|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
| Grattis till bilen. Kollade lite på den också. Dock hade jag lovat mig själv att aldrig mer bjuda på en bil på KVD mer. I höstas vann jag budgivningen på en 325dT -08. Visade sig dock både ha lacksläpp och vara dåligt omlackad. Inget som stod i beskrivningen. Så det blev inget med det. Hoppas du har bättre tur. | |
|
Kan tillägga att min kompis är väldigt nöjd med sin 325i -08 (bästa bil han har kört maskinellt sett). Dock har den bara gått knappt 4000 mil. Han fick den återkallad och högtryckspumpen bytt på garanti vid c:a 3000mil. Han har aldrig upplevt något problem med motorn och inte behövt byta några spridare eller annat. Och han är en riktig pedant som upptäcker minsta grej som är fel. |
|
| Lycka till med nya bilen. Vad gäller att alla drabbade skulle vara uppgraderade, så vet jag åtminstone en som fick problem och BMW bytte bara den felande spridaren, känns som en tidsfråga innan nästa "poppar"....så det verkar som BMW hanterat det här lite olika från fall till fall. | |
|
Hej Har kört nu bilen från Göteborg till Stockholm. Bilen går som en dröm, men motorlampan tändes men släcktes direkt efter omstart. vilken inte var kul... samt så blev jag av med körkortet körde 144 km/h på en 110 väg. Ringer till KVD direkt på måndag och ber dom att åtgärda problemet eftersom reklamation uppstod efter 18 mil. Vad tror ni att det kan vara? Angående körkortet så hoppas jag på en månad max:-( trist som fan på en fredag den 13!!!!! Jag mår förjävligt!!! |
|
| Tråkigt att höra! Glömde att nämna att motorlampan tändes på den 325d jag skulle köpa från KVD också. Men det var under provkörningen som tur var. De löste det sen men jag fick inte vara med och kolla. De sa att det var en lös kontakt till LMM. Jag sa att då får de stå för det om det händer igen och visar sig vara nåt annat med LMM:en . Men det ville de inte ta på sig. | |
|
Hej Min bil går som en dröm och lampan är släckt och har inte tänds trots hög påfrestning på motorn. Jag försökte framhäva det men det gick inte. Kanske någon bugg eller något, eller soppa fel. Men jag kommer ringa till kvd imorgon och prata med dom angående detta att de får stå för felsökning isåfall. Hur som helst vilken skön maskin det är och den går verkligen kanon, drog förbi civil snuten över 180, som tur så tog han mig på 144 km/h. Men nog var han galen när han sa att jag susade förbi honom med hög hastighet.. |
|
|
Hej Alla Bmw ägare Jag är grymt besviken på BMW!!!! Första dagen så är den på verkstaden...Jävla shit kvalitet. Jag kastar inte shit på alla BMW bilar men nog är jag förbannad. Jag trodde att den skulle överträffa mina förväntningar men det gjorde den inte. Körningen är överklass men kvalitet är under all kritik. Att motorn inte går rent och att lampor tänds på en så dyrbar bil är dåligt. Och inte får man hjälp av bmw. Bilen går ojämt, inte på alla cylindrar osv osv osv..bara 8000 mil. Min saab gick utan problem 22.000 mil, bytte bara fjädrar fram! Och det var en 03. Inte fan ska man säga att bmw överträffar allt, ju en sak, priset... |
|
|
h03admpa: Inget illa menat och det är mycket tråkigt att du stött på problem, men det är trots allt som så att du har köpt en trasig bil och endast ägt den ett par dagar, det går knappast att uttala sig om BMW´s kvalité med det som grund. Ger bilen upp på väg hem från firman är det rätt troligt att problemen har funnits tidigare, jag vet att KVD inte fungerar som en vanlig bilhandlare men jag hade ändå försökt få dem att stå till tjänst som en första åtgärd. //Bjersér |
|
|
Hej Bjerser Som jag skrev: "Jag kastar inte shit på alla BMW" Problemen har funnits tidigare, KVD kommer att lösa det med BMW förmodligen. Men jag tycker att det är oerhört jobbigt och tugnt när man har köpt sin drömbil som uppför sig som en lallare. Jag vet att N53 motorn har haft problem men har velat att inte tro att det kommer att drabba mig. Jag hoppas att när BMW byter pumpen och diverse att bilen sköter sig. Som tur har man maskingaranti upp till 15.000 mil via trygghansa. Men som sagt tråkigt är det och mina förväntningar självklart i denna stund är under 0 för BMW. Tyvärr, blir nog svårt för bilen att göra mig glad igen...Räcker nog med att höra den raka sexan hehe... |
|
|
Hej, jo det var det med att "kvalitén är under all kritik" jag reagerade på. Jag tyckte bara det borde vara lite svårt att uttala sig om den i detta fallet men det var inget illa menat med det. Besök Youtube och lyssna på lite klipp med ylande BMW-sexor så har du snart förlåtit den för stunden i alla fall! ;) //Bjersér |
|
|
Min 323Ci som såldes för en månads sen har jag haft i 8 år och kört över 40000 mil med, utan problem, så kvaliten kan ju diskuteras. BMW CS #5206 |
|
|
Jag återkommer med kvaliteten när BMW har åtgärdat problemet. Bilen är fortvarande underbar. |
|
|
Jag har funderat på varför en hel del bilar som säljs via KVD kommer från bilhandlare. En teori är ju att de finns en del fel på bilen som gör att det inte är lönsamt att sälja dem själva då de måste stå för att åtgärda dssa fel när de säljer bilen själva. Alternativt att bilen är i så dåligt skicka att den inte går att sälja hos en bilhandlare. Vet inte om din bil kom från en handlare, men jag skulle nog undvika att köpa sådana bilar. Tur i oturen att du ändå fick bilen för ett ganska bra pris. Men det är ju aldrig kul när det ska krångla. Min bil har inte gått mer än 14500 mil men jag har ändå fått byta turbo , luftmassemätare och katalysator under de 4 år/ 4000mil jag kört den. Men jag kan leva med det då den fortfarande är underbar att köra jämfört med många nyare bilmodeller. Jag känner många som har svurit över sina Saabar 9-3 och 9-5 så det finns nog en del andra faktorer som t.ex. skötsel och körstil som spelar in hel del. |
|
|
Det händer konstiga saker med Kvd bilar, blev överbjuden på en auktion (Kvd Sthlm) och nyfiken som jag är håller jag koll på regnr. för att se om om det är en bilfirma som köpt upp bilen. Efter en vecka är bilen registrerad på Kvd Göteborg. Slutpriset var över reservationspriset så det bör ju inte vara säljaren som har dragit tillbaka bilen och det var ej Kvd som var registrerade på bilen innan auktionen. Till råga på allt skall jag till Göteborg (Kvd) och hämta min nyinköpta bil på Måndag! |
|
|
Wiberg: Kan du berätta lite om den vibrerande slangen? Jag upplever något vibrerande ljud i min bil som jag inte kunnat lokalisera och det låter exakt som att typ en slang vibrerar mot en plastkåpa. Ett resonansljud som bara uppstår då bilen vibrerar i en exakt frekvens, i mitt fall stillastående i Driveläge... |
|
|
Hej! Det är bra beskrivet i denna tråden: Länk Det var den tråden som gjorde att jag blev uppmärksam på att det var ett "känt" problem. För min del hördes det bara vid motorbroms, men det finns en film i tråden som du kan jämföra ditt ljud med och se om det verkar vara likadant. Som jag skrev i den tråden så krävdes det lite mild övertalning att få Bmw Gbg på rätt spår, men de bytte uppenbarligen rätt del för sen det verkstadsbesöket har det varit tyst. Det gick på garantin i mitt fall så jag vet inte något om kostnad, dock. |
|
| @magnus: köparen kan ju häva köpet om annonsen inte stämmer överens med objektet | |
|
Handlare har vidaresålt inbyten i alla tider. Skillnaden är nu att de hamnar hos KVD istället för Nisses Bil & Svets runt hörnet. Det gör man för att man får bättre betalt så. Stora märkeshandlare vill idag inte ha mer än 1-2 gamla bilar i hallen eftersom det ger mer "premiumkänsla" med fräscha bilar i hallen. ------- //Lövet |
|
| Bör förresten kanske fylla på i denna tråden att vår bil nyligen var inne på teknisk aktion (i samband med service) och fick spridare utbytta. Vet väldigt lite om själva operationen, så ställ inga följdfrågor. :) Men eftersom tråden handlar om motorn så kan det vara intressant att det finns en teknisk aktion ute. | |
|
Intressant om aktionen, trodde det bara gällde pumpen. Vet du om det registreras hos BMW så man kan kolla om det är gjort på en bil man tänkt köpa. Andreas: Det finns massor med "Nisses bil och svets" fortfarande som slåss om de bilarna i alla fall från Bilia i Göteborg. Men de som går till KVD kanske är de som inte ens klararar deras krav. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.