AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.112

Nya 3-seriens linepkt

Sida 3 av 4
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nu känner jag mig tjatig...

Det finns 8 fälgar att välja på, om man inte vill binda sig vid någon line.
Beroende på motor, till 320ed finns bara 2 st 16"-fälgar att välja på...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För min del skiter jag i fälgarna (går alltid att komplettera efteråt), det är de begränsade interiörvalen som stör.

-------
//Lövet
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ljungstrand,
Fast det har inte med "lines:en" att göra..
Nej, men det är felaktigt att säga att det finns 8 fälgar att välja mellan när det för vissa motoralternativ bara finns 2...
Provsatte igen en trea idag, en 335i med Sportline. Håller med Lövet om att det är lite väl rött i instrumenteringen, till och med mattorna hade röda lines... Däremot är ju bilen helt annorlunda än E90, känns direkt när man stänger en dörr, sätter sig i sätet (den bilen hade helskinn), läckert med nya sportautomatens växelväljare, känns rätt mkt F10 som man känner igen sig i. Dock lite mindre inuti men säkert ännu roligare att köra än F10.

/Anders
Nu känner jag mig tjatig...

Det finns 8 fälgar att välja på, om man inte vill binda sig vid någon line.

Jo, det vet jag, men hur bär man sig åt för att få se dessa olika fälgar på bilen när man konfigurerar?
da
280
damaen
M135i xDrive
Hovra med muspekaren över de olika fälgarna så ser du om de lägger till ett lines-paket eller ej.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ljungstrand,
Samma sak på alla effiecent dynamics, så det är inte relevant.
ar
457
argungu
118i -20
Fler än jag som tycker BMW:s konfigurator är besvärlig? Gäller inte bara nya 3-serien. Helt plötsligt är bilen blå (fast jag tänkte mig en röd), eller så har den fått "Design Pure White" inredning (till exempel), efter att man kryssat i någon ruta som verkar helt obetydlig...!

Önskar att det tydligare framgick vad som ingår i de olika paketen, så att man inte "drar på sig" grejor oavsiktligen. (Veckans i-landsproblem.)

/Erik
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Man kan inte få den fälg och inredning man vill punkt, så är det;#¤#*
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Är det bara på hemsidan man inte kan plocka hur man vill eller är det likadant när man ska beställa hos handlaren? Måste hålla med om att det är puckat om man inte kan välja lite hur man vill.

/T
konfig är säkert likadan mellan hemsidan o beställnings programmet hos åf, annars fyller väl inte konfig nån nytta?

/Anders
pa
8
patrik82
E91 325dA M -09 (LCI)
Har märkt att det finns några få skillnader i bmw:s officiella prislista för 3:an mot konfiguratorn online. ska tex gå att välja svart dekorlist istället för röd i sportline men då måste man välja aluminiumlister. Modernline har ett interiörval som heter svart/antracit så man ska inte behöva ha beige instrumentbräda om man vill ha den linen. Men det var väl nästan det hela, så man kan ju fråga hur de tänkte sig. Själva grejen med bmw:s tillval är/var väl att man ska få välja själv och inte vara tvungen att betala för allt det där andra som man varken vill eller behöver ha.
pa
8
patrik82
E91 325dA M -09 (LCI)
Kollade just katalogen online och märkte att beige ovandel på instrumentbrädan är en av egenskaperna i modernline och inte går att välja bort så det enda som verkar skilja onlinekonfiguratorn från verkligheten är att det finns svart dekorlist i sportline om man väljer aluminiumpaneler.
da
280
damaen
M135i xDrive
Sportline med svarta lister och aluminiumpaneler:

Länk
snyggt.

Nu står det kanske redan utförligt tidigare i tråden men som jag förstår det så finns det tre lines nu, sen tillkommer m-sport senare?

Vad, isf, beräknas skilja sport line och m-sport åt?

Eller är sportline det sportigaste som kommer?
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Men det är ju som vanligt på "byggsidan" Den är ju begränsad. Hos handlaren kan man ju kombinera på ett helt annat sätt. Finns nog inget att oroa sig för :)

Jonas

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den tyska konfiguratorn - som normalt sett är ytterst bra uppdaterad - har samma begränsning vad gäller inredningsalternativ och lines.

Får hoppas detta ändras till introduktionen av Touringen annars kommer detta gå åt skogen för egen del.

-------
//Lövet
Be handlaren om den kompletta utrustningslistan iat.

Undrar just vad Sport+ knappen gör, den ingår ju i sportline men det står inte vad det innebär bara att den finns. Borde vara så att den förbättrar gasrespons och kanske styrning. Känns som en bra knapp att ha så då är man fast i line-träsket igen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.