AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
22.034

Arg M5-ägare...

Sida 1 av 2
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Första gången jag ser någon "göra upp" med ett forum i en blocketannons...=)

Okonventionellt...

Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Den var bra :)

BMW M-POWER
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Han har ju rätt! Fan va bra *haha*
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Marin: Är det sistafärdenbanjospelare på det forumet alltså...;)?
Riktigt bra!
Jag kan förstå det när man ser hur självutnämnda experter ser på en bild som är 100x100 att den minsann är krockad, skruvad och det enda efter det andra. Utan att ha sett bilen eller ännu mindre ägt en likadan.
Em
50
Emil-Andersson
535i -87
518i -88
M5 -01
Det finns mycket historik/information om specifika bilar att utgå ifrån, på det registret/forumet.

Sen kan folk kanske vara för snabba att döma ut en bil, det låter jag vara osagt.
L-bror uppdaterad en tråd från feb-07 där hans 15äg sv-sålda med utbytt framstötfångare och härligt mixade inredning (på egen hand) kommenterades faktabaserat i aug-11 han var sur direkt och avslutade ii 1sep med att han minsann skulle ligga bakom saltbilen hela vintern. Festlig kille:-) Marin är du grinig överdin italienska M5T eller är du bara på skämthumor? Vill man ha info om M5 E34 och numera även E39 så loggar man med fördel in på e34m5.se om man däremot inte tyckr det gör något att en nyköpta "pärla" är mätarbackad (de flesta e34or har alla besprotokoll utdragna), driftskörd i den lokala rondellen och upplagd på youtube, ombyggd från högerstyrd så kör vidare och var nöjd men sluta gnäll över att infot komer fram. Mvh Stephan
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Ja en sak e säker: Den som försöker sälja en m-modell idag,blir väldigt snart informerad om så nån har släppt en fis i den..bra när ren fakta kommer fram,men väldigt många spekulerar om både de ena o de andra saker som de tycker sig ha sett...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
@Stephan
Varför skulle ja vara grinig? Sålde min m5a i höstas.
Tyckte bara annonsören var skojig när han beskrev alla föriståsigpåare som kan bedömma en bils kondition efter en 60kB bild:-)
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Det forumet är det bästa som finns i Sverige när det gäller bilar och M5 E34, mycket kunskap om bilarna och historik om de som finns registrerade i Sverige. Sen om någon köpt en bil som inte hade den kvalitén han/hon trodde eller ångrar sina youtubeklipp får denne skylla sig själv. Tråkigt att försöka få det till sin egen fördel i en blocketannons.
OK...VEM har avslöjat att majoriteten av medlemmarna på m5e34.se spelar banjo? Har vi en förrädare bland oss månne*haha*?
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Skön rad i annonsen:

"Lite småfix om man är petig men som vinter pulka har den funkat klockrent."
Jag har då aldrig haft några större krav på en vinterpulka :)

Dawwe: Jag vill ha tillbaka min banjo.....

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Tycker sättet att skriva säger mer om annonsör och bil, än forumet e34m5.se

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Skulle själv aldrig kontakta en ägare/säljare som skriver en sådan annons. Inte en bil utan servicebok för den delen heller :)

+1 på tidigare talare
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Stephan har på ett mycket bra sätt belyst värdet av ett forum som m5e34.se har man som person och inte vett på att förstå att ett sådant forum är till för att vi skall slippa bli blåsta när vi skall köpa bil samt få bra tips om något går sönder då finns det inte mycket att göra något åt bara att beklaga.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
+1 på Europa Meister.
Jag tycker det låter som positiv kritik för detta och det tidigare nämnda forumet. Det har definitivt blivit svårare att blåsa folk på skumma bilar nu. Ska man ge honom någon poäng så är det kanske just vad folk sen gör med informationen eller vilka slutsatser de drar. Ibland blir någon förskräckt över att det gjorts en sladd men en förövrigt väl dokumenterad bil och istället slänger sig på och köper ett annat objekt med helt okänd historia. iofs upp till var och en men...

Marin; du missade vilket innertak din hade standard i stället för alcantara det kom upp i en tråd på e34m5.se där av min gissning. Den information som läggs upp är grundat på mer än bara en bild om något inte stämmer jämfört med hur bilen ska se ut och oftast finns utdrag från SBP. Visst är det humor med annonsen speciellt som killen riktade ögonen på hans exemplar 4,5år gammal tråd som visade att stötfångaren var utbytt mot en utan lamptvätt (kört på en snövall enligt ägaren) hemsk eftermarknadsratt och ett mischmasch av gråa och svarta delar i inredningen + 15äg mellan 89-07 inte direkt en jättesågning men att läsa vad ägaren själv skrev gjorde ingen direkt köpglad. Annonsen fortsätter på samma spår. Mvh Stephan
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Det blev ju insta-regg igår när tråden kom upp, klockers med eget M5-forum ju :-)
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Ha den där annonsen stjälper nog mer än den hjälper dom flesta som läser blir nog ganska nyfiken vad som står i tråden på e34forumet ; )
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Vad säger man!?
"förståsigpåarna" har nog fått sig en tankeställare! =)
Humor.

Mvh Patrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.