AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.142

BREMBO MAX. Någon som provat?

Sida 1 av 2
VAr inne på mekonomen idag och fick syn på ett par bromsskivor till e36... Brembo Max hette dom, De var svarta?! och slitsade. gick lös på 750spänn styck. Vet ej mått men det var antagligen som standard.

Som sagt. Någon som har erfarenhet att dela med sig. dom är ju knappt dyrare än standard då man får kanske testa sådana nästa gång...

MaxPower
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Såg också Bremboskivor på Mekonomen till min M3. Tyvärr så var inte dessa slitsade som skivorna du kollade på var.

Men Brembo gör ju inga dåliga skivor vad jag vet...

/Edvard
BMW CS # 4503
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Kör med Brembo MAX på min, har bara provat en banträff hitills dock utan någon tendens till mattning. Skivorna håller original dimension men är slitsade och av bättre material.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
betällde Brembo MAX skivor till min bil idag. Hoppas nu att dom e bra =) ..mvh Daniel

Finns på icq: 60288954
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Vad ska jag köra för belägg till skivorna?? Eftersom att skivorna e slitsade så behöver jag väl hårdare belägg? Vad finns de för hårda belägg att köpa utan bli pank ..mvh Daniel

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Säljer inte mekonomen EBC-belägg?? De har belägg som borde passa.

/Kristian
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Kristian: är dessa belägg hårdare än vanliga då?

--->koni
Kör med Brembo MAX på min, har bara provat en banträff hitills dock utan någon tendens till mattning.

utan tendens? tar du inte i lite?

Kan du göra mig en tjänst.? Gasa upp i drygt 200, bromsa till 0. axa som attan till 200 igen, och sedan till 0.

Gör detta 5-6 gånger. beskriv sedan färg doft form på skivorna och lägg in det här.. jag har kört slut på 10 däck, 3 uppsättningar belägg fram, 1 bak. och en omgång skivor fram...på 1200mil!!!

För där jag bor så kör man på detta viset med tanke på hur vägarna ser ut.. inte 200-0 alltid men 200-50 och sen på det igen... original håller inte helt enkelt. jag hatar bromsar men det är kul att bromsa=)

MaxPower
skall nog ge Brembo Max en chans ändå...

Någon som har bra tips ang, belägg?

MaxPower
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Cannonball: Kör med Ferodo racing belägg så det blir bättre och bättre grepp ju mer man bromsar, på senaste bankörningen så hade jag efter ett pass med avkylningsvarv 280ºC på bromsskivorna i depån utan att bromsarna tog dåligt däremot hade däcken (Bridgestone RE540S) gett upp.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
280 grader är väl inte så varmt... det är väl lätt lätt lätt mörkrött eller jag är fel på det?

MaxPower
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Vad kostar bra belägg ungefär?

Endast på Midlanda banan har jag fått mattning och jag kör på samma som koni

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
när beläggen nästan är vita då är det varmt kan jag lova =)
Är Brembo Max skivorna alltid svarta, eller blir de som vanliga skivor efter några inbromsningar??

Fredrik M - Z3 2.8
--->Wrath

Åk ner till järnhadeln, Be om att få ett färgkort där du kan "se" vilken temp du har vid olika färger på olika material. leta dig fram till vitt... Precis. Det är så Helvetesvarmt så det finns knappt. skall vara glad (Snarare ledsen) om det börjar närma sig åt det orange/gula hållet.

--->Fredrik M.
Jag är 99%på att det blir som vanliga skivor efter inbromsning.

MaxPower
Okej , testat 0-220 3 ggr rad och ingen mattning ,

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Krister Andersson: Vad kör du med för belägg till dina Brembo MAX?
DS 2000 Ferrodo

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
krister A.

Vad kör du med för bromsvätska?

Jag tycker mina originalbromsar blir mattade efter en hård inbromsning från hög fart. får testa din bromskombination framöver... tack för tips.

MaxPower
Lotus Samuel
Hur brembo skivorna är vet jag inte, men viktigast är offtast klossarna och bromsvätskan.
Jag kör just nu med Reddot belägg och har hunnit med 2 banträffar utan några problem. Här är ett test på några olika belägg. Länk
Jag kör med lite vassare reddot "competition" belägg fram som inte finns med i testet.
Kör man så skivorna blir röda och dessutom hinner stanna och se det själv så har man stannat för fort. Kyl bromsarna först.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.