AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
21.829

Vågar man köpa 335i med 14300mil?

Sida 1 av 8
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag är lite sugen på denna bilen.
Länk
Vad är normal livslängd på turbo mm?
Och hur mycket kostar det när de behöver bytas?
Vad tror ni, ska man leta efter en med färre mil?
re
6
reff
335i -07
har en 335 sedan som gått över 14000 precis, går fin fint..

Möjligen att högtryckspumpen börjar bli dålig på min, men fick nya mjukvaran i bilen på servicen så nu startar den bra igen.. förut tog det 2-5 sec innan den startade, var bara när det stått still någon dag som det hände. Men var inget som BMW rekommenderade att byta när det fungerar. Skulle gå på ca4300 för en ny pump. Men nu startar den fint igen.

Enda jag sett var när jag spåna igenom bildelsdatabasen.se, har för mig att turbon låg på 4-5tusen på skroten, o sen jobb också.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En bil som har gått många mil på kort tid brukar ha gått mycket landsväg så den där turbon skulle jag inte vara orolig för.

-------
//Lövet
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Då är det ju ändå inga enorma summor vi pratar om, även om något behöver bytas inom överskådlig framtid.
Någon annan som har synpunkter på bilen i fråga?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Vad tror ni om priset?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Verkar fin - Gillar nya navin ;)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Finns inte någon "långmilare" att jämföra pris med om man tittar på 335 facelift.

Dock finns det en sv-såld 4000 milare för 299.

Rent spontant känns 250.000 kr lite väl högt för en bil som rullat 14000 mil, bilpriser.se tycker priset ska va runt 220.000 kr och ibland stämmer det faktiskt någorlunda...

Bilar som rullat över 15000 mil brukar generellt bli lite kallare på beg.marknaden så ha lite is i magen innan du ger säljaren ett bud..

MVH Peter
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Ja, den vita är också fin.
men den har manuell låda, fel ratt och ingen nav..
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Nav är dock inget krav..
Jag har även kollat på dessa:
Länk
Länk
Det måste vara touring, diesel eller bensin kvittar, om det är pre-facelift måste den ha M-paket, får inte vara silvergrå..
Verdi
Märkligt. Den är så sjukt likt en bil som jag nästan köpte i vintras. Den hade då gått 9900 mil och var till salu för 299'.

- Svart
- "all utrustning" utom M-pkt fast med BMW Performance kolfiberläpp.
- Halland

Fast den här killen hävdar ju en ägare och den killen hävdade att han sålde den. Så det kan ju inte vara den. Eller han kanske ångrade sig och körde 10 månader till? Stämmer med de 4500 mil per år som han körde osv.

Måste väl nästan vara den bilen?

Den bilen var för övrigt trimmad.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Hmm..
Är den trimmad så är det ju värre.. Det vill jag isf göra själv ;)
Jag har mailat honom och frågat om trim, men har inte fått svar ännu.

Vad tror ni om de två andra bilarna?
Den blåa är ju lätt snyggast, -07 med i stort sett all utrustning. Men importerad.
Den svarta är -08 med ganska få mil och alcantara. Men med 8 ägare!!

Verdi
Det ÄR samma bil. Måste vara. Hittade min gamla tråd och det stämmer med annonsen. Det var för exakt ett år sen han hade den ute på annons senast. Trodde det var senare på året. Men 2011-01-12 18:00 startade jag min tråd om bilen. Priset då var som sagt 299'.

Regnr ska isf vara LLH726.

I trafik första gången i Sverige: 2008-12-19
Förvärvsdatum: 2008-12-22
Chassinummer: WBAUV71040A193819

Jag skulle nog inte betala mer än 220' för den idag. 14000 mil känns rätt mycket och en ny 3-serie är på ingång.

Är lite lätt förvånad över att han behöll den. Han sa till mig att bilen var såld nämligen.
Verdi
Min tråd. Länk

Och Roffa1, jag slog till i augusti till sist. :)
Verdi
Det enda som är lite märkligt är att jag inte kommer ihåg "Filip Hultqvist".

Som ägare står

"Namn: MARKNADSPARTNER MATTSSON & LUNDELL A"

Och som jag kommer ihåg det var ägaren då en kille som hette just Mattson eller Lundell. Fast jag kanske kommer ihåg fel...
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Hehe.
Du har tydligen samma problem som jag med beslutsångest. ;)
Lite kul att läsa tråden iaf.
Verdi
Ja, det var ett jäkla velande där ett tag. Nu är jag dock supernöjd. Men trots det sneglar jag på den svarta X5:an som står på Novation... Hehe. :)
Till REFF:

"Möjligen att högtryckspumpen börjar bli dålig på min,"

Vilka symptom ger det och vad är det för nått? Vilka motorer sitter en sådan på?

(kunskapstörstig)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Verdi: kan ju vara att någon annan inom företaget valde att ta över den, så samma ägare men ny brukare/förare.

___
//Ulf
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Tyvärr hänger alldeles för många upp sig på milen, det är alltid skicket på bilen som avgör!

En bekant till mig köpte en 530dA Touring från -08 som har gått 34.000 mil i sommras som fortfarande känns som ny (ja, förutom förarstolen då). Det jag vill säga är att man ska inte skrämmas av milen, är bilen bara servad regelbundet och allmänt välskött så brukar det inte vara problem med långmilare. Men priset ska ju självklart sättas efter milen ;)

Men 250' tycker jag var lite väl mycket för den..

Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Blev lite fel, bilen har inte gått alla 34.000 mil i sommras utan han köpte den i sommras :)

Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Kan ju vara relevant att veta om den varit trimmad eller ej. Personligen hade jag avstått direkt om det fanns minsta misstanke om att den varit trimmad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.