|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Men det finns ju 8 olika fälgar att välja på, utan att välja någon line. Tycker du alla dom är fula? Personligen tycker jag att dom 6 fälgarna mellan 17 och 19 tum är helt okej men det är ju en smaksak. Men det verkar vara två saker som stör generellt. Dels att man inte gillar sportline med röda inslag? Lösningen på detta är som jag ser det att välja bort sportline, det går att få ganska många fälgar utan tvång till detta, även klädseln finns i svart tyg samt läder i svart eller beige. Det andra verkar vara att man inte vill välja någon line för att man inte får så mycket för det. Detta är ju inte riktigt sant heller. Med tillval sportline får du tex större/andra fälgar, sportstolar(6300), sportratt´(1100) med totalkostnad 18.600:-. Det är ju princip vad dessa tre tillbehör kostar. |
|
| tycker också att "lines" är rena bluffen, inget (riktigt)innehåll och kostar 20k.... | |
|
Anders, jag vill exempelvis ha svart skinn/textil utan att tvingas inreda min bil som en bordell. Fixar du det? ;) ------- //Lövet |
|
|
Skinn och textil tillsammans!? Ar det inte just vad som kännetecknar en bordell? ;) Bara skinn eller bara textil kan du få utan bordellranden. Inga problem. Finns 3 olika i dagsläget under "övriga tyger". Lär väl bli fler med tiden gissar jag. |
|
| Jag har tyg/läder som hög prioritet, men så vitt jag kan se så går det bara att få via Modern Line. Då verkar man automatiskt få beige ratt och instrumentöverdel vilket jag absolut inte vill ha. Kan inte se att det går att välja bort... | |
|
En stor del av kritiken består väl i att paketets prissättning påminner om ett väpnat rån på konsumenten. Personligen tror jag därför att du kommer att få se två typer av 3-serie bilar på gatorna framöver; dom utan line-paket och dom med m-paket. Å andra sidan är det väl inte första gången som BMWs prissättning är lite koko. Ett fint exempel var ju "förvaringspaketet" som bestod i två mugghållare och två nätfickor för det facila priset av 1 500 kr eller varför inte eftermontering av dragkrok för ungefär 20 000 kr. |
|
| Cliff Barnes: Att den infällbara original dragkroken till E9x är dyr att eftermontera beror till stor del på att enbart dragkroken kostar närmare 10 000kr och sen tillkommer elsatsen med ev. utbytespanel till bagaget för 3000kr. Lägg till 2-3 timmars arbetstid ovanpå det så framgår det varför den är dyr att eftermontera. | |
|
det jag tror många retar sig på är att normalt när man gör ett "paketpris" till en kund, så får kunden en rätt hygglig rabatt i motprestation för att han eller hon köper större kvantitet eller flera prylar/options/tillval. Här verkar det inte riktigt så... Sen är det ju en rätt skaplig timdebitering isåfall som hänvisas till monteringen av dragkroken...den som kunde ta 2300-3000 kr/timme för sina tjänster, vilken blöt dröm :-) /Anders |
|
|
Chris87 - det svaret duger tyvärr inte. En original krok från BMW är ingenting annat än en Westfalia eller Brink krok då BMW inte själva tillverkar dragkrokar. Och att eftermontera en infällbar sådan kostar ungefär 10 000 kr för jobb och material, då är den förvisso inte elektrisk men det kan aldrig motivera den prisskillnaden. Min poäng är att det får gärna kosta - men det får inte bli löjligt. Line-paketen och de två exempel jag nämnde är i mitt tycke löjeväckande. |
|
|
Snart är väl BMW lika "smarta" som Toyota och Citroen. Så fort man ska ha ett par sketna xenonljus då är det Executive som gäller och 50 papp extra. Hela grejen med BMW är ju att man kan plocka själv! ------- //Lövet |
|
|
Nya 3 serien känns väldigt plastig och har ett fult uttre. Ser ut som en mullvad. Faceliften lär väl som vanligt bli bättre.. BMW CS #07491 |
|
|
(Yttre) BMW CS #07491 |
|
|
Cliff Barnes: Den infällbara dragkroken tillverkas av Westfalia ja, men den går enbart att köpa via BMW. Det går inte att köpa original infällbar dragkrok inkl. elsats för under 10 000kr såvida det inte är begagnade delar. Den infällbara eftermarknads dragkroken är inte jämförbar med BMW original. Oavsett så håller jag med dig att det inte får vara löjligt dyrt, men i just detta fallet så är original dragkrok, då den som sagt är unik och enbart säljs genom BMW, anledningen till det höga priset. Beträffande de olika "Lines" som finns så går det lika bra att konfigurera en bil utan att välja något av dem. Sen anser jag att Sport Line är det vars tillhörande utrustning bäst motsvarar priset. Att välja det som ingår blir varken billigare eller dyrare om det funderas på kostnaden för den exteriöra stylingen. |
|
|
Jo, det blir dyrare om man vill ha ett visst tillbehör men inte de andra. Då är det surt att behöva betala för en hel line. (Läs halvskinn). Sen undrar jag vad det är som är så unikt med BMWs infällbara jämfört med eftermarknadsvarianterna? För mig är en krok en krok. ------- //Lövet |
|
|
@Andreas: BMWs egna är elektriskt utfällbar medans eftermarknad är manuellt utfällbar. Bra eller dåligt kan man naturligtvis diskutera men 10 000 kr extra (och således en fördubbling av priset) är respekt... |
|
|
I 3-serien är det ju bara låsningen som är elektrisk. Sen får man ner och slabba själv i alla fall. Då kan man ju lika gärna dra i nån spak för att fälla ner dem på eftermarknadsvarianterna. Man blir ju smutsig ändå. E60 lösningen är ju lite snajdig men själv blir jag nästan frustrerad av den. Det går inte fort att fälla ut den direkt... ------- //Lövet |
|
| Det går inte att konfiguera en ny 3:a som man vill ha den. T.ex man väljer ingen line. Väljer färg och en fälg man vill ha. Då får man beige instrumentbräda. Väljer man en annan interiörlist försvinner fälgen. Och så vidare håller det på tills man har en konfig man inte är nöjd med. | |
|
fastEddie, Det finns sex fälgar mellan 17-19 tum att välja på, utan att behöva välja line. |
|
| 8 fälgar totalt, utan tvång till någon line. Lika många som till E90, utan tvång till M-paket. | |
| Sitter o konfigurerar utan att välja "line". Inga problem med att välja färg, men hur bär man sig åt för att välja fälgar? Finns ju inga fälgalternativ att välja på om man inte väljer "line"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.