AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.795

Påväg att köpa z4 coupe (3.0)

Sida 1 av 2
Var idag och provkörde en z4 coupe 3,0i. Åkte för att titta på en 07:a som gått c:a 5500mil med manuell (Trodde det var automat..). Väl där stod en mycket snyggare z4 automat som gått 3 500mil. Tycker ni att dessa två bilar är rimligt prisatta och vad/hur tror ni man ska gå tillväga för att kunna pruta så mycket som möjligt. Finns det några för och nackdelar som ni kan se med respektive modell??
bil1: Länk

bil2:
Länk

Något specifikt att tänka på när man kollar på z4 coupe?

MVH

John
Det enda jag kan säga är väll att den blåa ser bra mycket trevligare ut och den har desutom sport(m) stolarna
Den blåa står bra i kurs anser jag. Du kanske kan pruta ner en tia till i bästa fall.

Och personligen tycker jag den blåa ser mycket snyggare! Kan vara för att jag har en likadan =) Och M stolarna är ett måste, det är inget man köper i efterhand.
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Håller helt och hållet med om stolarna, jag har dom i min bil och dom är underbara. Man sitter verkligen gött i dom, allra helst när det börjar gå fort på krokiga vägar eller när man försöker räta ut en rondell!!

Hasse Z4
den blå ska du ju klart satsa på speciellt med tanke på att du vill ha automat.. som de andra nämner här så har den m-stolarna vilket gör den mycket attraktivare
Då tänker vi i samma banor! Och egentligen spelar det väll ingen roll vad ni tycker men det är rätt skönt att se att folk delar ens åsikter.

Jag är lite kluven inför m-stolarna. Ska pröva att göra en riktig långkörning ;och får se om jag får ner mitt feta arsel (186cm och 90kg)...;)

Annars känns den blå helt rätt.
Hur tycker ni man ska gå vidare för få ner priset? Vad tror ni är rimligt att kapa på priset? Min tanke är att den ska kosta 225 med två års garanti. Hur jag ska komma dit har jag ingen aning om, men jag hoppas på't. Känns lite som jag borde kunna göra något på priset i.o.m att det verkar vara lite trögt på z4 marknaden nu och jag kommer utan inbytesbil...

Tusen Tack för era tankar! :)
MVH

John- Förhoppningsvis snart en i gänget!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

230 borde du kunna få ner den till,tycker man

Länk
Bi
3.797
Bianca

Annars får du *gnälla* lite o säga att den saknar den utr,o den där osv
Bi
3.797
Bianca

MONTEGOBLAU METALLIC (A51)
LEDER OREGON/PERLGRAU (LAPF)
Produktionsdatum 2007-03-09

Extrautrustning

S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA
S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatväxel
S230A EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT Extrapaket specifik för EU
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt
S2RTA LT/ALY WHEELS TURBINE STYLING 201 BMW LM hjul turbin-styling
S420A SUN PROTECTION GLAZING Tonade glasrutor
S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket
S470A CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT Isofix-System
S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE Förvaringspaket
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC)
S521A RAIN SENSOR Regnsensor
S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik
S540A CRUISE CONTROL Hastighetsreglering
S662A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD
S711A M SPORT SEATS FOR DRIVER/FRONT PASSENGER M stol
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa
S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning svenska
S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Halvljusautomatik-koppling
S8SPA COP CONTROL Styrning COP
S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Leveransskyddspaket
S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION Karossytsskydd)
S224A DYNAMIC DRIVING CONTROL Kördynamik-control
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Sportratt läder
S345A CHROME LINE INTERIOR Chrome Line Interieur
S4ADA INTERIOR ALUM. LENGTHWISE FINE Interiörlister alu längsslipade, fint
S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare
S550A ON-BOARD COMPUTER Bordcomputer
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska
Jag säger bara M-sportstolar och M-sportratt, jag har haft fem z4or och dessa två options är ett måste...
Jag är själv 192cm och satt som en kung i stolen...går inte att jämföra med original!
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
jag är förvisso bara 189cm lång ;-) men, "original" stolarna är riktigt bra också..
orginalstolarna är väl redan "sportstolar" men m-stolarna är något extra.. tror ingen egetligen tycker sportstolarna är dåliga men andrahandsvärdet blir så mycket bättre med m-stolar speciellt på facelift z4:or
Original är helt okej, men kan du få m-sport och det inte är allt för stor prisskillnad så....köp
Har lyckats få till en deal på 229 för den blå z4an. Med ett års guldgaranti via bolaget SOLID. Någon som har erfarenhet av det garantipaketet.

Ska försöka få med vinterdäck sen kör vi!!
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Måste hålla med highstream angående stolarna. Hade orginal i första Z4 och nu M-sport... Är som natt och dag nästan ;). Jobbiga är att nu måste nästa bil också ha M-sport ...
Har clearat med regeringen och banken och nu verkar köpet vara på G. JAg kommer juh att köpa av en bilfirma vilket automatiskt innebär 6 månaders garanti. Right?....

Säljaren erbjuder ett alternativ som han kallar för "Guldgaranti" via Solid. Säljaren hävdar att denna tillvalsgaranti kostar 6 000:- och täcker i princip det mesta. Har försökt googla lite på solid bilförsäkringar/Garantier och tycker mig inte hitta mycket matnyttigt.

Någon som vet något om "Solid guldgaranti" till BMW? Bra dåligt?

Han snackade också om att man kunde få förlänga garantin ett år till efter garantitiden gått ut för 3 000:-.

Givetvis kommer jag att överväga om jag ska lägga itll detta men planen är (Om det inte är direkt dåligt...) är att försöka pruta in två års garanti i priset 229 (För den blå i annonsen).

Kan man kräva något annat vid köp? Jag brukar alltid vara snål och säga full tank och nya torkarblad (Flatblades givetvis...) något mer. olja+filter+luftfilter?

Hoppas hoppas hoppas det blir av i helgen :)

Big John
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilhandlare brukar försöka tysta ner att de är skyldiga enligt konsumentköplagen att ge garanti i 6 månader och istället försöka kränga på tämligen onödiga extraförsäkringar. Detta gör de inte för att vara snälla utan för att de får rejäl provision på dem.

Om du får ett fel inom 6 månader och går till allmänna reklamationsnämnden så vinner du i stort sett alltid så länge det inte rör sig om rena slitagedelar. Detta talar handlarna tyst om...

-------
//Lövet
Köpt! :). GE MIG SOMMAR NU! ... Någon som känner likadant??? :)
grattis :D
ar
457
argungu
118i -20
Grattis!

En coupé kan man väl köra även vintertid? (Tygcab vore annorlunda.) Bilar är till för att användas!

PS. Jag är bara avundsjuk! :-)

/Erik
Visa användare
38
mandibeln
Porsche Cayenne Diesel-13
Porsche 991 GT3 -14
BMW 118d Cab-11
BMW Z3 Coupé -99
BMW 325 iA Cab -11
Ducati xDiavel -19
Kör min så snön ryker...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.