|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Simon: Den Zündapp blå 335:an ser väl lite gammalmodig ut, ej faceliftad samt saknar sommarhjul. sedan är det väl dessutom en importare? och så har den passerat den avskräckande mätarställningen 10.000 mil. Borde nog finnas utrymme för en rejäl prisreduktion. Dessutom är det en privat säljare, så du handlar helt utan skyddsnät inga garantier alls. (grisen i säcken) likaså har maskinskadegarantin upphört vid passerade 10.000 mil. Kan i värsta fall bli en mkt dyr affär. Bara som en fingervisning gissar jag att "inbytespriset" hos en bilfirma ligger på 145.000:- |
Verdi |
Annan bil och delvis annan målgrupp, men jag köpte min importerade 330xdAT från 2008 som gått 8200 mil med i princip all utrustning utom M-sport. (panorama, helskinn, navi prof, adaptiva kurvljus, comfortöppning osv osv) för 219 000:- Nypris 330xdAT 2008: 412.000 SEK Nypris 335dT 2007: 428.000 SEK Jag tycker att 265 000:- är alldeles för mycket, helt klart. Skulle personligen inte byta den mot min bil, och min bil är knappast värd mycket mer än 200 000:- i dagens läge. ps. Dessutom står det att den har manuell låda i annonsen, vilket är lite av en omöjlighet för en 335d. :) |
|
Ca 225-230 under förutsättning att miltalet stämmer..kolla upp så mkt du kan innan köp,men de vet du väl redan. Importerad jan 2011 Produktionsdatum 2007-07-30 Helt O.K utr.spec S205A AUTOMATIC TRANSMISSION S217A ACTIVE STEERING S2MEA M L.-A.W. DOUBLE SPOKE 194 M/MIX.T. S313A EXTERIOR MIRROR PACKAGE S319A INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL S320A MODEL DESIGNATION, DELETION S322A COMFORT ACCESS SYSTEM P337A M SPORTS PACKAGE S402A PANORAMA GLASS ROOF S418A LUGGAGE COMPARTMENT PACKAGE S423A FLOOR MATS, VELOUR S428A WARNING TRIANGLE S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER S4ADA INTERIOR ALUM. LENGTHWISE FINE S4AEA ARMREST FRONT RETRACTABLE S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) S521A RAIN SENSOR Regnsensor S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING S541A ACTIVE CRUISE CONTROL S563A LIGHTS PACKAGE S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL S612A BMW ASSIST BMW Assist S620A VOICE INPUT SYSTEM S633A PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM S6AAA BMW TELESERVICES S6FLA USB-/AUDIO INTERFACE S704A M SPORT SUSPENSION S715A M AERODYNAMICS PACKAGE S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE P7R7A INNOVATIONSPAKET Innovationspaket P7RSA COMFORT PACKAGE Paket Comfort S7XAA M LEATH.STEERING WHEEL W.PADDLES/MULTI L801A GERMANY VERSION |
|
Verdi |
Simon76, Bry dig inte om Roffa. När F30 kommer ut kommer ut på vägarna kommer även LCI-modellerna att se gammelmodiga ut. Det går fortare än man tror. |
| Roffa1..Håller med om faceliften,men om det är en import,och miltalet stämmer,så är de ingen fara..jag köper hellre tysk imp än sv-sålt .. | |
|
Simon..Åk ner till en Aukt BMW ÅF i Tyskland o hämta hem en PM bil istället..bara resan är en upplevelse,större urval,och generellt är bilarna mer utr,än dom sv-sålda. Inte många välutr sv-sålda bmw,har jag sett genom åren..Och lär inte få se heller. Länk. |
|
Roffa1 |
Tycker att TS skall titta efter en annan 335:a. den Zündapp blå lär nog säljaren ej sänka priset på. (allt för många som redan försökt) begär han otroliga 120.000:- mer än vad han erbjuds vid inbyte så är det inget att diskutera. Låt säljaren fortsätta att drömma:) Sedan tillkommer inköp för kompletta sommarhjul: 10-15.000:- |
|
Ska du ha en 335 eller 335d? Efter en snabbkoll denna är Premium Selection Länk Länk Länk Premium Selection Länk Länk Länk Länk |
|
|
Dessa 2 tycker jag är mest intressanta Länk Länk Den blåa kostar ca 240 |
|
|
Problemet är att jag har en ganska lång kravlista. Den måste ha M-paket Den måste ha mörk inredning Den måste ha aluminium interiörlister, eller ännu hellre silver med rutmönster. Det kanske går att byta i efterhand, frågan är bara vad det kostar? Bilen får inte vara silverfärgad, helst LeMans Blå. Att importera själv blir svårt. Jag har tänkt att finansiera köpet genom Mymoney.se. De lånar ut pengar med bilen som säkerhet=bättre ränta samt lättare att få lån. Ett krav är dock att bilen är reggad i Sverige vid köpetillfället. Vad jag kan se så finns det för tillfället inga alternativa bilar till salu i sverige. Denna var nästa på min lista Länk! Men den blev tydligen såld igår.. Undrar vad den gick för. Denna är eventuellt också intressant Länk! Vad tror ni man kan få den för? |
|
Roffa1 |
Då hade jag nog hellre köpt faceliften och fixat till den i efterhand. Byte av vindrutan kan du säkert få med i köpet. En noggrann rekond gör underverk. |
|
Som vanligt yrar Roffa bara. Vadå 145' i inbyte?! Jag sålde själv en 335dA M-sport i somras som var i det närmaste identisk, men med 7500mil på mätaren. Jag fick 299k för den! Men det är andra tider nu. Den blåa skulle jag själv byta in för 200k. och sätta ett utpris på 239'. Avslut på runt 230' >>Simon Måste det vara en 335 eller funkar även mindre motoralternativ? (finns en sv-såld Lemansblå 320d M-sport touring -10 till salu på blocket). :-) |
|
Roffa1 |
Marin: Det är ganska stoor skillnad på en 320 och 335. ungefär som att råda en intressent av en tung mc 1100cc att istället välja en damcykel:) |
|
Hur kollar jag upp om miltalen stämmer? Bilen har varit inne hos BMW-Skövde för service i sommras. Bör man ringa dem och se så där inte var några felkoder eller annat? |
|
|
>>Roffa Jag vet det ur egen erfarenhet, men igentligen är 335d overkill för svenska vägar. >>Simon Be om ett utdrag från BMWs Vista system. Där står allt. |
|
|
Det är inte säkert att de svarar på sånt. Det du bör göra är att be säljaren göra ett utdrag på garantireparationer på bilen och sedan skicka över det till dig. Om det är en seriös ägare kan han redan ha gjort det. ------- //Lövet |
|
|
Jag vill nog helst ha en 335d. Inte för hastighetens skull, men för vridet :) Finns inget som heter overkill.. Iaf så är det ett långt steg dit från 335. |
|
|
335d går bra som orginal, och om man även chippar den går den sanslöst bra (nåja, allt är relativt). Runt 350hk och +700Nm. Min gick jämt mot en SLK 55 AMG mellan 50-150 km/h. |
|
Roffa1 |
Simon: Kolla upp vad det kostar dig att helförsäkra 335:an, vet ej om den ligger i klass med M3:an, iså fall blir det väldigt dyyrt tillsammans med amorteringen på bil-lånet. Ibland kan det vara dyrare att försäkra en import likaså kan det förekomma olika självrisker. (dyrare med import) Kan även nämna i sammanhanget att vissa auk BMW handlare nobbar inbyte av import. (de hänvisar istället till Blocket) |
|
Av de 4 senaste BMW jag haft som alla varit direktimp från Tyskland ,har försäkringen varit billigare än sv-såld så imp vs sv-sålt spelar ingen roll idag.. helt andra faktorer spelar in..ålder,var du bor,antalet skadefria år m.m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.