AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.804

M3 Vardagsbil

Sida 2 av 2
Jag kör min M5:a dagligen till jobbet och ev om jag ska handla,fast det brukar flickvännen sköta så bra med 520´n,.Däremot så kör jag inte på vintern och jag är mycket tacksam till den tidigare ägaren för att han var pedant och inte vinterkörde, avgassystemet är 10 år gammalt och prickfritt, saltet går åt bilarna mycket hårt på undersidan(ok jag har väl sett lite väl mycket skräck exemplar då jag jobbar med Opel) men jag vill behålla bilen i det fina skick den är, jag körde ca 800mil förra året.
Jonas M3
LÖJLIG DISKUSSION.....SMAKEN E SOM BAKEN...GILLAR MAN ATT KÖRA PÅ VINTERN SÅ KÖR O OM INTE STÄLL AV. PUNKT SLUT

M-Tritschka
HeHe jo att det släpper på snö är det väl knappast någon som tvivlar över.

cruZZe
Är Bmw galvade eller inte???

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Klart man inte kör den på vintern!Jag har nu en gammal 525i och kör med.Den är redan rostig så om man säger så så kan den ju inte bli värre under den tiden jag har den.Min M3:a rullar en del till jobbet(vid fint väder) och duger bra till också handla med ,men att köra på vintern är inget att rekomendera!!

Mvh Ricke
Je
14
Jensan
M3 1993
jonasM3: håller med dig, vill man köra så kör man, har man en annan på vintern så har man..

cruZZe: använder bilen dagligen, har man en bil ska man använda den...

snygg, snabb, farlig...
Jonas M3
sant jensan, kommer du till knutstorp?

M-Tritschka
Jo själv kör jag nästan dagligen med min bil, men vintern blir det garagevärmare utav den :)

cruZZe
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Cruzze: GE DIG.. UT I SNÖN, det e skit kul.. jag körde i vintras med SOMMARDÄCK... hehe..

Den som har flest saker när han dör vinner...
Njae sladdandet är väl eg inte det största problemet.
De vräker juh på salt på vägarna nå så förbannat :/

cruZZe
M3_BMW
Vi körde med vår M3 i vintras, inga problem.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Ricke; Vad är det för fjollfasoner?? "men att köra på vintern är inget att rekomendera!!" Då tycker jag att du skall lära dig köra eller skaffa framhjulsdrivet.

En bil är en bil. Klart man kan köra på vintern. Jag kör min året om, ca 5000 mil om året. Undrar om inte jag får mest njutning av min bil, kontra ni som kör några hundra mil om året.

/Marcus
Vart i landet bor dom som kör året om ?

För här omkring vräker de verkligen ut salt, och börjar det väl rosta så ser saltet till att rosten äter sig stor nå förbannat fort :/

cruZZe
Saltet är väl en sak... sen tycker jag att har man en E46 M3 så är det väl inget att köra på vintern... men dom som har älder kan jag förstå om dom ställer av bilarna...

sthlm, salt och stenkrossparadiset på jorden.

/Marcus
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Kör året runt, dubbade Hakka på vintern inga problem om man bara tar det lite lugnt. Sätter på en takbox när man åker till fjällen. Har kul varje sväng med bilen även om man bara ska och handla, men har bara haft den ett år........

---------BMW ///M3----------
M3_BMW
Bor i Jämtland. Här saltar dom inte. Inga problem.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
molsson:saltet är som sagt var en stort problem.Men visst bryr du dig inte om din M3 så är det upp till dig.Själv vill jag gärna göra som tidigare ägaren gjorde,nämligen att bara köra på sommaren.Har nu kört drygt 600 mil i sommar vilket jag tycker är ganska lagom mil.Visst kanske du får ut mera glädje ,men jag tror å andra sidan att din bil sjunker betydligt mera i värde jämnfört mot en som bara körs på sommaren.

Mvh Ricke
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Man kör ju bilen både till jobbet som affären och en hel del nöjeskörning, däremot så kommer den att ställas av till vinterhalvåret. Vill ju att pärlan ska behålla sitt fina skick.

** be as free as you want **
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.