AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
20.360

Hur lång tid med ursprungskontroll

Sida 3 av 3
Har köpt en Z4 -11.
Jag skrev ut dom papperna man skulle fylla i om ursprungskontrollen. Står ju när man fick in bilen i Sverige och så. Kanske inte är så lätt att göra den innan då när man inte vet datum mm. Kanke bäst att vänta tills man får hem den. Fick ju som sagt hem papperna på bilen men det var ju lite olika. Vilka ska man skicka in?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Va menar du olika?
Vänta med urspr.kontrollen tills du har bilen hemma..kan hända vad som helst under transporten...
Du ska skicka in ORG fahrzeugbrief,och köpehandling,kvitto på bilen..(summan du betalt kan du stryka över)
Ett tips är att du betalar in dom 700kr för ursprungskontrollen (avgift) samma dag som du skickar handlingarna..
Skicka som REK brev på posten
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Här står allt du behöver veta

Länk
Ok. Tack för hjälpen.
Får hem bilen imorgon så ska då göra ursprungskontrollen.
Jag skickar då in ORG fahrzeugbrief.
Köpehandling är kontraktet jag ska skicka in då eller? Köpte den av BMW i Tyskland så har kontrakt. Det är dom två papperna jag ska skicka in då bara?
Skrev ju att jag fick hem flera papper. Fick även hem fahrzeugschein (fordonsregistrering) papper och ett EG intyg om överrensstämmelse. Dom ska jag inte skicka in eller?
Ursäkta min okunskap...=)
Du skall även skicka in kvittot att du har betalat bilen. Brukar vara en handling "rechnung" som är undertecknad och kvitterad av handlaren. Sen tog jag kopior och skickade in även de övriga handlingarna du skrev om. Bättre ett papper för mycket än för litet. Lycka till. Du skickar förstås handlingarna med rek.

Vad är det för motor och spec på din Z4?

/Anders
Hej
Ok, då tar jag kopior av dom andra och skickar in det med.
Fick inget kvitto med posten när jag fick dom andra papperna. Skulle jag fått det? Eller får jag det när den anländer imorgon kanske? hmm, blev fundersam nu. Får väl fråga säljaren på bmw annars. Eller räcker det med att kopiera kvittot jag fick på banköverföringen när jag var nere på banken?
Är den lilla motorn. Kände att det räckte för annars sticker det iväg lite mer i pris. Annars var den fullutrustad med det mesta.
du får säkert ett kvitto med bilen, det fick jag. Annars borde det funka med kopia på banköverföringen, men de vill gärna ha ett originalkvitto. De kollar ju ursprunget. Var köpte du den? färg? blir nog läcker! Såg det fanns rätt många till bra priser för några veckor sen när jag kollade. Var dock lite orolig att man inte får plats i den :-)

/Anders
Jag fick kvitto och allt sen så det löste sig. Väntar på att ursprungskontrollen ska bli klar nu.
Köpte den i Magdeburg på BMW där. Svart med röd klädsel. Fick hem den i fredags och är mycket nöjd än så länge....
Antar du tog hem med transport också? Eurotransport? Bilder tack :-)

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.