AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
18.110

Sommarbil för 150k

Sida 2 av 4
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
man måste ju varva Hondan som ett svin för att VTECen ska hoppa in, tycker man det är kul så varför inte... själv tycker jag bättre om BMWs raka sexa..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
heltsonika: Det råder delade meningar om vad som är "måste" utrustning på Z4. Själv är jag inte så nämnvärt kräsen men helskinn, klimatanläggning och 17"+ tycker jag minst den ska ha. Komfortdetaljer såsom bättre stereo, farthållare osv känns nästan som overkill, det är ingen bekväm bil hur man än gör.

Många hänvisar till att M-sportstolarna är nödvändiga men jag håller inte med där. Visst är de bättre men dels minskar utbudet enormt eftersom det inte är så många som har dem, dels sitter man fast rätt bra även i de vanliga stolarna.

Manuell låda och 3,0 motorn skulle jag aldrig släppa dock. Skillnaden mellan 2.5 och 3.0 är större än vad det ser ut på papperet.

-------
//Lövet
jag hade satsat på z4.. annars finns ju massa roligt bara man vågar.. man kan ju få ne fin mg tf eller vad dem nu heter för fina pengar.. sedan finns´ju även toyota mr2 som även den har motorn i mitten..
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tack för infon andreas_lofgren!

En MG eller MR2 står sig ganska bleka i jämförelse ;)
Heltsonika: Ok. Jag är sugen på en Boxster absolut, även om z4 inte vore fel heller. Det är säkerligen som många säger, att problemet med ims är överdrivet. Kollar man på tråden för bytta motorer i Boxster-forumet så är det ju faktiskt bara 1 som fått ny motor (du) och 18 som ej behövt detta.

I mitt fall är det ju ett ställningstagande kring om jag skall behålla e92an eller ej som jag behöver göra snart :) funderar på att starta en tråd om detta tror jag.
Andreas: Jag hör nog till dem som anser att m-sportstolar nästan är ett måste. Hur man ens kan ha något annat i den här typen av bil är lite märkligt, anser jag.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och du har provat både sportstolarna och M-sportstolarna?

Man sitter fast utmärkt i de vanliga också, men de andra är bättre. Hur mycket bättre varierar nog per kroppsform. Jag satt fast fint i de vanliga och de höll för de 20-30 mila resor som jag gjorde som längst.

-------
//Lövet
Självklart har jag inte provat, inte vad jag kan minnas i varje fall :) dem är säkert jättesköna å allt men dem ser fantastiskt tråkiga ut och väldigt osportiga. Det måste du hålla med om.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Superstar: Hör av dig när du har bestämt dig för Boxster så matar jag dig med mer info =)

Angående M-sportstolarna i Z4'a gäller det förmodligen att känna sig för. Han är rätt späd med sina 70+ kilon (hoppas han läser det här;) så han får väl själv avgöra vad som är bäst för honom.
Heltsonika: Tack! :) även om jag börjar bli ganska bra matad. Återkommer!
Haha btw...
Köper man en Porsche med "ims-motorn" så kan man ju ta höjd för ett byte av lagret i budgeten. Inga jättepengar och sen så sover man gött på nätterna om man är orolig. =)
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Ett "begagnattest" av Z4: Länk

Mvh/ Niclas
Även om Miatan är på er uncool-wall - har ni provkört den? Eller är det bara en förutfattad mening.

Det är lätt att se Miatan som en undermotoriserad hårfrisörskebil men den uppfattningen brukar vanligtvis inte överleva första provturen :)

Min högst personliga åsikt är att Miatans bästa gren inte är rödljusrace, men tycker man om att köra bil så är den en roligare kurvkramare än många av bilarna som nämns ovan. Men som sagt, välj bil efter användningsområde.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Efter att ha kört Miata så står åsikten fast att den är undermotoriserad. Inte egentligen för att den går så fasligt långsamt längre, utan för att den hela tiden ber efter mer och chassiet bara längtar efter effekt. En 200hk Miata skulle vara lagom, 250hk underbart.

-------
//Lövet
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Fast.... Hade det varit JAG hade jag slantat 80k och tryckt ner min inte-fullt-så-späda kropp i en Nissan Sunny GTI-r redan idag och sparat 70k som insats på en glidarbil (kanske en 740?)

Tänk er en lätt trimmad (320-350 hk), 1100 kg tung 4wd vinterbil och sedan en 7-serien som finbil.. För samma pengar som en lätt begagnad talibanspecad Skoda Octavia 1.6 med murrklädsel. Hmm.. Svårt val! ;-)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vad tror panelen om denna?

Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Ganska orättvist test Heden. Både Z4 och SLK fick 4 poäng för baksäte trots att det är minst lika stort som Boxster som fick 0... ;)
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte läste testet själv ;)

Mvh/ Niclas
Ingen gammal 986 Boxster, plastruta bak (tidiga årsm). 987 är fin.
turbo4ever : Var finner du en 987 för 150k då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.