|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Hej Pew Yes, nöjd är jag. Kan också påpeka att bilen är tyst, trots 18 " med breda däck. Vet att 325d drar något mindre än 325 men skatten är det dubbla samt att 325 d är dyrare i inköp. Du lär köra många mil tills det blir lönsamt. Räknade med min årliga körning innan valet på 325. Behövde köra cirka 1200 mil/ år i 3 år för att det skulle bli lönsamt och ekonomiskt motiverande att köpa en 325d. Sen är det underbart med en rak bensin sexa, ljudet som murrar. |
|
|
Go förmiddag! Har en bmw e91 325 med en n53 2010. Ska det verkligen låta såhär? Man får lyssna några sekunder in. Länk |
|
|
nja när jag varvar min över 1800-2000 varv så kommer sexans ljud. Det är bara på tomgång den låter som en disel typ. |
|
Karl-Hilding |
Rätt så men jag tycker definitivt att den enbart har lite dieselkaraktär när den kall och då på tomgång 600 - 1200 var nåt. Skall väl vara det höga direktinsprutet som framkallar detta. |
|
Hej Väcker en gammaltråd! Ställt på bilen och nu har 325 n53 rullat nära 10.000 mil utan problem. Drog upp den i 220 och den låter så fint! Drar jämnt och bra! Har kört med den cirka 1500 mil efter inköpet. Pumpen byttes enbart. Ska in nu på service och få nya tändspolar enligt bmw. De bjuder. Vet ej om jag ska be dom kolla på NOX givaren? |
|
| Räcker det med att dra in till vilken BMW-återförsäljare som helst för att se vilka saker som har bytts på bilen på garanti, eller måste man kolla det med diverse återförsäljare som den har varit på service hos? | |
|
Jag tror att du måste kolla med diverse återförsäljare. Jag fick ringa runt där bilen var servad. |
|
| Ok. Tack för det snabba svaret! | |
|
Har börjat kolla på Touring nu och hittat en riktigt fin 325iA LCI. Den verkar vara väldigt billig i drift då den har billig försäkring, skatt och låg förbrukning så jag är ganska intresserad. Men N53 verkar ju ha en del problem, ska man välja en annan modell istället? |
|
|
NEJ. Problemen på N53 är inte så stora att det motiverar att avstå från modellen. Problemen finns, absolut, men de överdrivs främst väldigt av förståsigpåare som aldrig ägt någon. Något som inte är ett "problem" utan en "egenskap" som jag inte gillar dock är att motorn tickar väldigt hårt på tomgång. Den "susar" också på låga varv på ett rätt fult sätt. På höga varv låter den njutbart dock :) ------- //Lövet |
|
|
jag tror att problemen är nog över nu kan jag tänka mig. funderar själv på 325/330 i framtiden. bmw har ju fixat med nya tändspolisar samt ny pump. en rak sexa med billig skatt samt med den kraften och förbrukning hittar man inte i en annan bil. jag kan säga rakt ut att jag saknar min nu efter 3 år då jag har gått över till 520d. |
|
|
Hej, Jag ska kolla på en 325 -09 med n53 motorn idag. En ägare, fullservat, men säljaren säger att de har aldrig bytt bränslepump eller spridare. Läser man på denna tråden så får man intrycket att de skulle ha bytts på alla bilar av BMW på garantin? Vad tror ni om detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.