|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
njae, det tror jag inte, han satt bakom ratten :) Det var nån säkring den gången tydligen, den byttes och sen funka allt som det skulle. //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
Verdi |
Att teknik ska vara så skrämmande för en del... Undrar hur många människoliv ny teknik har räddat. Gamla bilar var/är rena dödsfällorna. Ingen airbag, spetsad på rattstången, usla deformationszoner... Men visst, bilarna var enkla och lättmekade. |
|
@Alex84: Dum är jag säkerligen, men jag undrar ändå hur du öppnar din låsta ytterdörr när du står på din hallmatta och ska gå ut? Kalla mig dum om du vill (vilket du iofs redan undrat om jag är), men måste du inte först låsa upp dörren (genom att vrida på vredet), för att sedan trycka ner dörrhandtaget. Det blir väl ändå två handgrepp? Finns det ytterdörrar som automatiskt låser upp sig själva bara genom att du trycker på dörrhandtaget? Eller du låser kanske inte ytterdörren om du är hemma? Som sagt, jag förstår inte.. |
|
|
dissonans Strunta i Alex84. han är ett internettroll. :) |
|
|
Alex84: Varför beter du dig som en 13 åring? Måste du idiotförklara folk för att dom inte tycker som du? Om man nu sitter där i bilen, döende och måste ut så drar man inte i handtaget en gång och sen ger upp direkt och väntar på att dö utan man rycker flera gånger, det här kallas överlevnadsinstinkt. Samma sak gäller bilbältet, det håller ju faktiskt kvar en i sätet även efter en olycka. Är det här också ett idiotiskt system som inte borde finnas? Tänk om någon inte kan tänka logiskt efter en olycka och därmed inte får av sig bältet? |
|
|
Det är en helt riktig konstruktion att första rycket låser upp, andra öppnar. Man slipper dra i en låsa upp knapp (som förr) och sedan öppna men samtidigt talar dörren om att den var faktiskt låst. Eller så låser man inte dörrarna under färd och slipper bry sig. Det går dock att låsa in sig själv ordentligt. Man sätter sig i bilen, stänger dörrarna och låser bilen med fjärrkontrollen (utan att sätta nyckeln i tändningslåset). Då funkar inte knappen till centrallåset i bilen, dörrarna går inte att låsa upp/öppna med handtaget. I panik tar föraren sig då en akut rökpaus för att lugna ner sig, trots rökförbud i bilen, men råkar i förvirringen elda på fjärrnyckeln istället för cigaretten. Nyckeln slutar då funka och då är man fast! |
|
| Touringägare kommer ju i alla fall ut när bakluckan rostat sönder. | |
| Aj aj Doc T,du kan bli utsedd till internet-troll på det viset ;) | |
|
Förr räckte det med att dra i handtaget 1ggr,knappen åkte upp samtidigt som det låstes upp. Hur svårt kan det vara att implementera i nyare bilar undrar man??? Hur svårt är det att se de fördelarna mot att behöva rycka 2ggr ??? |
|
| Kanske har något att göra med att man kan sätta låsen i "baklås"/spärrat läge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.