AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.503

Vet någon något om 2 st 745 or hos T Bäcklund bil

Sida 2 av 2
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jag lägger ner diskussionen ni som köper importbilar verkar inte kunna ge er. Precis som Volvoägare som aldrig kan erkänna att Bmw och Audi är bättre !

Men som sagt för att slippa eventuella problem med bolaget vid skada köp en svensksåld!

Och självklart självklart ska man kolla upp bilen oavsett varifrån den kommer! Lita aldrig på någon annan än dig själv.

Jag har ägt några importbilar och det är inget jag är stolt över! ;)
Verdi
Roffa d.y.? :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Fagersten: Det är inte importbilarna det är fel på, utan de personer som importerar dom och syftet med importen att lura upp så många som möjligt.
Det som i huvudsak importerats för att tjäna pengar på är 3-4 åriga leasingbilar som rullat 15-20 tusen mil på den tiden och är betydligt billigare pga att BMWhandlaren inte vill ha bilarna och att de är iskalla på den tyska marknaden. Det är de enda bilar det gått att tjäna pengar på i princip när man backat mätaren 8-10.000 mil., då tom tyskarna köpt bilar i Sverige för att det varit billigare än i Tyskland.
en lågmilad BMW hos en handlare i tex Tyskland skiljer så lite i pris att importen vore en förlust. Därav så börjades det med målvaktsregisteringar på privatpersoner av firmor för att spara importmomsen köpa stora partier bilar av flera småhandlare är också ett sätt att tjäna pengar på, Italienimporten ökade ju också mmmm.
Så det importören och syftet med importen, inte bilarna i sig. Att skruva med en 15.000 milad importbil där inget sitter fastrostad och som rullat autobahnmil har stora fördelar mot en insaltat statskörd svensksåld bil.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Verdi
Tyskarna köpte bilar för ett par år sen när kronan var svag. Tror inte det lönar sig nu längre.

Fast framförallt är ju utbudet i Tyskland överlägset.

Min egen bil har bara rullat 10 månader i Tyskland. Eller, ca 9000 mil om man ska tro fagersten. :-)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Den var bra Verdi...:)+1
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Och jag äger två importbilar och väljer hellre de med känd historik... slippa vägsaltade svensksålda bilar!!! Sjuk skillnad !

Om man väljer att handla av en vimpelhandlare i D eller seriösa kjell o rally i Sverige så får man skylla sig själv..

"BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den"

Mvh Jocke W
In
355
Inot
745iA -02
Jag tycker det ändå är rätt intressant med d.fagersten klockrena fakta, för det är väl fakta du talar om?

Att du tycker och tror det du säger kan jag köpa, men att pracka på folk dina fördomar är en annan sak.

Jag själv kan rada upp åtminstone 10 arbetskollegor med "stor bil" och "liten bil" som använder bilarna på ungefär samma sätt som jag.
Resor till och från jobbet, handla, skjutsa ungarna, osv går med den lilla bilen som rullar ca 2000 mil per år och sedan tar man den stora finbilen på semestern där man kanske avverkar 400-800 mil per år.

Så din så kallade _fakta_ ger jag inte ett ruttet lingon för. Diskussionen om att en tyskbil rullar 10.000 mil på ett år och du exakt vet hur alla tyskar brukar sin bil, mätarskruvning sker i tyskland och kan göras på 7-eleven typ osv, ja de korkade uttalandet orkar man inte ens kommentera.

Man kan bara hoppas att de som funderar på att köpa importerat inte lyssnar ett skit på dig utan hellre talar med de som köpt flertalet importbilar och lyssnar på deras erfarenhet.

Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skitit, eller vad säger du d.fagersten?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Är det inte så att i Tyskland är det lag på att upplysa köpare om bilen varit krockad? Eller till och med att det finns dokumenterat. Sådana bilar exporteras därför för att man inte får något för dem i hemlandet.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Helt riktigt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.