|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för denna underbara tråd! Köpte själv grisen i säcken visade det sig. Letade billig bruksbil med drag som skulle hålla ett par år. Hittade en E34 518T. Lågmilare! Ekonomisk, slitstark motor! Nybesiktigad! Tyvärr visade det sig efter närmre kontroll med lyft att det sistnämnda knappast var någon kvalitetsstämpel. Bromsskivorna fram var nere i 7mm och det var bara någon mm kvar på beläggen, rostiga bromsrör, silentblock som bokstavligen är i upplösningstillstånd, läckande stötdämpare fram och en kriminellt glappande framvagn. Nämnde jag trasig termostat och läckande kylsystem + lite blandade elfel och centrallås med eget liv? En dyrköpt läxa med andra ord. Mina blå ögon kommer numera att för alltid vara svarta av misstänksamhet vid framtida bilköp. Hade nästan gett upp hoppet efter ett par månaders ägande och endast ett tiotal mils körning när jag surfade in på den här tråden. Trots alla problem kan jag inte hata bilen. Jag kan inte tänka rationellt och säga, dåligt köp => skroten billigaste utvägen, gör om gör rätt. Älskar den fulsnygga färgen aspensilber (ovanlig på E34?), älskar den rejäla 80-talsinredningen med sina vansinniga sneda paneler, klonket i dörrarna och den i mina ögon oöverträffat elaka och hungriga touringdesignen. Med de breda njurarna i fronten ser min 518 ut att göra minst 250 när den står stilla! Mantrat maler i huvudet, bara jag fixar detta så är det slut med problemen, bara jag fixar detta så är det slut med problemen, bara jag fixar detta så ... ... är det snart slut på pengar |
|
|
jag har också märkt att en "nybesiktning" inte alls betyder något när man tittar på beggad bil. skick, hur den låter och känns är det enda som faktiskt är säkert. det "kostar" ju i runda slängar bara ett brak att besikta en bil som skulle få avslag på allt från avgasvärden till slut framvagn.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.