|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag ser att www.turnermotorsport.com säljer Cobb för 805 USD + frakt just nu. *Ironi på* Dock så verkar de ringa personligen till svenska tullen och tipsa om att ta in paketet och lägga på tull och moms... *Ironi av* Finns det något bättre ställe att beställa Cobb från? | |
|
Länk 8300kr. Med frakt och moms. Jag tänkte beställa där nästa vecka.. Tror du att vi kan få rabatt om vi köper samtidigt ;) |
|
|
8300kr!!?? Kolla med Sonic Tuning på e90post, köpte min där nyligen för 780dollar inkl. frakt, fick hem den på en dryg vecka och på paketet stod det "tullfri" så jag antar att jag slipper tull då? Gav alltså 5400kr för det och köper ni två så kanske ni kan tjäna in några dollar på frakten men tror inte man kan hitta billigare pris på själva handenheten. |
|
|
5400kr.. perfekt. Men hur funkar det med tullen? Du fick tydligen ditt tullfritt, men är det alltid så? Inte bara att den slank igenom? För annars blir det ju inte så stor skillnad. |
|
| Man frågar säljaren om han kan skriva ner värdet på paketet till kanske 50$ så tullar/momsar du endast för det beloppet | |
|
Vet inte men även om du skulle åka på både moms och tullavgift tjänar du 1000kr. Skicka en PM till Pat på Sonictuning dom har en tråd ute på e90post just nu |
|
|
Länk |
|
|
Alltså.. Hur skickar man PM på den sidan?? Är det jag som är blind? |
|
|
Ok. Man måste ha skrivit minst 5 inlägg.. Och efter det vänta ett par dagar.. Va drygt!! |
|
|
Mycket bra tips där. :-) Jag ska snarast regga mig på det forumet. Tackar grabs. :-) |
|
|
Köpte min härifrån och bad de skriva ner värdet på paketet efter tips från Enrita. Länk |
|
|
Nu hoppar jag lite mellan trådarna här.. :) Top Gear säljer för 835, med frakt. Har inte fått svar från Sonic än. A_Persson: Hur mycket skrev de ner värdet? |
|
|
Så.. En Cobb accessport på väg från sonic :) |
|
|
Sweet Simon hälsa från mig ;) |
|
|
Såja. Cobb AP + K&N insatsfilter beställt från Top Gear Solutions 869 USD inkl frakt. Och downpipes från VR Speed Factory. Det ska bli mycket spännande att se hur det blir. :-) |
|
| ruskigt bra pris på cobb nu på topgearsolution, 650dollar, ca 4500kr | |
|
Kan någon förklara vilken effekt man får med endast cobb v3? Vilka olika steg som finns? Länk |
|
| Länk | |
bj 9 335i Touring 2010 M-sport N55
- Cobb AP V3 PTF pro-tune - Alpina B3 TCU flash - Bilstein B12 pro-kit - M3 front bits - M3 subframe bushings |
Bumpar tråden lite eftersom jag är på G att köpa en Cobb V3 från Sonic Tuning i USA efter att ha fått offert på 780 + frakt. Dock har jag lite huvudbry angående moms och tull. Ni som beställt från USA har ni lyckats att undvika detta och hur gjorde ni då? |
|
Jag har köpt många saker från USA med gott resultat. Köpte även min COBB från Sonic Tuning 2012 och det gick smidigt. Du ber dem deklarera ett värde du själv bestämmer, tänk på att de deklarerar dels produktens värde samt fraktkostnad - du kan bestämma vad som står. Om du vill ge storebror en liten del av kakan sätter du ett värde inkl. frakt som överstiger 1300kr på något vis. |
|
bj 9 335i Touring 2010 M-sport N55
- Cobb AP V3 PTF pro-tune - Alpina B3 TCU flash - Bilstein B12 pro-kit - M3 front bits - M3 subframe bushings |
Tack för svar OB men hur ställer sig säljaren till att de skall deklarera ett värde som är fel. Begår inte de någon form av olaglighet att göra så och riskerar någon form av böter? Jag menar att förfalska exportdokument medvetet skulle ju inte kännas så bra ifall jag hade jobbat på ett företag som säljer till utlandet. Sedan ifall något går fel i sändning och paketet försvinner och du begär ersättning så får du väl inte ut mer än vad paketet är värt enligt detta dokument. Det är ju något som man även bör tänka på, paket försvinner ju i transport då och då. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.