|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Såja...:). Något som kanske kan vara bra är att hålla den väldigt clean både ute under "försäljningsprocessen" ifall någon vill se den med kort varsel. Sprid budskapet verbalt också... Rätt många där ute som går i bilbytartankar men behöver en knuff i rätt riktning. Stor kombi och drag = hästtjejer tex! |
|
| Stor kombi och drag attraherar möjligen hästtjejer m E-kort annars är det inte mycket till hästtransport man får dra med nämnd bil ( 1220 kg) | |
|
Mr_Beemer: Jag har själv haft en M5 E39 och direkt när jag såg dina fälgar så tyckte jag det såg ut som kopior. När jag sedan såg i texten att du skrev äkta M5-fälgar så kollade lite nogrannare. Börjar man jämföra dina med originalfälgar så finns det några detaljer som skiljer, bl a hur de tunnare ekerparen, när man tittar från sidan, är svagt böjda på original medan dina är raka. Vidare så kan du jämföra där de tjockare ekerparen möter fälgbanan. På dina så går ekerparet mer ut på den "platta" delen av fälgbanan. Tittar man på fälgarna snett framifrån så har originalet en något konkav profil, medan dina har en ganska rak profil. Det finns fler detaljer men det ovan borde räcka... Här är en bild på framfälgen på min fd M5 Länk ___ //Ulf |
|
|
Man ser ganska tydligt tycker jag att det är kopior. Är bilen omlackad på vissa dörrar eller framskärm ? ser ut så på bilderna iaf men det kanske är misslyckat foto ? Jag tycker som många talare här att du ska ta bättre bilder inte på gräs, samt tvätta den ordentligt och torka av, framhäva färgen bättre. |
|
|
Hej tack för infon om fälgarna, jag antog att dem var äkta iom det var infon jag fick utav föregående ägare. Sen har jag inte kollat upp det så noga mer än det står germany och ett artnr på insidan utav fälgen så jag antog det stämde. men ska ändra det och även informera dem som hör av sig att det inte är äkta vara. /Klas |
|
|
Du kan ju skriva "M5-style" eller M5-replikor eller nåt. De flesta utanför det här forumet bryr sig inte ändå. Så länge det är 18" så är det "tuffa fälgar" för det stora flertalet. ------- //Lövet |
|
|
Länk Har nu uppdaterat med nya inredningsbilder. Synpunkter? Nu blir det till att åka iväg och tvätta. |
|
Lasse Karlsson |
Varför har du olika mil på bilen på blocket och på denna sida? Har den gått 17 eller 22 tusen? HA DET! modolasse |
| Oj bommade ändra det förifyllda tack Lasse nu har jag fixat det. | |
| Fixa ett lackstift och fyll igen skadan. Ser inte bra ut med en sådan skada som inte ens är laga provisoriskt. | |
|
Jag skulle hellre skriva det denhär vägen (inte börja med det negativa): Välutrustad Bil i bruksskick. * Topasblå Metallic * Automat med steptronic * Nivåreglering med luftfjädring * Xenonhalvljus * Skinnklädsel Grå * Elstolar fram med 3 minnen på förarstolen * Stolsvärme fram * Sidoairbags Bak * Solgardiner i bakdörrarna * 16:9 Navigation * Färddator * Multifuntionsratt * Farthållare * Softclose på bakluckan * 7 tonade rutor * 2 Nycklar * Samtliga instruktionsböcker och servicebok finns på tyska, samt en på svenska och en reparationshandbok. * Carsoft 6.5 medföljer 16" tsw med gislaved nordfrost Ev äkta M5 E39 fälgar mot pristillägg. Bifogar även en utrustningslista via länk. Länk Nytt: *Bromsskivor och belägg bak -500mil *Ny Bränslepump. *Ny Viscokoppling och fläkt. *Oljeservice 500 mil sedan Shell Helix. *Uppgraderingskit till vevhusventilationen medföljer Defekter: *Ett dörruppslag så lacken försvunnit på passagerardörren fram "ingen buckla". *Pixelfel på kombiinstrumentet. Första Kontakt via mail pg.a tokiga arbetstider Pris 45,000 Nya bilder kommer. Ja nya bilder samt även på inredningen. Och angående fälgarna så är äkta M5 fälgar bredare bak. Lycka till! |
|
|
Ja jag missade bilderna på inredningen här på AP och jag tycker dom är bra, men kanske länka till annonsen här på AP från Blocket och lägg upp några bilder av inredningen även på Blocket. Mvh Ubbe |
|
| Vi sålde våran 530it-01 strax innan vintern. Manuell, ganska rikligt utrustad, bortsett från Navi,M-paket. gått drygt 19400mil. Begärde 39000kr och blev såld samma dag. 3st av våra annonsbilder såg ut så här. Länk , Länk , Länk . Så visst gör bilderna mycket i en annons. | |
| Ubbe, det är inte tillåtet att länka till en annan annons från Blocket tror jag. Men länka t.ex garaget går bra. | |
|
Hej Bilen såld idag slutpris 42000:- tycker jag anses som godkänt iaf |
|
|
Var hittade köparen bilannonsen på A eller B? Det tog alltså 3 mån att sälja den? Bra uthållighet! |
|
|
Hej Köparen hadee hittat den via Blocket, var även den första som kom och tittade på den, i övrigt har det bara varit mail med skambud mellan 25-31k och med såna bud anså jag att jag hellre hade kvar den än skänkte bort den. |
|
|
Grattis till försäljningen. Sitter själv här med bilen till salu, billigast i Sverige och ändå försöker folk med sådana skambud. Att de orkar. Men jag antar att det är lätt att säga vad som helst när man kan gömma sig bakom en hotmail eller gmail adress... Det är trist att folk tror att de skall få köra BMW för samma pengar som för en Kia Picanto eller Renault kangoo. Doh! Byter in den hellre. För övrigt, tycker ni att jag verkligen har satt fel pris. Är bilder ok? Om man får fråga och fortsätta på temat dvs. Här var den på blocket: Länk Och här var den på AP:Länk |
|
| Förmodligen är din färg svårsåld även om jag tycker det är en snygg kombination av färg/inredning som jag själv gärna valt. | |
|
Tack Mats. Tycker själv mycket om färgerna. Både utvändigt och invändigt är den snyggare i verkligheten. Lyckades inte riktigt fånga det på bild. Har några bilder från förra sommaren då jag vaxade den med Autoglyms grejer. Resultatet blev en stor spegel i touring utförande. Tror inte att de som skickar skambud vill på riktigt köpa våra bilar. Alla de gångerna jag sålt mina bilar, var det folk som ringde, snackade, såg bilarna, snackade lite mera och sedan slog till. Men man har inte riktigt råd att inte svåra på alla mail, det kan hända att just den är den rätta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.