AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.109

Nya 3-seriens linepkt

Sida 1 av 4
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
När jag bygger en bil på BMW:s site så fattar jag inte riktigt vad det är man betalar nära 20 papp för. Det enda konkreta jag ser som ingår är 17"-fälgar
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Du måste välja en line-pkt först och klicka på det, därefter väljer du färg på bilen, inredning och fälgar och då stiger priset beroende på vad du väljer. Väljer du inget då blir det i den färgen som bilen visas, med standard stolar och fälgar.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Ja det är det jag menar, om jag väljer det som inte kostar extra i paketet, dvs solid lack, tygklädsel (som ändå ingår utan linepkt) så har jag betalat 18600:- för 17"-fälgar? Eller har jag missat något?
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Ja man får ju sportratt också.....
Sportstolar ingår även i Sport Line samt att det verkar som att främre och bakre stötfångaren även skiljer sig lite från standard. Så vid val av Sport Line fås 17" fälgar, sportstolar, sportäderratt och förändringen av stötfångarna.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag satte upp en 335i sedan för 654.000:- :) Röd, 19", sportstolar i svartläder med röda inlägg, svart alulist och nästan allt som gick att få i utustningsväg. Jag önskar bara att det var på riktigt. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag tycker de här lines är helt fel väg att gå. Om jag exempelvis vill ha halvskinnklädsel så tvingas jag till Sport Line med de fullständigt vedervärdiga röda listerna. Det är inget horhus jag vill ha i bilen!

Samma sak med PDC. Om jag vill ha det så tvingas jag köpa till Bluetooth handsfree - vad fasen har de sakerna med varandra att göra?

-------
//Lövet
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Satt också och petade lite med konfiguratorn på BMWs websida och finner det väldigt svårmotiverat att lägga 20k på line paketen sett till vad man får för pengarna. I praktiken är det sportstolar och fälgar jag kan motivera men ärligt talat - 20k för det? Då får jag inte ens välja fritt bland fälgarna.

På min måste-lista finns alu-fälgar, klimat, stereo, xenonljus, sportstolar, pdc bak, farthållare och regnsensor. Inte mycket av det som ingår i Line paketen...
xa
55
xact
BMW X5 G05 -19
Lustigt att jag tänkt exakt samma sak gällande line-paketen. Förstår inte öht funktionen med dessa paket. Det enda man gör är att begränsa sina valmöjligheter. Precis som ni säger, varför ska man betala 20k för 17 tums fälgar och typ kromade ribbor i grillen.

Vad ingår exempelvis i luxury line?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BMW har väl inspirerats av Mercedes som ändrar nån liten plastlist och fälgdesign och kallar det Avantgarde för 20.000kr extra.

BMW tar dock det hela ännu ett litet steg längre och begränsar ju tillvalen om man inte väljer vissa lines (ex. sportstol).

-------
//Lövet
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Sållar mig till skaran "besvikna konsumenter". Klickade runt på de olika Lines och försökte förstå vad vitsen var. Visst, lite karroseridetaljer är annorlunda beroende på vilken Line du väljer, men i det stora hela... nä.

----
BMW CS #6212
da
280
damaen
M135i xDrive
På tyska sidan kan man välja annan färg på listerna för sport line (minns inte om det var grå eller svart). Borde väl gå i sverige också kan man tycka.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
I så fall finns väl nån form av hopp (svenska konfiguratorn brukar vara lite efter).

Jag är faktiskt sur på riktigt nu eftersom jag funderat på en 3-serie Touring som potentiell ersättare till nuvarande E61. Men att betala 20.000 extra för trams för att jag vill ha en viss detalj - aldrig.

-------
//Lövet
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Håller med, vill man ha en vad BMW kallar 'sportig bil' så är det inte särskillt svårt att välja en röd/vit/svart lack och ett par fräsiga fälgar. Det behöver man inga 'lines' för.
och jag skulle snarare betala för att slippa de röda interiörlisterna. Hur tänkte man där? Ser ju för jäkligt ut, preics som i F20. Bort med all smäckplast, hårda handskfack och ge konsumenterna gedigna och sobra material istället för en radda 'lines' påkomna av ett gäng marknadsförare som uppenbart saknar genuin känsla vad som är passande för varumärket.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag kan iof sätta ihop en bil som jag vill ha den utan paket. Svart läder, 19" fälg,safirsvart, sportstolar etc, utan att tvingas på någon line. Men det beror förstås på vad man exakt vill ha. Finns ju redan idag många paket man tvingas på när man önskar vissa läderklädslar och fälgar m m. Tror att det är lite extra fattigt utbud så här inledningsvis på modellserien.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Men väljer man "svarta" läderklädslar då är röda lister i klädseln med, vad jag förstått. Går det inte att få helsvart i läderklädsel?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nej, det är väl vanlig svart på "övriga"?
Jag kommer nog att välja bort SportLine-pkt på min bil. Sportstolar är ju det enda vettiga i pkt. Vill iof dom där titansilverinläggen i stötfångaren men dom kan man nog köpa till separat senare. Synd att man inte kan välja fälgarna som hör till line-pkt om man inte väljer det line-pkt. Svårt att hitta snygga fälgar utanför dom paketen.
blir att vänta till M-sport paket som vanligt, verkligen rätt fula fälgar i flera av de paketen som finns nu.

/Anders
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag förstår inte riktigt hur ni sätter ihop era bilar?
Man behöver ju inga lines för att få en vettig bil. Att vissa fälgar eller viss utrustning ingår i paket eller bara finns med vissa andra tillbehör är ju knappast något nytt.

Jag tycker jag får ihop en rätt fin bil, utan sportline eller andra lines.

Safirsvart, 19"-fälgen, sportstolar i svart läder, ind. högglans shadowline, m-sportchassi etc.

Väljer jag Sportline istället med ex. svart läder med röd highlight så är det samma pris sånär som på en tusenlapp.
Anders S.:
Saken är den att dom fälgar som finns att välja på om man inte tar ett lines-pkt är allt annat än vackra...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.