|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Funderar starkt på att köpa en M3 E92 men då det snart kommer en ny modell F30 så kanske det är bättre att vänta tills E92 sjunker i pris. Vad tycker ni? | |
|
Det lär väl ändå dröja ett bra tag, eller? Nu borde ju vara lättast att köpa till ett lågt pris, säsongsmässigt. Värdeminskning åker man ju på hur länge man än väntar. Kör på om du är sugen, varför plåga sig själv i onödan? :) (oOO \ (||||)(||||) / OOo) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Gillar man E92 kvittar det när man köper ;) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Länk Här är tex en M3 e92 som var till salu i Helsingborg före Jul för begärt pris 340 tusen... Nu är bilen i sthlm med en betydligt högre prislapp på 399:-) MVH Peter |
|
|
Jag vill inte köpa en M3 och se den tappa massvis för att det har kommit en ny modell :-) Annars vill jag ha en nu. Hittade en cab på Autoscout.de. Vad säger ni om den? Länk Hur kollar man bäst upp tyska bilar? Eller kanske man ska köpa en svensk? Tack på förhand? |
|
|
En "svensk" är lättare att kolla upp, bäst är alltid o höra med någon tidigare ägare och det kan ju va krångligt om bilen står i Tyskland. Bmw själva är inte lika generösa som förr i tiden då det räckte med att uppge ett chassinummer så dubbelkollade de om datorn hade någon info. Krockskador på svenska eller europeiskabilar är inte heller lätt att få nys om. Carfax fungerar inget vidare i det fallet.. Mvh Peter |
|
|
Försök hitta en Premium Selection hos en aukt BMW handlare. de lönar sig att köpa där nere..mer utr,generellt bättre skick m.m bara jämför den 07a i Stockholm och den på autoscout som är en 2010a skiljer inte mkt i pris-- och ändå är den 2010an långt ifrån de bästa objektet i tyskland Vad skulle vara krångligt om en bil är i Tyskland..Finns nåt som heter mail eller telefon...bara ring handlaren du kommer i 9 fall av 10 att hitta ett bättre objekt där nere än här hemma om du lägger ner lite tid bara..de kommer löna sig i slutändan kan jag lova dig |
|
| Men mina farhågor gällande den nya modellen? Det har ju redan kommit en ny 3 -serie och civilekonomen i mig vill inte se stora förluster :-) | |
| Skall du vänta på prisraset på e92 pga nya m3an(F30) så kan du nog vänta med att handla tills om typ två år eller något. Dröjer säkert ett år innan vi får se en ny coupe och sen skall m3:an visas och sen sättas i produktion.. Köp din bil nu när marknaden är "död" under vintern. Du kan vänta ihjäl dig annars som andra påpekar :) | |
| Asså är det så pass fram i tiden? Trodde den skulle släppas i år? Isåfall är det knappast värt att vänta. Är det autoscout och mobile som gäller när man ska hitta bil? Finns det prutmån på 40 000 Euro bilar? Läste att marknaden för lyxbilar är lite kall p.g.a den finansiella oron. Stämmer det? | |
| Ska du tänka ekonomi finns det väl andra bilar än m3 e92? Nya modeller,facelift, trender osv. kommer ju alltid finns där.. | |
| Ja det är sant milerone. | |
|
Då kan man ju lika gärna köpa en eu-moppe:) Leon_Azzaro Kolla på: www.mobile.de www.bmw.de www.autoscout.de lycka till |
|
|
Sålänge man inte köper helt nytt så är värdetappet iaf överkomligt.. Bästa affären gör man garanterat på en 2-3 år gammal bil med max 4000 mil som annonseras av privatperson på tex blocket. MVH Peter |
|
|
Tack Peter och Bianca. Ska börja leta. |
|
| Håller me dig Peddan till 100% | |
| Så jag ska strunta i Tyskland och kolla Blocket bara? | |
|
Köp en premium selection bil på aukt bmw handlare i tyskland. köpte min 335i hade den i 1år och körde 2500mil och förlorade 8000kr. Fast gäller att skaffa sig en bra uppfattning om va bilarna är värda, kan skilja väldigt mycket i pris på nästa identiska obejekt i den pris klass du letar. Har själv tänkt att ta in en faceliftad e90 M3 innan sommaren. Fast funderar lika som du om hur det kommer bli med värdeminskning nu när den nya F30 kommer. Även fast nya M3 tar ett bra tag innan den kommer så kommer nog många som funderat på m3 e90 istället gå på 335i F30, kan jag tänka mig. |
|
| Hur ser ni på värdeminskning och efterfrågan på M3 E90 kontra E92? | |
| Intressant fråga Grandy. Bör ske en större värdeminskning med tanke på den nya 3 serien som har kommit. Frågan är bara när priserna faller mer på den nuvarande E90-92-93 modellerna? Ska man köpa nu och se priserna gå ner snabbt direkt efteråt eller kommer detta inte ske på ett bra tag? | |
|
Tror personligen att E90 kommer hålla sig lite bättre i pris än e92an då det finns betydligt större utbud utav e92or. Det finns inte många faceliftade e90 till salu i sverige ännu. Och dom som finns ligger vädligt högt i pris alternativt högmilare. Sen vet jag dock inte vilken modell som säljer bäst. Var ett par m3or som prissäktes precis vid åsskiftet, med ca 5000euro. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.