AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
10.483

Dags att sälja bilen, synpunkter på pris och annons mottages gärna.

Sida 1 av 3
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Länk
Si
61
SimonThePilot
Bmw 530d xdrive G31 2018

Bmw 116i 2015

vw polo 2015
Går ju inte att läsa utrustningslistan.... för smått
Visa användare
132
Mr_Beemer
Fan tänkte inte på att blocket förminskar bilderna. .
Tack ska ta bort den
Tyvärr måste jag säga att jag inte är så imponerad av dina bilder som du har lagt ut. Det känns som att dom är hastigt tagna med en mobilkamera eller dylikt, förutom första bilden. Men på första bilden är det skugga på bilen från något hus eller liknande. Försök att ta lite bättre bilder med en systemkamera samt åk till en plats som ser lite trevlig ut (och tvätta bilen innan). Försök att få med hela bilen när du fotar också, om du inte avser att fota en detaljbild på fronten t.ex. Gärna bilder på inredningen också.

Själv har jag investerat i en Nikon systemkamera som tar lite bättre och trevligare bilder än en vanlig kompaktkamera. Så ett tips är att skaffa en systemkamera alternativt att du lånar en av en kompis. Det ger ett mycket bättre intryck av objektet man försöker sälja och lockar fler spekulanter.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Håller faktiskt med C.Douglas..

Jag sålde min M5-2003 i jan månad förra året efter bara 3-4 dagar på blocket.
Inte så lätt i normala fall att sälja en M-bil under vinter halvåret,men som sagt de tog bara några dagar

Jag hade följande bilder i annonsen samt direktlänk till sidan på garaget
Bild: 1,6,12,20

Länk

Text med info är oxå viktigt..ta me de viktigaste,och inte skriva ner utr spm är självklar..service ,historik är oxå viktigt

65
47
6500rpm
BMW 550iA Touring -06 Porsche 996 Carrera -01
Som sagt, bättre foton, gärna på fin plats med vatten eller grönska bakom - kanske inte så lätt mitt i vintern. Ta inte i direkt solljus, bilen kan se blek ut plus att skuggor ger skarpa kontraster. Tycker dock att en vanlig kompaktkamera duger bra, Blocket krymper ju ändå bilderna till typ 800x600.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ta bort allt joxs vid sidan av bilen, vattenslangar, verktygslådor, sprayburkar och allt som ligger runtomkring. Sen måste du se till att hela bilen kommer med på bilden också samt minst en bild på inredningen. Det är ingen lättsåld bil du har - annonsen måste ge en attraktiv bild.

-------
//Lövet
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Om jag sökte en sådan bil skulle jag hoppa över den direkt. Allt ger ett slarvigt intryck från foton till texter som "Bakrutetorkaren fattas men det kanske jag hinner köpa en ny." Om man ska sälja en bil så får man lägga ner lite tid. Alla kanske inte har en systemkamera men man kan åtminstone tvätta bilen innan man tar foton. Ett foto med en blöt tvättat bil säger till mig: Titta jag kan handtvätta bilen ibland, å vad duktig jag är...

/Rikard
ar
457
argungu
118i -20
... samt att det är vanligt att fota bilen blöt för att det inte ska synas att den är matt i lacken.

/Erik
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Det här med ingen brådska och skambud undanbedes kan du ta bort. Det är knappast något som är säljande, dessutom skrämmer det inte bort dem som lämnar skambud, det får man alltid på bilar i den prisklassen.

Sen kan jag också hålla med om att det ger ett slarvigt intryck det där med bakrutetorkaren. Då är det bättre att skriva att den saknas (punkt)

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
132
Mr_Beemer
Hej

Tack för alla synpunkter misstänkte att bilderna var lite undermåliga, men sambon tyckte det var bättre med dem än inga alls :(
Ska ta fram systemkameran imorgon alternativt på fredag beroende lite på hur tiden försvinner.
Ska även revidera texten lite.

Tack för alla tips ska försöka att ta åt mig av det och förbättra mig :D

/Klas
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Det mesta verkar sagt, tänk även på att endast använda versaler i början av meningar samt i namn som tex "Shell Helix", resten ska vara små bokstäver.
Och ta bort alla tveksamheter som "tror jag..".
Lycka till!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Du skriver att äkta M5-fälgar eventuellt kan medfölja men fälgarna på bilderna är vad jag kan se kopior...

___
//Ulf
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Ska bli intressant att se den nya annonsen. Kolla igenom texten noggrant och se till att det inte blir några stavfel eller tveksamheter. Det gäller att vara säljande men inte överdrivet. Inte en lätt sak att få till.

Skriv med endast utrustning som inte är standard på dagens bilar, de är det jag skulle vilja kalla extrautrustning.

Många skriver "Välutrustad BMW" vilket inte säger så mycket då det finns så många olika möjligheter att extrautrusta sin bil. Än värre är att skriva "fullutrustad".

Lycka till /Rikard

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Ser stavfel i texten..
"Uppgraderingskit till vevhusventilationen medöljer" saknar F i medföljer.

Styckesuppdelningen är tokig och det är Blandat Stora och Små Bokstäver i Texten, Vilket Som Du Ser Kan Vara Störande.

Jag skulle skriva ut utrustningslistan i texten och dra ihop felen direkt under rubriken.

Bilderna behöver du nog ta om. Jag rekommenderar en tom parkeringsplats.

//Anders
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Bilder tagna på ängar passar Jeepar, bilar tagna vid vatten passar båtar osv. Ta bilder i rätt miljö och inte allt för rörig bakgrund.

För "photoshopade" bilder blir också fel, se till att allt känns naturligt. Ta inte med allt för gamla bilder heller det gör intrycket av att bilen var fin en gång i tiden men inte nu.
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Är det någon som verkligen "vet" om nya bilder spelar så stor roll?
Alltså det är en bruksbil med över 20000 mil för 45 kkr och man ser ju vad det handlar om förutom interiört.

Garage i länga, drag, import och att ägaren handtvättar ibland.
Bättre det än ett taffligt försök att "skapa" ett schysst foto som inte säger något mer än att man överarbetar till max för sin lilla skruttbil (bara generellt och inte just denna bil).

Snart måste man väl anlita proffsfotograf för att bli av med bilen...:).
Bättre spara allt tid och ev. pengar till att sänka priset om den inte går iväg.

Jag hade tagit bild på inredningen, städat upp texten (inte så många mellanrum) + inte "stängt dörren" till förhandling med "skambud undanbedes" osv. Allt brukar gå att förhandla om och du får ju ändå bara svar via mail.

Lycka till med försäljningen!
Visa användare
132
Mr_Beemer
Hej
Ska försöka städa upp texten nu.
Men ingen ide tvätta och ta bilder idag då det spöregnar., men ska fixa det så fort jag kan.
Angående det jag skrev välutrustad det är pg.a att jag stör mig på folk som skriver fullutrustad.
Men ska försöka fixa till det.

Jag är tacksam för all input

/Klas
Visa användare
132
Mr_Beemer
Prigrammer skulle vara intressant att veta vad du grundar att det är kopior på?
Visa användare
132
Mr_Beemer
Annonstexten uppdaterad-

Länk
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
Ser bättre ut och nu kan man enkel och direkt koppla uttrycket välutrustat till något.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.