|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Crusty |
Tja! Tyckte bara denna annons verkade lite märklig, först när bilen säljs för första gången kostar den 112.000Kr och sedan köper någon annan den o då kostar den 122.000Kr men den har helt plötsligt blivit en 96?med 286hk?? Har själv sett bilen i Sölvesborg när jag var där o campade. Ser jäkligt snygg ut när man möter den! Det måste ju bara vara samma bil i båda annonserna?? Eller?? Första annonsen: Länk Andra annonsen: Länk |
Lotus Samuel |
Verkar som den första killen har sålt bilen och sen har köparen blivit av med körkortet och måsta sälja den. Han har väl bara skrivit fel årsmodell. Jag köpte själv min M3:a av en som blivit av med körkortet. |
|
Samma bil tror jag. Kanske är en 95:a som är uttagen sent -95 eller -96. Men hur som helst borde det nog stå -95 i annonsen (den har ju 286hk motorn). Tycker inte det är konstigt att den blivit dyrare, det var ju lite småfix på den från början, och alla försöker väl få ut så mycket som möjligt när man ska sälja sin bil? |
|
Crusty |
Skrivit fel årsm. 2 ggr?? ja, det kan ju även hända den bäste! |
|
Den bilen har varit med i tidigare diskussioner på formuet och jag har själv sett den till salu på mobile.de när jag letade M3 för ca: 3-4 månader sen. Kommer inte ihåg miltal och priser osv. |
|
| Vad jag tror så blev han nog inte nöjd med bilen och vill nu sälja.. | |
Jonas M3 |
ja, vilken nolla som skriver 96 och det är inte första ggr det händer. den är ju till salu på ett par andra ställen oxå.....men vem fan köper en bil med shackrutor över hela skiten...fy fan vad pinsamt. hellack om det skall se ut som en bil igen..... M-Tritschka |
Jonas M3 |
ps: fundera varför man säljer bilen så billigt om det e en 95????? M-Tritschka |
|
Forts. på temat märkliga annonser; En ny variant av "M5" finns till salu, Länk |
|
|
Eller så har han bytt motor i den? Det borde man ju visserligen upplysa om även om dom flesta på det här forumet vet att M5-E34 inte finns med V8.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Kane, med en 4,4-litersmotor i en -92:a så måste motorn vara byt iaf Om chassit är M5 lr 540 går inte att säga utan att kolla närmare. /göran, vintermannen/ |
|
|
Göran, instegslisten på förarsidan tyder i alla fall på att den inte är byggd med/på M5 kaross/chassi. |
|
| Den är reggad som en M5 enl Vägverket | |
| Samma instegslister som jag har i 540. Undrar hur dom lyckades att få den reggad som en M5? | |
Crusty |
Han har vita mätarvisare oxå! Det finns ju inte på nån M5:a väl? |
Agge |
Hade sett den M5:an på motorbörsen för kanske 1 år sedan. Den ska tydligen ha 400 hk. |
Gemini__ |
När han med "M5:an" hade annonsen ute förut, mailade jag honom för lite mer info. Det skulle visst vara en äkta M5, så äkta som det kan bli med annan motor och låda. Gick superfint enl. honom. |
|
Den går säkert jättebra, men hur fan har han fått den igenom SBP? mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
Ang. M3an med rutor, så köp INTE av den han! Vet mycket väl vem han är och vad han brukar göra med sina importbilar. Sorgligt men sant. Såg också den på Mobile.de och då hade den gått mer än nu. Tyvär har han kontakter inom bilbranschen som hjälper honom med bla. intyg för mätarställningar och servicar. Har en kompis som blev blåst av honom. Tyvär. Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
| Gutte: Jag letar e39 touring. Såg en 528 touring ganska billigt på BMW börsen, MEN samma säljare som M3:an. Inget du rekommenderar alltså? | |
|
BjörnB: Försök helst undvika honom. Men du kan ju alltid kolla upp med BMW själv och kanske M-testa den? Alla bilar han har behöver inte vara fifflade, men JAG hade aldrig i livet ens gått nära den firman. Lycka till! Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.