|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Enligt länken är det rabatt på 320 d touring med tillvalspaket för 9,900 kr, låter onekligen lite för bra för att vara sant. Är det en sån prissänkning för att en ny modell är på intåg? Hur ser värdeminskningen ut för en sådan. Vad är exclusive edition, ingår dynamic och comfort i detta, för er som vet | |
| Japp, det är för att nya modellen av touring kommer till hösten. | |
| Vet inte varför de kallar den Exclusive då det är en vanlig 320D utan vare sig Exclusive paketet eller något annat paket. Advantage paketet är en blandning av Comfort och Dynamic paketet och går att köpa till för 9900 kr. | |
| Sen skriver de att ordinarie pris för Advantagepaketet är 59400 kr vilket är väl inte helt sant... | |
|
Rabatt på 320d är 30' Advantage Edition kostar normalt 29.700 Man spar alltså ca 20´ Väljer man xDrive och automatlåda till samma bil sparar man ytterligare 20'. Med andra ord, rabatt med ovan tillbehör blir på en 320d Touring ca 70'. |
|
|
Nu lät jag som min sambo... Man spar inte några pengar alls. Rabatten är 30 på bil, 20 på adv paketet, och 20 på xDrive och automat. :) |
|
| Min far beställde en 320dAT x-drive, ordinarie pris 421000kr, med rabatt 332000kr. Med ramavtal dock, men ändå bör man kunna komma i närheten om man köper privat... | |
|
Tror du får ungefär 20% rabatt på bilen totalt om du väljer paket ovan samt x-drive. Tycker att det är en väldigt bra deal och du åker nog billigt i den kärran relativt många andra kärror. Kommer ev. köpa en sån själv och sälja bort Polon. Men välj absolut till X-drive. BMW annonserar ju nu rätt vilt med "köp 103.800 kr för 1.200 kr" avser då 320d Touring, där rabatten är 28.500,- (327.500 -> 299.000,-) advantage edition rabatt 49.500,- (59.400 -> 9.900) x-drive rabatt 12.700,- (22.600 -> 9.900) navigationspaket rabatt 13.100 (23.000 ->9.900) Bilen kostar då 328.700 istället för brutto 432.500, en rabatt på 103.800 eller 24% blir det faktiskt. Utan navi paketet blir det lite drygt 22% rabatt. Tror det är ett väldigt bra köp, tillkommer ju oftast sen metallic. Skulle själv sen lägga till bluetooth som inte verkar ingå. /Anders |
|
|
Låter ju onekligen som en väldigt "bra affär" till den proportion till att köpa en begagnad xc60 för 300 tkr. Det spontana är ett advantage paket med x- drive som tillval tillsammans med navigation business för ca 329 tkr. Sen är ju frågan om usb anslutning finns med i detta paket annars tillkommer detta tillsammans med ev metallic lack och diverse andra grejer såsom svart tankhimmel och dragkrok m.m Finns det nån avans eller prutmåner på extra utrustning månntro? |
|
|
det trista är att om man konfigurerar en bil på BMW-s hemsida så ligger det ju andra priser än de man annonserar om. Därför är det svårt att veta vad bilen egentligen kostar. För många vill ju ha lite mera, som jag, typ metallic, drag, bluetooth. Sen väljer jag hellre automat före navi, man får ju välja 2 av dessa 3 för 9900/st X-drive, navi, automat. Lite rabatt borde man ju kunna få även på ytterligare extra tillbehör, uppåt 10% tycker jag. Men som sagt svårt att veta när man inte kan konfigurera och få korrekt pris. Men onekligen väldigt prisvärt anser jag. Köpte en 520d E60 med M-paket och lite mera precis innan lanseringen av F10 och det var väldigt attraktivt pris även då, som står sig hyggligt bra även nu knappt två år senare. Speciellt för den som vill ha Touring så finns ju ännu inte F31 och den blir säkert minst 100 tkr dyrare med motsvarande utrustning efter rabatter. /Anders |
|
|
När kostade Advantage Edition 59.400kr? När jag beställde bil till kollegan låg det kring 30' om jag minns rätt vilket också Anders S bekräftar. ------- //Lövet |
|
|
Andreas, jag läste endast innantill i BMW-s annons i dagens tidning. Där står 59.400,- för Advantage Edition. Men du har rätt för när jag läser i BMW-s konfig så står det mycket riktigt 29.700,-, vilken irriterande "bluff"...:( Oavsett är det ändå ett himla attraktivt pris anser jag. /Anders |
|
|
Ja priset är bra. Men jag vet inte om det egentligen är så fantastiskt. Bilen min kollega beställde (vit 320xd advantage edition) kostade 340' om jag minns rätt. Den saknar då förvisso automatlådan mot ovanstående erbjudande. Sen var det ju en företagsbil med de lite bättre rabatter som hör till. Men det är 1.5 år sedan... ------- //Lövet |
|
| Det är skillnad på advantage edition och advantage paketet, i advantage edition ingår mer, som sportstolar och xenon | |
|
men det är Advantage Edition som i BMW-s konfig kostar 29.700,- och inte som i annonserna 59.400,-, men jag håller på att kolla upp fakta och återkommer. /Anders |
|
|
Det är nog damaen som åsyftas ------- //Lövet |
|
|
Stockholm-1, I Advantage Edition ingår sportstolar och xenon, men det kostar fortfarande inte mer än 29.700:-. Namnet paket eller editon är för övrigt ingen skillnad mig veterligen men hur som helst finnst det faktiskt inget paket som kostar så mycket som 59', inte ens m-paketet. |
|
|
nej precis och otroligt man annonserar med detta felaktiga belopp. Det verkar vara en riksannons från BMW som jag såg i en Motorbilaga till Upsala Nya Tidning igår. Men den finns säkert ute i landet också. /Anders |
|
|
BMW har väl kört ett gammalt klassiskt marknadsföringsknep, dvs att räkna ihop värdet på alla tillbehören i Advantage edition: tyg impuls 6600 17" 285 9500 cd prof 2500 pdc bak 4700 lädersportratt 1300 takreling slimline matt 2500 armstöd fram 1700 avbländande innerbakspegel 1800 belysningspaket 2000 farthållare 2700 acc 7500 regnsensor 1400 sportstolar 6200 xenon 7500 Summa: 57900 Sen att ingen har betalat så mycket för dem är ju en helt annan sak... |
|
| Vilket får mig att tro att Bmw:s marknadsavdelning måste haft jullovsanställda när dom knåpade ihop annonsen. Advantage kostar 29.300 , och det är advantage man annonserat, inte tillbehören separat. | |
|
De har väl helt enkelt dragit en rövare för att rabatten ska se så stor ut som möjligt. Ett fult knep och sannolikt helt medvetet. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.