|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
Verdi |
"Tyvärr så går det oftast ej alls att diskutera med dessa nysvenskar, de skall ha på öret vad de begär annars stannar bilen kvar inom släkten." Du var ju inte så sugen på att pruta heller om jag minns rätt. Kanske fick din son överta däcken? ;) |
|
@Roffa Vilket snyggt rött kryss du har fått! Hur lyckades du?:-) 250' är förmycket enligt min åsikt. 230' +-5' är rimligt. |
|
|
Inget är som att krydda dålig koll, stort ego och lite klassisk rasism för att bli populär på ett forum. ------- //Lövet |
|
|
Här är ytterligare ett ex på Roffas härliga smygrasism. Fast här var det inte lika mkt smyg. Gubben e sjuk va faaan. Länk Sorry för ot |
|
|
Roffa: Läs dina kommentarer i denna tråd. Du är ju fan inte klok. Något fel. Om nu nysvenskar är så illa handla inte av dem då. |
|
|
@Roffa Det är lätt att göma sig på ett forum bakom en anonym identitet. Men om du även i verklighetetn är så grinig, smygrasistisk, besserwise, "ja-kan-allt-och-min-bil-är-bäst" är det verkligen synd om dig! Du kan omöjligt ha några nära vänner. //Marin |
|
Verdi |
Nu är tydligen Roffa avstängd och kan inte försvara sig men han var förbannat otrevlig och oförskämd via mail när jag var intresserad av en uppsättning 18" sommarhjul för 1,5 år sen. Bland annat ljög han och sa att hjulen kostade 38 000:- nya. I själva verket fanns de att köpa för 23 750:- hos BMW själva och säkert billigare från utlandet. Han blev som tokig när jag påpekade att han ljög om nypriset. Jag förstår faktiskt varför han blev "portad" hos sin handlare. |
|
Jag känner servicechefen där han blivit portad och kan säga att de gjort helt rätt. Han är den jobbigaste kunden och mest krävande dem haft. |
|
|
Låt oss njuta av stillheten nu när den hetsiga linköpingsherren blivit bannad men det kanske inte ska få ta över hela tråden. Åter till 335an! ------- //Lövet |
|
Verdi |
Just så. Om det är den blå importerade 335:an så är 250' alldeles för mycket IMO. Den kommer att droppa som en sten närmaste året från den nivån. |
| andreas_lofgren: Risken är väl att han återkommer under ett annat användarnamn, som många andra har gjort. | |
|
De sista riktiga bråkstakarna jag kommer ihåg Martin E, DMZ har åtminstone hållt sig härifrån. Men men, ser vi någon som konstant överdriver riskerna när vagnskadan gått, tycker att alla bilar är 50.000kr för dyra (utan att kunna visa några exempel i den prisklassen), och som har nedlåtande attityd i övrigt så vet vi ju vem det är ;) ------- //Lövet |
|
|
Åter till den blåa 335:an.. Det är ju himla synd att det inte går att pruta ner den. Jag vill verkligen ha den. Men, jag har iaf beslutat mig för att avvakta några veckor. Och se om det dyker upp något annat.. Den som är mest snarlik är väl denna: Länk 229000kr 1000mil mer, med lite sämre utrustning. Och fel färg.. Annars finns där ju inga alternativ. Om någon har förslag på någon annan, så säg till direkt. :) |
|
|
Jag tycker det är intressant att se hur relativt poppis 335 fortfarande förefaller vara. För bara några år sedan var just 335i utdömd av många pga höga bensinpriser och ekonomisk oro... |
|
|
Nu har jag inte följt marknaden på 335 så vad som är bra och dåligt pris kan jag inte uttala mig om. Däremot är det en dyr bil både i inköp och drift så se till att du är nöjd med köpet. Om man nu jämför 250' för en bil du ler varje gång du tittar på mot 230' för en som är lika bra men ok färg skulle jag absolut ta den första. |
|
|
Jag tänker lite så också.. Dyker det inte upp något bättre alternativ inom en ell två veckor, så köper jag nog den blåa iaf.. |
|
|
Ojdå,, den där silvriga skrev jag ju precis om på förra sidan.. Lite förvirrad nu.. |
|
Verdi |
Den här då? Länk Visserligen marginellt trimmad men svensksåld och väldigt låga mil. Navi prof, helläder osv. Dessutom snygg och praktisk färg. (tycker jag, eftersom jag har en sån själv :-)) |
|
NewUser kommer med en viktig poäng: 20.000kr extra är en billig peng för att vara mera nöjd i flera år. Alternativt är du kall i ett par veckor och så försöker du igen. Tid (med den följande frustrationen hos säljaren) är ett utmärkt prutningsverktyg. ------- //Lövet |
|
|
Verdi. Den är såld. Jag har redan pratat med honom idag. Vet inte varför annonsen finns kvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.