AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
18.825

Bästa stället att köpa Cobb från?

Sida 2 av 2
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Så är det säkert, antagligen är deras risk inte särskilt stor iom att alla ftg jag varit i kontakt med inom bilsektorn har ställt upp med glädje. De vet ju att lägre dekl. värde kan vara avgörande för att sälja till personer inom EU, de tänker på sin egen vinst i första hand och det är bättre än en förlorad affär.

Försäkring gäller nog deklarerat värde, men om det är svenska posten så tror jag inte att du behöver berätta för dem att du bad säljaren deklarera ett lägre värde, utan du kan uppvisa kvitto på faktiskt belopp så borde det gå bra - bara min personliga gissning och inget underbyggt argument.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jo, det är klart att det är olagligt att skriva ett lägre värde än det verkliga på t.ex pro forma invoicen, och det är säkerligen lika olagligt att ta emot en var med vetskapen om att det verkliga varuvärdet är feldeklarerat.

Men det är ju så klart i stort sett omöjligt för den svenska tullen att upptäcka det.

Sannolikt är det så att du vid ett eventuellt skadeärende skall uppvisa kvitton, och inte just exportdokumenten för värdering. Dock kan det ju vara så att det någonstans i de allmänna exportvillkoren för postens upphämtning står att varan ersätts med "det faktiskt köpebeloppet eller exportdeklarationen om denna är lägre".

Det här faller under samma kategori som allt annat skattefiffel - som det faktiskt är: Det lyckas ganska ofta men ibland upptäcks det och då blir dt i allmänhet ganska surt för den som tjänat på fifflet.

Ni som köper på Ebay ser säkert att det Ebay skriver rätt mycket om detta.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Har just kollat runt och gjort en kort sammanställning...

Sonic Tuning
Länk
$795 inkl frakt (villiga att skriva ner värdet om så önskas)

Top Gear Solutions
Länk
$780 plus $65 i frakt (kan skriva ner värdet om man tjatar lite)

COBB Tuning
Länk
$895 plus $140 (!) i frakt (kan ej skriva ner värdet)

APP (utanför Norrköping)
Länk
9 990 kr inkl frakt
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
jag har en te salu.... v3
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Berne är det till n54 eller n55
Intresserad om den är till n54
Mvh robban
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Har inte beställt ännu så till rätt pris är jag intresserad av en beg AP V3 för N54.

Skicka powerpost :)
du
8
dunderbao
E92 M3 -09
Har priserna gått upp nu senaste månaden? Ser ut som den kostar $895 på sonictuning nu.

Är också intresserad av att köpa en begagnad om någon vill bli av med sin.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Någon som har en beg V3 till salu? (N54)
Jag avvaktade med köp men nu är det dags.

Har min gamla offert från Sonic Tuning som fortfarande gäller enligt dem ($795 inkl frakt) :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.