|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
God kväll kära BMW ägare! Det är jag som komponerat denna annons som ni nämner, eller jag är ägare oxå för den delen. Eller förlåt, VAR ägare fram till kl 19:00 ikväll. Tog ungefär 24 timmar att sälja den till begärt pris. Och sleeperix: du kommer säkert ha råd att åka M5 e34 på vintern nån gång oxå ;) Trevlig kväll!! |
|
|
Skaparen har talat! Hahah +1 till *Grannen08* |
|
| Gagnar varken dig eller forumet att sitta och vara småkaxig med regnumret ute och en fd registrerad ägares namn på registerutdraget. | |
|
Grannen08: Jag har inga problem med pengar, men skulle aldrig falla mig in att köra en E34 M5 på vintern ;) |
|
|
Det är märkligt att samma kort alltid spelas ut av ägare till halvsunkiga bilar: "Öh, ni är bara avundssjuka för att ni inte har råd". Det är för fan en bil för 40.000kr vi pratar om. Många här har lagt mer pengar på vinterdäcken. ------- //Lövet |
|
| Snajdaren: problem? 07364881?? Pm om du vill ha dom sista siffrorna | |
|
Helt ärligt: Det är inte kul att i efterhand få veta att ens nyinköpta bil är mätarbackad, krockad, ombyggd, driftad, börnad, tidigare utdömd av försäkringsbolag, servicefuskad, utbränd, mm, mm. Just därför tror jag att många har en nagel i ögat till ett forum likt detta (för AP är inte bättre/sämre än ngt annat!). Man ogillar helt enkelt att bli påmind om att man har blivit LURAD. Förr (läs innan internet), var detta inget stort problem - många oseriösa kunde helt enkelt hålla sin verksamhet utanför "mediabruset"... Lägger man dessutom till alla de som medvetet fuskar eller handhar sin (vid försäljning sk entusiastbil), bil illa och på dessa forum blir påkomna, förstår man de irriterade kommentarerna. Inget konstigt alls - man slipper ju att handskas med alla irriterade människor direkt i ansiktet - lätt att vara anonym... Själv tycker jag att dessa forum är fenomenala - jag hyllar alla kritiska kommentarer då det visar att folk bryr sig och vågar ha en åsikt (även om den ibland är anonym), och att man kan finna kanoninformation ifall man är intresserad av en speciell bilmodell! Med detta sagt: May democracy and freedom of speech continue indefenitely! |
|
|
Jag tror vi, dvs autopowergänget vs annonsören tillhör lite olika kategorier bilägare. Vi AUtopowerpersoner ser en M5e34 som ett samlarobjekt som rengörs med Tops och som får sova under täcke från slutet av oktober fram till början av maj. Annonsören däremot ser M5an som en rolig bruksbil som ger mycket prestanda för pengarna. Mycket lek för pengarna helt enkelt... ... om nu någon missat det... vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
| Till skillnad från Sleeperix så har jag alltid problem med pengar men man tar sig råd till det man anser sig behöva heter det väl*haha*. Sen tycker jag att man skall vara ärlig nog att erkänna att i princip ALLA M5 E34 har fått visa va de går för o säkerligen blivit "börnade" med minst en gång, det bör de tåla. Det är såklart skillnad på om det är en ""Börn-Nisse" som ägt bilen o det enda man lagt pengar på är bensin, inget underhåll alls... Det är så "liken" blir till.... | |
|
635 CSI: jag blir tårögd, hur kan du ha så rätt i det du skriver? Tack för att vi förstår varandra. Och jag tror att ni som rengör dom med tops oxå lagt en lakrits eller tagit ett extra varv i rondellen med bolmande bakdäck ;) för det är bland dom bästa bilarna som finns, och dom tål det. Sov gott mina BMW vänner. |
|
| Grannen: Min bil är i någorlunda skick o jag har banne mig aldrig börnat med den, men visst har jag fått hjulspinn nån gång men inga bolmande bakdäck, hjulspinnet berodde mest på väta i kombo med lite för mycket gas :) | |
| L-bror sålde berörda M5 enligt sin garagetsida i okt förra året efter att ha ägt den håll i er nu 2mån!! Nu har ägaren efter honom eller är det några i mellan ytterligare?! Så grannen08 har alltså ägt M5an i max 3mån!! Ojoj vilka resurser som krävs för att ha råd att köra en bruksig 22år gammal e34 m5 i hela tre månader:-) samtidigt vara jättekaxig det är humor på en hög nivå, wow alltså! Mvh Stephan | |
| Dawwe; någorlunda?! Mvh Stephan | |
| "Någorlunda skick" årets understatement :) | |
|
Ordet jättekaxig har fått en ny innebörd. Kör du nån av 768, 774, 410 på vintern Stephan? Med vänlig hälsning, |
|
| Grannen08; Köpte du kärran av L-bror i okt? Och nu har du redan sålt. Gissar att du överhuvudtaget inte har varit inne på e34m5.se utan enbart fått info från L-bror och trots detta + att du ägt m5an i 3mån vill du verka häftig. Om ett år finns e34m5.se kvar och ingen kommer ihåg att du ägt en m5 i 3mån vintern 11/12. Om du inte ser humorn i det så är det din förlust. Ha det kul i din nästa kärra vad en det må bli! Mvh Stephan | |
| Jag fick det precis bekräftat Grannen08 har aldrig varit på e34m5.ses forum. Hur pinsamt det är på en skala är inte svårt att förstå. Ni som applåderade måste känna er rejält blåsta. Årets hittills roligaste tråd på AP:-). Mvh Stephan | |
|
Grannen: Nej, jag har aldrig brännt däck, har aldrig kännt för det och tänker att det sliter för mycket på drivlina och däcken. Men jag kör gärna lite brett med bruksbilen på vintern, nysnö är underbart! Fast man måste ju varva ur bilarna ibland, det mår dom bara bra av ;-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Som du säkert förstår så använder jag mig utav "antes" inloggning. Men det är skitsamma vems inloggning jag använder, pinsamt eller ej. Jag älskar bmw, men kände att jag inte ville ha m5an ståendes då jag ändå har tjänstebil. Ha en fortsatt bra dag. Mvh |
|
|
Grannen08.. Gratulerar till att du fick bilen såld.. I övrigt.. Om du tycker e34m5.se var elaka med din bil så ska du se när autopower drar igång på allvar.. Nu hann jag inte se vad som stod i sagda blocketannons men.. Inte e34m5.se som risat ned bilen eller gjort den till en HPD istället för en Handbyggd M produkt.. Har svårt att hitta lämpliga formulering.. Vi slutar här..... Enklast så.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.