|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
|
Jag har pratat lite med säljaren nu. Och under 250 lär han inte gå, möjligen att jag kan prata till mig en blocketförsäkring i det priset.. Tycker ni jag är dum i huvudet om jag köper den? Jag tänker att 10-20 tusen hit eller dit kan det kanske vara värt för att få i stort sett allt rätt, eller? Bilen planerar jag att behålla i minst 5år. Eller iaf tills en begagnad f31 335 ligger vettigt i pris. :) |
|
|
Endast du som avgör... Vill du ha den,så köp den. Lyssna inte på oss,det e ju du som ska köra o njuta av bilen MEN,innan köp så ta utdrag ,garantiåtgärder hos BMW Ring BMW o e dom reg nr på bilen.så vet du åtminstone lite mera är klart värt en femhundring |
|
Roffa1 |
Förstår ej varför det saknas sommarhjul till bilen? har säljaren kanske gömt undan dem till nästa BMW han planerar att köpa. Om du har tänkt betala ockerpriset han begär..så se då till att han åtminstone plockar fram sommarhjulen ur garderoben. Tyvärr så går det oftast ej alls att diskutera med dessa nysvenskar, de skall ha på öret vad de begär annars stannar bilen kvar inom släkten. Betalar du över 200.000:- så tycker då jag att du gör bort dig totalt. hur mkt tror du att du själv får ut om 2-3 år? för en importare med då passerade 15.000 mil på mätaren. Det försäljningspriset lär ej ens täcka upp för restskulden på lånet. |
|
Tycker 250000:- är ett ok pris för den 335a. det är ju bara att kolla blocket hur de ligger i pris. Ingen kommer ju att skänka bor tsin bil enbart för att vara snäll. Skall du behålla den i 5år så spelar ju inte 10000-20000 hit eller dit någon större roll. Problemet med att hitta en bil man verkligen skall bli nöjd med är det svåraste när man letar ny bil. När jag letade efter min Länk hade jag krav på aut, M-paket, navi, och drag och det vart inte lätt att hitta några vettiga bilar som inte kostade skjortan. Om den blåa uppfyller alla din krav hade jag valt den förre framför den LCI som du vart tveksam till. Dessutom tycker jag den är mkt snyggare även att LCI har blivit snyggare. All skitsnack om försäkringar hit o dit stämmer inte alls enligt mig utan det beror som tidigare nämnt på massa annat. Jag är super nöjd med min 325a den kostade 259000:- och har gått 7000mil vid inköpet. Den är också import och saknade vinterhjul? Men varför är du insnöad just på 335 har du verkligen så bråttom? Varför inte iaf kolla efter några 325/330 också då kanske du får en likvärdig utrsutad bil fast nyare och färre mil på köpet vilket ju inte är så dumt på sikt. |
|
| Roffa1...den är ju mer värd än 200..Hur tänker du egentligen??? | |
|
Inte alls vanligen. Alla andra bilar är värdelösa förutom Roffas egen. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
Men om nu priset är så billigt, varför är då bilen ej såld? Här finns ytterligare en till BMW med samma säljare: Länk |
|
Tur då att han inte vet vad jag gav för min M3 Cabbe.. han hade säkerligen tyckt att jag oxå gjort bort mig totalt:) |
|
|
Ingen har påstått att bilen är "så billig". Det vi har sagt är att de 200.000 du hänvisar att den ska kosta inte är realistiskt. Några sådana 335 M-sport finns inte till salu. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
andreas_lofgren: Vad det handlar om är att förhandla sig fram till rätt prisbild, man diskuterar sig fram till ett acceptabelt slutpris för båda parter. men detta är uppenbarligen ej alls möjligt med aktuell säljare eftersom bilen varit ute i flera olika omgångar på Blocket utan att han accepterat något av buden. |
| 225-230 tycker jag hade varit mer realistiskt..Va säger du Lövet? | |
|
Tycker oxå det e konstigt att de saknas just sommarhjul.. Att vinterhjul saknas kan man förstå,men sommarhjul Finns garanterat sommarhjul,men av nån konstigt anledningen så har säljaren/ägaren plockat av dom |
|
|
Bianca: Utan alternativ i samma prisklass är det alltid svårt att försöka pruta i storleksordningen 20-30 tusen. Har säljaren en för optimistisk bild brukar det inte vara lönt att försöka pruta ner utan säljaren måste långsamt inse själv var värdet ligger. Sånt kan ta tid, frågan är om säljaren har kommit så långt. Finns det några andra alternativ i samma prisklass? Annars är det ju svårt att motivera en säljare till stora prisnedsättningar. ------- //Lövet |
|
Roffa1 |
När man tittar på den andra BMW:n som samma säljare har ute på Blocket, så får man ett hellt annat intryck från den torftiga stug-miljön, knappast samma adress som i annonsen till den blå 335:an som Simon fastnat för;-) |
|
Enligt roffa borde ju samtliga bilar på blocket vara felaktigt prissatta eftersom dem inte blivit sålda???! |
|
Roffa1 |
Naturligtvis, där har du just själva anledningen till att de ej vart sålda, rätt tänkt:) |
|
Där finns ju denna. Länk 229,000kr. 1000mil mer. Snarlik utrustning, men ändå inte riktigt lika generös.. Silvergrå.. Den enda färgen jag inte kan tänka mig. Annars hade jag nog budat på den istället. |
|
|
Snyggaste färgen ju;-) Bara foliera annars enkelt |
|
|
Hehe.. Den är ganska lik din bil va, Madick ;) Ska jag vara ärlig så är det sambon som vägrar gå med på en silvrig bil.. Jag föredrar ju också blå, men silver skulle funka för min del. |
|
|
Ganska lik min ja;-) men hallo sambon ....skärp dig;-) är det hon som skall tvätta den blåa eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.