|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallo, Undrar hur mycket bilen är sänkt med M Sportchassi - M Sportchassi II -Sportchassi ?? Gäller E60 Modellen. | |
|
Mig veterligen är sänkningen 15 mm på M sportchassit (såvida du inte letar efter en xDrive - där är det "null und nichts". ---- BMW CS #6212 |
|
|
Har idag vanligt på min E60, Men funderar på att sänka bilen lite men inte för lågt, Därför är jag intresserad av dom olika sänkningarna |
|
|
Gränsen för hur mycket man kan sänka ett standardchassi utan att det börjar bli "opraktiskt" vid trotoarkanter och gupp etc., brukar ligga på max 30mm. BMW:s sportchassi brukar som sagt sänka ca 15mm (upp till 20mm på vissa enstaka modeller om jag förstått det rätt). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Är samma runt om eller det skiljer fram o bak? | |
|
Är samma sänkning fram och bak med original sportfjädring. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Går det att ens hitta sänkning med 15/15? Det jag har hittat är 30/30 35/20 o 35/35 |
|
|
Du menar på eftermarknaden? Tror inte det - de som söker sänkning har säkerligen oftast ett krav att det skall Synas och då tvivlar jag att 15 mm gör en presumtiv köpare upphetsad. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Varför står det på vissa att dom inte passar bilarna med nivåreglering? Jag har väl det på min E60..!?? Länk |
|
|
Det är E61:an som har nivåreglering. ---- BMW CS #6212 |
|
| Aha okej men va heter det där till xenon ljusen då? | |
|
jag tror att automatisk nivåreglering i lamphuset måste vara monterad och inte automatisk nivåreglering. Har du hittat några sänkfjädrar som ska passa till 530:in Stanic? jag vill med få ner min e60 men vet inte om det går pga att jag har Dynamic Drive. Är det någon som vet? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Dom billigaste jag kunde hitta var dom här: Länk Varför kan jag inte ha dom här som är till en 530D 30/30mm Länk |
|
|
kom gärna med förslag om någon vet någon bra hemsida lr något Är ute efter en 30/30mm sänkningsats |
|
|
Stanic: Du kan ju roa dig med att gå in på www.ebay.de Sök sedan på: BMW E60 Tieferlegungsfedern 30/30 Har du problem med tyskan så får du hjälp här translate.google.com |
|
| Ok tackar ska testa det | |
|
Ca 1300kr med frakt ett kap ju, Länk |
|
|
Stanic: Kul att du hittade något intressant! Jag kan dock inget om sänkning, vad man ska tänka på i form av kvalité och olika märken etc. Det får någon annan svara på här. :-) |
|
|
Går BMWs ORG fjäder av redan vid ca 12,000mil som den gjorde på min gamla E39 Så har jag inget o säga:) |
|
|
Stanic: hittade dessa. helt ok pris! Länk MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har sett dom, men ja är inte så förtjust i att det är 35/20 passar kanske vissa bilar, Är du själv ute efter något sånt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.