|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
@qsacage Klart det GÅÅÅÅR att klara sig utan... men när man som jag har en billängd plus cirka 1 meter mellan garaget och husväggen mittemot innebär PDC bak (jag har inte fram) att jag kan köra fram mot garaget med fullt rattutslag tills jag är några decimeter ifrån, backa bak med fullt rattutslag åt andra hållet tills PDC piper konstant och sen fullt rattutslag åt andra hållet igen framåt. Då precis klarar jag mig in i garaget. Utan PDC vill jag ha lite mer marginaler (speciellt när man är lite stressad) och då innebär det att jag får upprepa manövern en extra gång (fram - bak), annars drar jag i vänster framskärm i garagestolpen. Jag vet inte hur pass duktiga ni andra är på att backa, men att backa ner till ungefär en decimeters marginal klarar iaf inte jag utan att ha PDC. Iaf inte alla gånger, och då blir det genast dyrt.. Det räcker med att jag backar fel en gång utav hundra, så har PDC i princip lönat sig. Även ut ur garaget innebär bil utan PDC att jag får "vända" en extra gång. |
|
|
Bilen har ingen Navi, PDC, Komfortstolar, Night Vision, Head Up Display om jag inte är ute o cyklar nu. Jag tycker inte att utrustningen är så speciell. Ingen facelift samt vanlig tråkig bensinmotor, föredrar större bensinmotor eller diesel. Extremt låga mil är ett stort plus men tror inte att du kan få mer än 200 för den. Mvh Carlito. |
|
|
Synd att tråden handlar om PDC istället för värdering av din bil. Mvh Carlito. |
|
| Carlito: Varför vill man ha navi när man har iPad ; ) Den har ju sportsolarna halvskin Länk mycket skönare med halvskin tycker jag speciellt på sommaren. | |
| Edit: halvskinn* ;) (när kommer edit?) | |
|
Halvskinn halvläder, sak samma eller? |
|
|
själv ser jag det som självklart att elegant fickparkera på minimala utrymmen utan hjälpmedel, trevligt om PDC finns, men att det skulle utesluta en annars perfekt bil....finns inte på kartan. men som sagt, tillbax till ämnet, värdet på TS bil. |
|
|
Tycker att det är pinsamt att man tycker att om det inte finns PDC kan man lika gärna sänka bil fan i hamnen Lär Er köra bil kompisar ! Det är ett hjälpmedel som inte är speciellt bra Sen spelar det ingen roll om bilen i övrigt är fin som den förmodligen är med under 4000 mil på mätaren Jag gillar absolut all tok utrustning men det är inte det som i slut ändan avgör priset Ha deT Ps jag hade inte sålt den bilen har rasat för mycket i pris och miltalet är så lågt att jag inte sålt |
|
|
Varför är folk så miltokiga här i landet? Jag tar hellre en välutrustad bil med 10000 mil på mätaren än en tomhylsa med 4000 mil. "Varför måste ni ha dittan och varför måste ni ha dattan?" Man måste väl inte ha något av det och inte heller en BMW för den delen. Det går alldeles utmärkt att åka Kia eller Hyundai men man åker BMW eller något annat premiummärke för känslans skull och känslan blir bättre med fler leksaker. Andrahandsvärdet likaså. |
|
| För att förtydliga: Jag tar hellre en välutrustad bil med 10000 mil på mätaren än en tomhylsa med 4000 mil om priset är detsamma. | |
| Jag tror på ett slutpris på 169 kkr. Prova med ett annonspris på 199 kkr och se vad du får för intresse vet ja. | |
|
Oj vilken debatt ett tillval(eller snarare avsaknaden av) skapade. Jag som bor i Sthlms innerstad tycker PDC är ett krav och skulle alltså inte köpa en bil utan detta tillval. En spekulant som bor i "byhåla" har sannolikt inte lika stor användning av PDC. Ett annat exempel är motorvärmare. Jag har alltid bilen i garage och skulle således inte betala ett öre extra för ett sådant tillval, men för vissa spekulanter är det avgörande. Zed82, instämmer helt med ditt resonemang om mil kontra utrustning. Åter till ämnet. Jag tror tyvärr bilpriser har rätt i sin värdering. |
|
| Ringde en firma om ett byte, dom erbjöd mig 190 plus nya vinterdäck 17" alum, utan att ha sett bilen. | |
|
Ta det! Tror det blir svårt att få mer i dessa tider - tyvärr... :( ---- BMW CS #6212 |
|
|
HenrikJ hur menar du blir man blind eller styv i nacken bara för att man bor i fjollträsk?:-) Eller kan man inte köra bil då Förlåt mig för att jag inte bor i STOCKHOLM Men när jag bodde i lilla Hamburg klarade jag mig utan pdc Ha deT |
|
|
HenrikJ hur menar du blir man blind eller styv i nacken bara för att man bor i fjollträsk?:-) Eller kan man inte köra bil då Förlåt mig för att jag inte bor i STOCKHOLM Men när jag bodde i lilla Hamburg klarade jag mig utan pdc Ha deT |
|
| Ja, jag får ringa runt lite om jag hittar något annat. Verkar ju inte va lönt att sälja den privat enligt många här, ingen vill ju ha en bil utan pdc, helskinn, navi med mera. ; ) | |
| Ja här inne är alla riktigt kräsna :) Men tur är att flertalet köper bilar för att ta sig från A till Ö eller för att imponera på grannen. Du lyckas nog sälja den till en av dem... | |
|
Jag har faktiskt lyckats med att backa på en kartong med fälg i trots PDC med min e90. Jag tänkte, vad är det som tjuter så och sen pang. :) Jag uppskattar faktiskt pdc, men nu när jag har Lexus så har jag istället backkamera och det är verkligen bra men trots det så vrider jag på huvudet och kollar så också. När det kommer till säkerhet då ska man vara extra försiktig. |
|
|
Precis!!! PDC upptäcker ju även lägre saker som kan ligga i vägen som man INTE kan se varken om man vänder sig om eller kollar i speglarna. Men visst jag klarar mig utan det. Har inte haft det på 2 senaste bilarna. Är mycket bra hjälpmedel vi dolda saker bakom bilen. Så skulle absolut ha det på min beställning. Men står ju inte och faller på det om jag skulle köpa en begagnad bil. Helskinn vill jag inte ens ha. Halvskinnet är ju både snyggare och bekvämare både vinter och sommar! Och Navi är ju absolut inget måste. Inte värt pengarna. Om man inte åker mycket där man inte brukar. Tex resande i jobbet eller liknande. Men för en vanlig användare är det bara överflöd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.