|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Budda80: Du har mail. | |
NeZaN |
Impnaz, bra köp! Var lite småsugen på den också. Har tittat på den när den rullade i Stockholm och var till salu för ca. 360 000:-. Detta var väl ca. 2 år sedan nu, men då var det en hel del gjort hos Pär Larsson Bil & Motorteknik om jag minns rätt! Kan vara fel bil iofs, men har för mig det ursprungliga reg.nr stämmer överens. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Är väl Supersprint Extraktorgrenrör, X-pipe och Magnumdämpare, plus Active Autowerke CAI? Även Coilovers? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Nu blir jag allt lite avundsjuk på dig Impnaz. Suget på en växer bara och blir större och större ju..hehe.. tur man i alla fått se lite M bil live idag. Var och kollade lite på polarens CSL innan SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Vart det inge M3 Budda80 som du skrev på garaget för över ett år sen? M3 E46 och så skulle du plocka ut original CSL prylar genom din polare som har en CSL. Fått prova hans CSL än då? skulle ju få köra den men inte med sportknappen på sa du, lär ju vart lite skillnad mot din -91 Calibra 8V |
|
|
Nej det har inte blivit någon M bil ännu. Lutar mer åt en M5 nu. Lite mer praktiskt och så. Nej ännu har jag inte kört den. Dom köpte hus. Så den har inte varit påställd så mycket nu i år. Så har inte hunnit. Och ja det är ju en grym skillnad mot min trötta gamla calibra SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Oki, blir fint hopp till en M5 då hehe eller har du testa nå annan värsting? Blir ju iallafall lite roligare köra M5a sen då=) |
|
|
Ja M5 är ju riktigt jäkla nice ju. Det kommer bli otroligt skillnad mot min calibra. Så sommarhalvåret får det bli lite mer drag och på vintern calibran SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Yes låter smart, men har du kört nån M bil eller nån annan värre bil? eller kanske bäst polarn hänger på och kikar | |
|
Har provkört en E46 m3 en e36 m3 och en ferrari f430. det är dom värstingbilarna jag kört än så länge SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Hehe det va inte dåligt=) | |
|
Nej dom var roliga alla 3. speciellt ferrarin då det var en spider och jag körde nercabbat i 20-25graders värme SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Nezan: Det stämmer till punkt och pricka! Och jag snackade med Bil o Motor innan jag slog till. Och visade sig att förra ägaren varit pedant. Fått med en pärm med papper jag aldrig sett maken till. Mycket trevligt. Budda80: Det tar tid, men dom finns där :) |
|
NeZaN |
Impnaz Jo, den var i ett grymt skick när jag tittade på den, fanns några punkter vid det tillfället som jag anmärkte på, men i överlag en riktigt fin kärra. Det enda jag kan minnas är att vi inte lyckades hitta papper på själva motorbytet och alla delar, men det kanske hittades i efterhand. Har själv svårt att lägga papper på rätta ställena :) Ang. motorn så ska det sitta Shrik kamaxlar i den iaf. Säkert några fler detaljer! Säkert andra insugstrattar och smått och gott /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Impnaz: Ja jag är väl medveten om att det kan ta lite tid att hitta en som känns helt rätt. Man vill ju inte köpa grisen i säcken. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Nezan: Japp, ett par detaljer som ska fixas, men inget allvarligt. Att hitta en helt 100% är ju nästan ogörligt :) Papper från motorbytet finns nu, plus att jag pratat med Perre på Bil o Motor som utfört det. Budda80: 8 stycken har jag kollat på om jag inte minns fel, runt om i landet. Så det tar tid :) |
|
|
Ja jag har ingen brådska egentligen. Men vore skoj att hitta en som jag känner passar mig redan nu till våren. Men tror jag skippar den i jönköping. För det är väl inte ens orginalfälgarna eller? och så är det väl framfälgar runt om som jag förstått det. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Budda80: Du har PowerPost. Igen :) | |
|
Detta lär väl vara samma som stått på Bilhuset Jkpng i omgångar, senast härom dagen. Länk |
|
|
Länk får åka till borås oh köpa denna annars. hehe.. ;) SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.