|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
trucker: Det finns lager även i vanos och det är mycket möjligt att ljudet kommer från de lager som finns i vanos systemet. Länk Länk |
|
|
Jo jag har rivit ett ett antal men har aldrig stött på en som tjutit. Här finns det annars en intressant text som jag snubblade över. " Customer complains of the rattling or screeching noises upon cold start of the engine. The noise will usually dissipate after the engine warms up. Cold weather aggravates the condition. Noise comes from the area of a mechanical alternator belt tensioner. CORRECTION ON A CUSTOMER COMPLAINT BASIS ONLY, and only after the original mechanical belt tensioner in the vehicle has failed , replace the mechanical tensioner with the hydraulic style tensioner and install a new Ribbed V-Belt. PROCEDURE Perform preliminary alternator drive belt replacement steps as outlined in TIS repair instructions 11 28 010. " Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Jo jag var tvungen att byta hela generatorn då lagerlägena var helt körda på min generator. Har haft samma sak som du, det har varit tjutljud i flera vintrar. Sommar halvåret hörs ingenting, direkt det blev kallt så kom ljudet. Men nu är den tyst som en mus. | |
|
Hej, Vill bara info om att ljudet har nu försvunnit nu när de är varmare. Har inte hört detta på några veckor:). Kommer säkert åter till vintern. Jag har fått ett annat bekymmer. Bytte bak fjädrar under helgen, men de vart inte bra (epa stuk) för högt. Jag köpte fjädrarna ifrån mekonomen (förstärkta). Innan bytet så var de bara några mm från skärm kant till däck (18" 225/40). Efter bytet minst 5,5cm. Vad är normalt? 5,5cm kan inte vara normalt hoppas jag. Kan jag reklamera fjädrarna? |
|
|
Fick fel fjädrar ifrån Mekonomen. Åkte på ett till byte, men nu är problemet löst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.