|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
outlaw du har inte lamelldiff,, du kan ju testa lägga i friläge, lyfta upp ena bakhjulet och snurra på det,, då ska hjulet gå tungt,, o då är risken stor att du har lamelldiff,, eller kanske anliggande broms. :D det gick inte att köpa en ny bmw med både asc/asc-t och lamelldiff, om någon råkar ha det så är det eftermonterat. det finns eldiffar, jag tror merca har det,,, (rätta mig om jag har fel?) bara för att din bmw spinner på 2 hjul är inte det någon garanti för att du har lamelliff,, jag har haft en hel bunt med bilar som span npå båda hjulen men som hade öppna diffar. |
|
|
Kan det verkligen vara så segt? Det låter inte säkert. Mina får jag på sin höjd bara dm-långa småslirningar. Jag tycker att ASC-T på min E36 reagerar aningen snabbare än DTC gör på min E46. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: om det är mig du syftar på så kan det mycket väl ha varit färre en 4m, titta bara snabbt i backspeglen.Min är iofs aut och hade sportläget i. Men visst reglerade den hjulspinnet då slog jag nästan av med gas då jag var över vägen. Provade faktiskt att koppla ur asc-t och sport läget i för att göra nån enstaka ring och då blev det 2 sträck där med. Jag har INTE BROMSAD DIFF men så länge man har ganska högt varv på ex 1-2ans växel så brukar det bli 2 sträck. Köra runt å drifta är inget alternativ om man inte kör i låga hastigheter minsta påfrestning så orkar den inte och enhjular när man börjar räta upp den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.