|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| En sen R129 SL, en av de bästa och mest välbyggda cabbar som gjorts. | |
|
Nu har min polare bestämt sig för att köpa Boxster och skulle behöva lite input och tankar över dessa: Länk Länk Den första har inte varit servad sen 2009 men har bara gått en säsong i Sverige och 700 mil. Gissar att en stor service behövs på den innan den är körklar. Vad tycker panelen? |
|
|
Länkarna funkar inte ------- //Lövet |
|
|
Länk Länk Nu då? |
|
|
gått upp lite i budget ser jag eller hoppas han pruta friskt? jag ser att inte Z3M Roadster nämnts i diskussionerna. en av sista årsmodellen hade väl funkat? övermotoriserat är det ju iallafall. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Han har gått upp lite i budget. Första tanken var runt 150-180 men nu är smärtgränsen runt 230. En sen Z4 3.0 eller en vanlig Boxster från -05 är det som ligger närmast till hands med ett litet extra övertag för Boxstern. | |
|
känns inte boxstern mer som en tjejbil? =P BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Bara bland de som inte kört någon... ------- //Lövet |
|
|
alltså inte körmässigt, mer image såklart. porsche är trevliga bilar men jag hade inte valt en boxster. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Visst är det en tjejbil. En riktig pu**y magnet ;) Vad tror ni? Slå till nu eller vänta tills vi kommit hem från solsemestern i april? |
|
|
Vill du göra fynd så köp nu. De som har sina cabbar ute till salu i februari brukar behöva cash rätt omgående. Däremot så är utbudet förstås bättre i april. ------- //Lövet |
|
|
wherez ze puzzymagnet? can u put it in for me? =D BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Jag skulle personligen undvika en US-bil eftersom man kommer att riskera att det blir ett krångligare ägande än motsvarande europabil. Frågan är om jag inte skulle ha letat efter en fin och påkostad sen 986 S istället för en 987 med den budgeten. Man är ju hänvisad till att leta bland "billigast på blocket bilarna" om man ska ha en 987 för runt 230k. Det kan kanske vara värt att kolla på import från tyskland, 987-utbudet är betydligt bättre där i den prisklassen. |
|
|
Boxster är en frisörbil utseendemässigt. Det är iofs en gul e36:a också, men nu var det inte min bil vi diskuterade :-) MVH Robert |
|
|
Förutom milesmätare och att radion bara går att justera i jämna Mhz steg så är det inga skillnader mellan US-spec Boxster och vanlig. Skulle vara "kaninöronen" på stötfångaren bak men dessa är bara att plocka bort. ------- //Lövet |
|
|
ojämna mhz steg ska det vara ------- //Lövet |
|
| Jag ska framföra den åsikten GE. Samtidigt känns det lite geeky att han har lika som mig... ;) | |
|
Lövet : Har du så djup detaljkunskap om 987 så att du verkligen vet att inget mer skiljer än det du räknat upp? Jag har inte nog koll själv men vet att tidigare Porsche har kunnat haft annan chassiesättning, lite mjukare och högre. Vissa bilmärken kan ha skillnader i motorstyrning, kattar osv. Men som sagt var, har inte själv nån detaljkoll på 987. (Eller nån annan bil heller... ;-) Oavsett så kommer bilen att mötas med tveksamhet om den ev. ska säljas nån dag och kommer garanterat att vara mer svårsåld än en europabil. |
|
|
Vilket egentligen är märkligt eftersom det är så mycket lättare att få ut komplett historik på en US-import via Autocheck eller Carfax. Det är bara en knapptryckning bort att få ut exakt vad den varit med om. Dock så är jag inte dummare än att jag förstår varför det blivit så med alla krockskadade baltvrak men den som är lite insatt kan göra fynd nu bland de faktiskt seriösa USA-importerna. ------- //Lövet |
|
|
Igår var vi nere i Helsingborg och hämtade hem en Z4 3.0i -04. Riktigt kul, snabb och snygg. M-stolarna är grymt sköna och lyfter verkligen inredningen. Den kändes mycket piggare än min E90 330 jag hade tidigare och låter också trevligare. Den verkar dra mindre bensin dessutom men det låter jag vara osagt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.