|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har gått och gluttat lite på blocket ett tag på 330 som busbil och vad som slår mig är att priserna är väldigt höga. Tidiga årsmodeller ligger i samma spann som cabrioletversionerna(andra motorer) som är lågmilade och troligtvis i bättre skick. Någon som sålt sin 330 nyligen och vill dela med sig av slutpris? | |
|
Jag kommer att sälja min 330 Coupé till våren men känner inte direkt för att skänka bort en sådan bil heller. Blir väl konstigt att jämföra t.ex. en 323 Cab med en 330 Coupe - helt olika bilar och helt olika intressenter... |
|
|
Möjligt, en jämförelse iaf. Kan ju jämföra tvådörrars med mindre/större motor då. Lägger jag till 40 papp får jag en M3 E46. Drar jag av 40 papp får jag en 323/320. talare om tidiga årsmodeller då. Skulle vara intressant med lite slutpriser. De som ligger på blocket verkar inte bli såld iaf. |
|
|
Om det skiljer 40 000 kr mellan de billigaste M3 E46orna och de dyraste 330 Couperna tänker jag genast att: -De billigaste M3 E46orna är de sämsta M3 E46orna - och därmed inte jämförbara med de dyraste 330 Coupéerna som då rimligtvis är de finaste 330 Coupéerna! Men vilka priser är det du anser vara höga? Håller med om att många ligger ute länge men det kan ha med säsongen att göra också? |
|
| Det blir nog lite mer konstruktivt med exempel. Vilka annonser tänkte du på? | |
| Orkar inte riktigt länka en massa bilar just nu känner jag. Men du kanske har rätt. | |
|
Har ttitat på 330 Coupé i snart 2 år. Men dom ligger på tok för högt anser jag. Och flera bilar som annonserats låååång tid i omgångar. Borde falla ner en hel del. Jämförelsen med Cab tycker jag är klockren. Lite samma typ av bil. Men Cab borde vara dyrare. |
|
|
Är det nått med denna? Länk Själv tycker jag den verkar vettig. Men här på AP så brukar ju alltid folk hitta nått att klanka ner på. |
|
| "Är det nått fel med denna" skulle jag skriva. | |
|
Det enda jag saknar är xenon, förutsätter att den har farthållare? ;) Annars verkar den fin! Mvh |
|
| Nu ser jag att det är automat vilket det kanske inte är så många som vill ha och speciellt inte om man skall ha den som busbil. Jag kör hellre automat än manuell, så för mig är det bara ett plus. Sen är det ju import 2007 som kanske avskräcker många. Men priset är ju helt annat också så man kanske kan kolla upp sådant om man verkligen är intresserad. Det går säkert att göra en del på priset också eftersom han skall flytta utomlands, om det nu inte bara är en ursäkt. | |
|
Ingen multiratt , Ingen farthållare. Verkar vara ganska tamt utrustad. Inga sommardäck till den heller. Men det var ju nya torkarblad! Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
| Craile med din attityd är jag inte förvånad över att du inte hittat en bil efter två års letande. Vad har du för förväntningar egentligen? | |
|
Det är svårt att hitta riktigt fina 330Ci tycker jag. De man hittar har gått riktigt långt (15 000 mil+), stylats till oigenkänlighet eller är väldigt högt prissatta. Det är svårt att hitta svensksålda och rätt utrustade originalbilar. Verkar t ex inte finnas speciellt många med M-paket vilket jag tycker nästan är ett krav på en e46 coupé. Tycker den här är ganska fin dock. Länk Förvisso import och utan M-paket men med få mil som enligt annonsen ska vara väldokumenterade. Man hade ju dock gärna sett lite fler bilder. (Fattar inte varför folk ibland bara lägger upp en bild i sina annonser... De där tiorna som extra bilder kostar är ju inte mycket i sammanhanget.) |
|
|
Varför är alla så rädda för långmilare? En fullservad och välskött långmilad svensksåld 330 är ibland jättefräsch, beror ofta mer på hur tidigare ägare skött sig än t.ex. 15.000mil vs. 20.000 mil. Bara priset motsvarar miltalet kan det vara ett kap med en långmilare. BMW är ju en kvalitetsprodukt, 20.000mil är bara inkörningen :) Ge en långmilare en chans och bli positivt överraskad ;) |
|
|
PerP. Det är väl bara att be säljaren om några bilder om du är sugen på bilen? Tror inte att han nekar dig. |
|
|
C.Douglas... Är inga höga krav jag har. Farhållare , Multiratt och sommardäck ska bara en bil ha. Tror det finns få som köper en fin bil utan sådan standard utrustning. |
|
| Stooges: Absolut kan man göra det! Det brukar aldrig vara några problem. Jag menade mest att det gör att annonsen blir så mycket tristare. | |
|
Förstår precis vad du menar PerP men den vanliga Blocketbil försäljaren är nog så gniden att han tror att en bild räcker (för då spar man en tjuging). Och tänker .Min bil är så fin så blablabla;) Tror bara att många har lärt sig att be om några fler bilder ganska direkt. |
|
|
Denna verkar vara ett "fynd": Länk o_O |
|
|
Ju högre krav man har så desto högre pris får man ju räkna med. Ser inget konstigt med det. Sen är det kanske så att vissa med lite unika bilar saftar på lite väl mycket. Har själv en sv.såld med få ägare, inte så höga mil och nästintill fullt utrustad. Skulle inte dumpa iväg den helt gratis om man säger så. Vad är "för höga" priser på 330 då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.