AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.218

Beg XC60 eller ny Zafira tourer?

Sida 3 av 3
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Hmm, låter ju inte så lovande. Den uppsättningen går in utan problem i Touranen iaf och så himla mkt smalare kan väl inte en Passat vara? Ska kolla om jag hittar några siffror på det.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej!
Det är avståndet mellan dörrpanelerna som är viktigt liksom soffans form. Passat blir för smal, Touran ok och Sharan perfekt.

/M

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Här finns det avstånd mellan dörrpanelerna och plats
för barnstolar både på längden, höjden och tvären. ;)
Om min fru lovar mig en sådan här så kan jag gå med på ett tredje barn...

Länk!
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Quote Misstafrizz: "Just två bakåtvända och en framåt tror jag väldigt få bilar klarar bak, möjligtvis någon jänkare så som Tahoe. Hur det är med minibussar osv vet jag ej. Varken min Q7 eller min tidigare XC90 skulle inte klara det iaf"

En A8 Lang klarar tre barnstolar och två vuxna (nästan) galant. Man åker som en kung också!

/CF
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Leffo: Det där var grejor det :)

Tror ni man gör bort sig om man köper en 5-sitsig Touran? Tänker att de flesta som köper Touran vill ha 7-sitsigt (med tanke på den dag man vill sälja bilen) Kollar lite på denna:

Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Det blev varken en Zafira eller xc60... blev en Touran igen, dock inte den jag länkade i förra inlägget utan en 140-hästars 2011:a med DSG-låda, växlar riktigt snabbt och mjukt måste jag säga! Tack för alla tips och synpunkter, detta forum är kanon även om man inte kör BMW :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.