|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har köpt en aux kabel från BMW som skall kopplas in i bakom skärmen. Har kommit så långt interiör listen är lös tagit lös två skruvar på varsin sida om skärmen, men sen den vill inte ut:) Detta gäller en E46 Tack på förhand | |
| de löste sig efter eget huvve... | |
|
Har oxå funderat på att fixa denna kabel. Vilken köpte du och var? Mvh Jimmy |
|
| Skriv gärna även svaret på din ursprungliga fråga, dvs hur du fick loss enheten... | |
|
Hej ursäkta att de tog lite tid å svara, Kabeln köpte ja från BMW kosta 700. Funkar fint jämnfört med fm sändare ja haft tidigare, betydligt bättre ljud kvalite. Men hade gärna köpt nått lite vassare för att få mer info på skärmen typ artist å låt och så. Så har ni tips på nått bättre så är ja tacksam;) Till min fråga från början. Tog ju interiörlisterna från handfacket till den som går ovanför skärmen, skruvade lös två skruvar på varsin sida om skärmen, lös med luft spjället i mitten. Sen fastanade jag ett tag. Skärmen kändes lös men fick inte lös den helt enkelt. Men efter ett tag, när humöret började vända sig åt de finska hållet, tog ja helt enkelt i lite mer å vips var den lös:) Å kabeln var bara plugga i bak i en kontakt som var fast tejpad på de andra två kabel härvorna till sterion. Så hoppas ja kunde vara till lite hjälp. Annars är de bara maila ;) |
|
| Hejsan! vad har du för stereo på din bil ? vill också ha aux kabel på min stereo!! | |
| Jag har stora skärmen med cd bakom skärmen. Men de finns nog att köpa de flesta modeller av sterio om ja fattar de rätt. | |
|
Jimmyboy.. är du ute efter en sådan här: Länk |
|
| Men de är väl en sån där ja har antar ja? | |
|
Har missat svara på denna tråd. Bianca: Ja det är en sådan kabel som jag letat efter. Har du oxå en sådan? Beställde precis :). Montage nu innan påställning sen ska man njuta av Spotify i bilen oxå utan en kass FM-sändare. Mvh Jimmy |
|
| Ja de går ju int jämnföra med fm sändare.. | |
|
Nu ska jag inte vara sån men min FMsändare från SonyEricsson till gamla telefonen (SonyE C702) överförde låtnamn/artist till min BMW standardstereo så de scrollade på den enkla textraden på min stereo i E46an. SÅ det är nog skilland på FMsändare och FMsändare. Sen brukar kabel vara säkrare än radioöverföring generellt så visst vore det kul med en kabel men då ska den minsan klara låtinfo också. Kan ju bero på sändaren också (dvs din mobil/MP3 spelare) om den sänder låtinfo eller ej. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Men helt klart jag håller med dig, visst är de ju skillnad på grejer å grejer. Jo min fm sändare förde också över låtnamn/artist men inte så där riktigt 100% i ljudkvalite, å kabel satsen ja köpte från BMW fixar inte att föra över nått synd eller de kanske går att få till från Iphonen men ja har då inte fixat de. |
|
|
Har monterat kabeln nu... Länk Jäklar vad skärmen satt fast, fick ju ta i riktigt mycket för att den skulle lossna. OBS! Medföljande monteringsbeskrivning stämmer ej på E46. Men jag är inte 100% nöjd med ljudet när jag kopplar in min mobil (Experia Arc). Man får höja ganska mycket på stereon samt att basen blev väldigt låg. Ska testa med en annan telefon samt en MP3-spelare för att se om det blir skillnad. Kråkan: Upplever du ovan "problem". Mvh Jimmy |
|
|
Ja upplever inga såna problem med ljudet, har i för sig Iphone. Har även provspelat lite via Ipod å de verkar funka bra de också. Men ja håller med man fick ta med uta satan för att få lös skärmen å innan ja hitta kabel fan:) Mvh Håkan |
|
|
Kråkan: Tack för svaret, vet inte om jag blir glad eller ledsen av det :). Vad har du för ljudpaket? Har du också H/K? Kanske kan bero på det? Återkommer när jag testat med lite andra uppspelnings-enheter. |
|
| Yes har också HK, plus en tia till bas:) Blir intressant höra om de blir bättre med nån annan enhet. | |
|
Jimmyboy!! jag har köpt exakt likandan input kabel som dig och fick hem den idag! Jag har bordmonitor spelaren med cd växlare i bagage , och jag öppnade stereon och letade efter den kabel som ska kopplas ihop med aux kabel men jag hittade fan inte den! kan du hjälpa mig ? |
|
| Kabeln satt som fast tejpad i de andra svår att hitta faktiskt men man får se å känna så hittar du nog åt den.. | |
|
så det e "gömd" bland dem andra kablarna som går till stereon kan man säga? så förstår jag det av det du har skrivit :) |
|
| Jo de kan man säga, gömd å fast å över tejpad... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.