... | |
|
Håller med GE BMW påstår ju att 320IS skall spöa eller ge en match iaf kommer inte ihåg vilken M det var eller om det var Ferrari med rätt däck >Michelin tror jag det var. Men som jag brukar säga billigt behöver inte vara dåligt kvalite alla gånger. |
|
| haha bak är slut, så dom behövs bytas, nån som behöver däck till gungor? bra pris på slitna bak och nya fram, bak = märket kumho fram = märket sunny, intressant? hahah | |
| Wannabedivers jag får contra med den här Länk | |
| Jag körde på GoodYear (asymmetric 1) i somras och måste säga att jag blev lite besviken, blankslitna på en kvart och var inte så tyst som jag hade tänkt mig. I sommar blir det antingen michelin eller wildcardet hankook :) | |
|
Jag har haft Yokohama Advan Sport på min m3 E92, riktigt nöjd. har använt originalstorlek på mina 19" 220 M-fälgar Bra grepp både torrt och framförallt vått. Ljudnivån är bra tycker jag, bra känsla när man "styr in". Håller länge gör dom också. Köpte nya bakdäck och dom finns att hitta för bra pengar Annars gör ju Sunny bra grejer ;-) |
|
| Vilket märke är dom billigaste om man ska ha 18/255/35 bak och 18/225/40 fram?Bryr mig inte om komfort eller prestanda, är bara nyfiken på dom billigaste skräpet som håller att köras med! Kan iaf starkt rekomendera hakka 5,7 på vinterdäck! Helt otroligt vilken skillnad mot andra dubbdäck man haft! Bor på fel ställe för att snåla på vinterdäck:)Ja ni har de bra där nere i tropikerna:), själv åker sommarsulorna på i maj nångång... | |
|
Jag rekommenderar Michelin Pilot SuperSport, ersättaren till PS2. Jag var grymt nöjd med PS2 och SuperSport är minst lika bra. Kostar en del men det är oxå vad en M-bil är värd. Med kassa däck så kan man lika väl köra 318. Värt att veta är att PS3 INTE är ersättaren för PS2 till M3:or och M5:or. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.