|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Trots att bilen har fel skärmkanter bak, kommer från en 02:a, så är det nästan 150 000kr bjudet. Länk /JOHAN | |
| Men riktigt fräsch förövrigt. Känns som de tar mycket mer betalt för gamla bmw bilar utomlands än här i Sverige? Btw, vad är en fin 2000 cs värd här i Sverige? | |
|
Fräsch eller ej, jag får kalla kårar då jag ser 02-skärmkanter på en 2000cs, det brukar säga en hel del om det övriga s.a.s. Pris i Sverige är varierande milt sagt, de flesta bilar som sålts de senaste åren kan sammanfattas som renoveringsobjekt i mer eller mindre förfall och dessutom i de flesta fall är sönderrenoverade/fuskrenoverade med bl.a 02-skärmkanter. En riktigt bra 2000cs har vad jag förstått gått för sexsiffrigt belopp i Sverige. Av dom ca 120st. 2000cs är 90-95% mer eller mindre skrot. Johan |
|
|
Ne tar de så mycket betalt då ska det ju faktiskt vara original. oj 90-95% låter mycket men det kanske stämmer? En 2000 cs i bruksskick då? håller lite koll på blocket men det kryllar ju inte av dom precis. Mvh Andreas |
|
|
Ja, de flesta av de 2000 CS som finns i sverige är rent skrot, finns flera exempel på då skrothandlaren inte skrotat bilen utan sålt den vidare igen då den enligt tycke varit för ovanlig för att skrota. Jag har sett några av dessa och det hade varit bättre om man återanvänt det som fanns kvar av bilen till något annat. Många bilar står, och har så gjort dom senaste 20 åren, dessa kommer med största sannolikhet aldrig att se våra vägar igen. Kort sagr, 10-15 st skapliga bilar i Sverige, resten är inget att ha. Ett rullande besiktigat renoveringsobjekt börjar på runt 25kkr, sen stiger priset snabbt om man vill ha något att trivas i. /Johan |
|
|
Ej besiktigade bilar får du för 1000-lappen, har själv köpt och sålt flera lik i den prisklassen. Inget att bygga vidare på utan fungerar endast som reservdelsbilar. /Johan |
|
|
Okej tack för svar. Men du förresten hur vet du att det är skärmar ifrån en 02a? Antar att du har ett tränat öga! Mvh Andreas |
|
|
Intressant det där med de bakre skärmkanterna. Ju mer jag tittar på bilderna i annonsen så blir det uppenbart hur dåligt dom passar bilens linjer i övrigt. Varför gör man så? Går det helt enkelt inte att få tag på de rätta delarna eller handlar det om snålhet? __ Tobias Andersson |
|
|
02 har kantiga skärmkanter som bilen på Ebay och en hel del i Sverige. Dom införskaffas för några hundralappar för att förhoppningsvis lura någon att det är original, det ser på ren svenska fördjävligt ut. 2000cs har helt runda skärmkanter och dessa kostar cirka 4000kr/sida att köpa. Men då får man å andra sidan en bil som inte avslöjar en budgetrenovering på 200m avstånd. Johan |
|
|
Fan!!! Vad säger ni Länk det är 02 skärmar va? :/ |
|
|
Ja, kan bara trösta dig om att du inte är ensam. Han som satt dit dom har dessvärre även fått dit do lite snett...Men det går ju som tur är att fixa, dock inte helt gratis. Johan |
|
|
Kom bara över bilen så visste inte så mycket just om den modellen. Så missa det totalt! Vadå snett? jaja bara leta nya skärmar då. Ska ändå lacka den så småningom Mvh Andreas |
|
|
Skärmkanten s.a.s.hänger, övre delen är inte i linje med listen. Johan |
|
| Jo jag såg det precis efter jag skrev. ja och sen så får ja fan inte dörren o stänga bra... Så har lite fix med den! men den har klarat sig bra ifrån rost iallafall | |
|
klassiskt fel på 2000cs, låset sitter på fel höjd, vilket ändrades på E9, vilket får till följd att dörren blir skrv efter att den smällts igen x antal ggr. E9 dörrar och dörrar till 2000 cs är annars väldigt lika, men de passar inte mellan modellerna utan att man får ta fram svetsen och ändra i dörr eller bil. Låt mig gissa att innertaket hänger eller har hängt och bristfälligt satts på plats igen i bilen också? Det är ett annat klassiskt fel förutom rosten då. Johan |
|
|
Okej vad gör ja åt det då? bara börja leta dörrar ifrån en e9 då? Ne ja tror inte det. Har knappt kollat genom bilen då jag nyss köpte den. |
|
|
Nu har budet som nyligen låg på nästan 150 000 SEK sjunkit till 80 000 SEK, tydligen vill han ha mer för sin bastard. Personligen hade jag hoppat högt om jag fått det budet för den bilen. Frågan är vad som hände med de tidigare budgivarna, det var ju ett antal fler, kanske auktionen har börjat om? Mycket skumt? /Johan |
|
| Jag har alltid tyckt att 2000 CS varit vansinnigt fula, men med lite roliga fälgar som de två bilarna här i tråden är de inte så tokiga. | |
|
Enda skillnaden utseendemässigt från E9 är kortare framskärmar och annan front, från A-stolpen och bakåt så är det i stort sett samma bil. Då hjulhusen rymmer betydligt bredare fälgar än original plåt i dimension 6x14 med navkapslar så blir de flesta bilar rätt intetsägand, E9 2.5 cs, oljekrisversionen hade också plåtfälgar och blev inte speciellt rolig med dom heller. Men visst, fronten är lite annorlunda mot vad man är van vid på en BMW, det är dock det som gör denna bil lite speciell. Johan |
|
|
Länk Det går att göra en 2000 CS rätt trevlig om man vill... /Johan |
|
|
Länk Lite fler bilder. Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.