|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Tricky vad får du för felkod? Viktigt för mig å veta då vi kanske har samma problem. |
|
|
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så står felkoden så här: TÄNDKRETS BÄLTE SPÄNNARE FÖRARSIDA FRAM FÖR STORT MOTSTÅND. Anledningen att jag provade med andra diagnos är att ibland så får man fram vissa felkoder som kanske den första diagnosen har missat, för att den andra diagnosen kom med nånting annat om ett fel i sido-airbagen båda sidor. Jag Kommer inte ihåg om vad det stod exakt men det var nånting i den stilen i alla fall. Har bytt båda airbagen fram utan framgång. |
|
|
Varför har du bytta båda airbagen när det är felkod på tändkrets till bältesstreckaren? Det brukar vara kablaget under stolen som gått av eller dålig kontakt iblan kan man ta isär och sätta ihop det igen. men oftast behövs det en enkelt reparation. Att byta styrenhet kommer bara generera samma felkod. |
|
| ok det var inte samma felkod som jag fick. | |
|
Sorry tricky ser att du redan skrivigt det en gong. Jag är även intresserad av vad emery fått för felod då jag tänkt byta rattringen pga felkod styrenhet, men det är redan kontrollerad och fel ej hittad. Så jag tror att det är rattringen i mitt fall. Men behöver veta emerys felkod för att ha nåt att jämföra med. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
tricky92. Köp en repsats till bältesträckarkablaget under stolen för 3-400 spänn sedan är problemet löst. Är det absolut vanligaste felet på E39 och har du felkod på detta så lär du fixa detta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso, Undrade när du skulle komma till min räddning. Men var kan man få tag i denna repsats? |
|
|
Jag tror vi skrev om det vanliga felet med kablaget för tändkretsen tidigare. Eller jag vet... Det underlättar alltid om man läser bakåt ett par sidor åtminstone så finns o0fta svaret där.. FP |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns på BMW. är olika felkoder för vänster o höger stol ( kod 05-06) Länk Se även mektips. Länk Är olika repsatskablar före och efter 99 årsmodell. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tack så mycket Hasso, jag ska kolla vilken anslutning jag har som går till bältesträckaren, och tack för länkarna. | |
| Hej jag måste fråga vad kostar egentligen 2 airbag fram och framförallt vad köper du dem | |
|
Niklas100, Jag har dem som jag tog från min bil liggande här om du är intresserad. Felet ligger inte i själva airbagen som jag fick veta efter jag har bytt dem. Finns också på Ebay men det inte många säljare som vill skicka utomlands då airbagen klassas som säkerhetsrisk. Priset ligger fr. 10-35 pound. Jag fick ordna egen kurir som tog med dem till Sverige. Du kan också hitta dem på Bildelsbasen.se men var beredd att betala dubbel så mycket. |
|
|
Funderar på att köpa ett diagnos verktyg läsa och radera felkoder, ngn som har provat detta eller har ngn ny bra synpunkt. Har 320-99 740-99 samt om bror min ska va med E-60 -05 Hälsn Mikael |
|
|
Glömde en lite detalj, denna tänkte jag på. V-Checker V401 Scanner for BMW Hälsn Mikael |
|
|
Hej är du verkligen säker att du kan hitta dem på bildelsbasen har fått höra att det ska vara olagligt att sälja begagnade airbags i alla fall i Sverige Försökte leta sportratt för länge sen till e39 och fick svaret på de skrotats jag ringde att de inte fick sälja airbags |
|
|
I såna fall är det märkligt att dem annonserar ut dem med bild och prisuppgifter. Jag vet att vissa skrot firmor vägrar att sälja men kolla på bildelsbasen i alla fall. |
|
| Har också hört att de inte får sälja begagnade airbags. | |
Ebay. uk säljer airbags i parti å minut. Det går att köpa airbags på skroten om man har en verkstadskontakt tex. Annars är det lite svårare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Skall man koppla mot kontakten inne i bilen eller den runda i motorrummet? |
|
|
Testade själv, OBD2 kontakten i bilen funkade inte, den runda i motorrummet funkade utmärkt så nu är airbaglampan släckt. Men det låg larm på : 17 Versorgungsspannung / E36 und vor Mod. 2000: Gurt Kontakt Beifahrer 18 Fehlerlampe / G E36 und vor Mod. 2000: Linker Sateliet oder Rechter Sitzbelegung 26 Sitzbelegung Erkennung Rechts Som jag tolkar till att sensormattan i passagerarstolen kanske är paj. Får se om koderna kommer tillbaka... /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.