|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Då har jag bytt kabel på min MID också. Övre textraden blev som ny men det saknas en del pixlar på nedre raden. Klar förbättring mot tidigare då det inte gick att läsa övre raden. Låter den vara så här tillsvidare. Mina erfarenheter: MID-enheten är enkel att skruva isär och sätta ihopa. Instruktionerna som följde med är väldigt bra. Rengörning av kretskorts och LED- display är är kritiskt. Själv slarvade jag på kretskortssidan innan jag monterade den nya kabeln och det ledde till att jag knappt såg några pixlar. Stor förbättring när jag demonterat kabeln igen och rengjort genom att skrapa med skruvmejsel och baddat med aceton. Hur gör ni som fått tillbaka alla pixlar? Jag tror att resten av mina förlorade pixlar beror på att det fortfarande ej är 100% rent. LED displayen rengjorde jag med ett betalkort (tydligen väldigt känsligt). Att montera nya kabeln mot LED-displayen kräver koncentration och bra syn. Första försöket så skruvade jag tillbaka alla skruvar innan jag monterade tillbaka MID i bilen. Smartare att testa att alla pixlar lever innan enheten skruvas ihop. Bara att koppla in mot kontakten i bilen en så fort alla kablar är på plats igen. |
|
| Kan kanske vara intressant att veta att jag köpte från pixelfix i Ungern. | |
| jag skickade iväg mitt ju som sagt till Gulko i tyskland, mina pixlar var typ helt borta, gick inte och urskilja, funkade bra när det var varmt i bilen sen varefter tempen gick ner i bilen så vart dem sämre..., han fick tillbaka alla pixlar på miden och radion och dem är som nya igen, vad använder han tex för metod som gör att han får ett sådant resultat medan ni inte får tillbaka allt och får kämpa för att få det bra?, lite nyfiken bara... | |
| Handlar inte alls om metoder, enbart koncentration och noggrannhet + tålamod och vilja | |
|
Chasen - Då får du titta på t ex min filmsnutt igen, samtliga pixlar lyser med full styrka. Jag tog T-sprit och baddade med tops. Sedan skrapade jag med en bred och hel skruvmejsel och "skölde" med jämna mellanrum mha drypande tops. Tips: Arbeta i mörker med en skrivbordslampa bredvid dig, då är det mycket lätt att se om ledarna är helt rena. Jag spenderade ca 30 minuter på skrapningen. Men ingen T-doja på LCD:n!!! Jag gnuggade med tvättlapp på den tills det såg helt rent ut i motljus. Använd lampan igen för att linjera varje ledare mot kretskortets ledare. Tejpa fast listen med genomskinlig tejp, och se till att själva tejpen täcker ledarna helt så trycket blir jämnt. ___ Min bil: Länk |
|
|
Gav mig på MID-enheten igen trots allt och till slut funkar alla pixlar som de ska. Ett förstoringsglas är bra att ha för för att säkra att allt är rent och att monteringen av kabeln blir korrekt. |
|
| Aceton, tops och bomullsrondeller - min E39 MID är som ny igen! Samtliga pixlar funkar. Utgifter: försumbart eftersom alla produkter fanns i badrummet - bomullsrondeller, tops, nagellacksborttagare (aceton). | |
| förresten, kanske ljög om _alla_ pixlar eftersom jag inte vet hur man får igång LCD testläge (om det finns något sådant)... Jag vet hur man kommer in i vanliga serviceläget - håller in 'm' strax efter man slagit på radion - kan man få igång något sorts display-demo läge som testar pixlarna? Isf hur? Jag har sett klipp där alla pixlar fyllts och där ZZZZZZ skrivits i displayen etc - men något oklart om detta varit styrt ifrån en standard BMW-radio eller något speciellt. | |
|
Håller med d.fagersten helt fullkomligt me navi .+ dvd o allt. Sen har du ju inga pixelfel mer där framöver. Mvh dicka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.