AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
25.446

Tillbaka till E38 igen - nu med en 740iAL - 96 :-)

Sida 6 av 6
Jag hittade dom på www.ebay.de. (sök på E38 innenasstattung / sitze)

Bildelsbasen tycker jag är snudd på värdelös, annonserna innehåller sällan bilder, sällan en vettig beskrivning och sällan pris.
Idag kom stolarna från Tyskland!! Två konturstolar / sportstolar i svart skinn, och det var glädjande att se att de är i mycket fint skick! Mjukt och fint skinn, några nötmärken vid instegsvalken men med lite svart läderfärg så blir de som nya!!

Jättenöjd, äntligen dessa underbara stolar!!
Så här blev det, monterade i bilen:

Länk

Man skulle ju ha huvudet undersökt för att man spenderar så mycket pengar för att få tag på två gamla stolar! :)

Detta betyder att jag har två st elstyrda komfortstolar med svart extramjukt skinn (nappa) till salu. Vill någon uppgradera sin 740? 1000 pix för bägge !
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

:) såg att du hade andra centrumringar än original på fälgarna. BMW har 68 mm original, men det finns 60 mm att köpa på både blocket och ebay, bland annat ett par i carbon-look. Bara ett tips, du kanske gillar dina centrumringar :)

MVH
Robert
Tack för tipset Robert, du har helt rätt !!! Jag ska ta tag i det, det kommer, har bara lite mycket annat att göra också... :)

Alpina-spoilern är inte på ännu (lackaren har semester), täckglasen fram och baklyktorna vill jag byta till klarglas.

Sen har jag lite trassel med ACn, den fylldes för några veckor sedan och jag tror den läcker. Kanske måste blir en ny kondensor.

Samma med värmen, värmeventilerna har lagt av men som tur är så har jag nya liggande. Även om jag inte tänker köra denna på vintern så kan det vara skönt med värme när hösten kommer.
R
209
R
X5 3.0 IA E53 - 00
318 Sedan E46 -98
318 Sedan E46 -02
318 Sedan E46 -02
320D E90 -06
Och jag impulsköpte nyligen en 740iA... Det mesta i utrustning utom skinn - vilket jag heller inte vill ha. Kom hem med den stolt som en tupp, varvid frugan frågar vad jag ska med ännu en bmw TILL?? Vaddå? Jamen,... den är ju .. så fin..! Vad är det fruntimmer?? Vaddå ska ha den till??!!!!!! haha.
Grattis, härliga vagnar!

Inte många fruntimmer som fattar grejen. De bara tjatar om att den går sönder hela tiden och vill köpa nya skor varannan vecka, de fattar ju inte känslan med fina bilar!
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
"frugan frågar vad jag ska med ännu en bmw TILL??" haha.. Grymt
Jag impulsköpte också en E38, min gumma skiter i bilar, har ej körkort, och jag jagar henne att hon ska ta (4år har jag hållit på nu).
Så står den där, en 750 e38, med 20" alpina, jag säger "Nu har jag köpt bil till dig" var på hon säger, "jag vill ha en lite söt, inget sådant där"

Em
70
Emery
540 iA M -00
550 iT M -06
Ibland behöver våra kära fruar lite tid, sen hajar dom.. När jag köpte min första mobiltelefon för 25 år sen (begagnad tio tusen usch va dyrt de va då )sa hon " va ska du med den till ? "Nu går hon inte långt utan sin mobil :) Är inne på min andra e38 underbar bil, frugan säger inget när det gäller bilar!! En av mina bmw skeptiska bröder fick låna min e38 för att dra hem sin Voyager på släp, nu letar han e38:)
Hälsn
Mikael T
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Hej!

Många fruntimmer fattar ingenting om bilar men min dotter 18år
uppskattar att köra BMW.Hon hämtade min andra dotter o pojkvän
på Arlanda efter 20månaders utlandsvistelse iförd chaförsmössa
kavaj mm.

Bara Min Wagn!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.