|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
... hoppsan. :) Och att redigera ett inlägg är också något som verkligen saknas. Nytt försök, om den fortfarande inte fattar så får jag väl göra ett nytt inlägg? :) Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
en till: :) Länk |
|
| Idag hämtar jag min E38, ska bli kul !!! :) | |
|
Trevligt, själv ska jag sälja min E38. Lägger nog upp den denna månad. BMW 4 Life |
|
| Köpläge på V8/V12 med dagens soppapriser! Dumpade iväg min 740 -99 med Alpinafälgar för 25k! Hade säkert fått ett par hundra mer om jag orkat sälja privat! ;-) | |
|
Hehe tråkigt för dig, jag kommer inte dumpa nåt eftersom jag inte måste sälja till varje pris, vill ingen köpa en felfri, påkostad lågmilad E38 får den stå kvar. :-) BMW 4 Life |
|
|
Tog några bilder, men det hade hunnit bli mörkt ute vid 8. Jag tror att den har extramjukt softläder, hela instrumentpanelen och dörrsidorna är klädda med skinn och har sömmar. Den har M62 4.4 liters med steptronic, och på hemvägen drog den 0.9. Men det var å andra sidan landsväg/ motorväg mest. Jag skulle aldrig frivilligt knöla in mig i en skramlig Audi A1 för att spara två deciliter soppa, men vi är alla olika. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Constrictor: hoppas du är nöjd med din nya bil, och att du överdrev när du sa att du släppt din bil för 25 000. Om inte gummit är helt slut får du lätt mellan 15 och 20 bara för fälgarna, om det var 20-tums Alpina. Det låter som en extremt misslyckad affär att släppa bilen för 25. Kika i Tyskland, där är det svårt att hitta en 7-serie E38 under 50 000 om den är i hyfsat skick, trots tråkiga standardhjul. Alpina-fälgarna passar lika bra på nyare 7-serien - inte bara E38 - även fast E38 råkar vara den överlägset vackraste 7-serien hittills. ;) Jag tycker det är otroligt skönt att ha tillbaks en svart, sänkt E38. Min bil har en del pyssel, det ska jag inte sticka under stol med. Slitna gummilister, typ sådant. Men det går ju att fixa, kostar inte många kronor. Otroligt skön bil !!! :) |
|
|
Kan väl säga att alla prioriterar olika här i livet! Du behöver inte försvara ditt köp av en gammal häck! ;-) Får man fråga vad det var för vrak till A1 du provkörde om det skramlade om den? Måste vara ngt fel på den, för skramla ska de inte göra?! E38 känns som en rysk T-34 jämfört med en nyare kvalitetsbil, därmed inte sagt att jag inte gillar dom! Men för mig som inte bara har tummen mitt i handen, utan även på ovansidan så är det ingen vettig bil att nyttja! Tyckte bara att det var jävligt skönt att bli av med denna "hallvärmare"! Men lycka till med era e38:or! Finfina bilar! |
|
|
Allvarlligt talat Constrictor: har du vaknat på fel sida eller vad är det med dig? Varför glider du in i en tråd och sprider så mycket galla? Vem tror du orkar lyssna på det ??? |
|
| Constrictor,du har inte bara tummen mitt i handen,du är ganska otrevlig också.Finns ingen anledning att hoppa in i en tråd där trådskaparen är glad för sitt nya inköp och klanka ner på honom.Lite hyfs om jag får be! | |
|
Tycker väl personligen att det började med: "Jag skulle aldrig frivilligt knöla in mig i en skramlig Audi A1 för att spara två deciliter soppa". Men det är ju min åsikt! Fast det kanske är ok att klanka på alla andra märken än BMW? P.s detta är en smiley: ;-) |
|
|
Jag gillar inte din attityd och tycker du är en dryg typ med dålig smak som väljer Audi A1 ;-) <-- Notera att jag avslutar med en smiley (point taken?) |
|
|
Vad roligt för dig Lasse med lite skoj i det elände som du drabbats av med trasiga bilar o onödiga bilförsäkringar. |
|
| Underbart att IL :) åker själv en 750IL å det komiska e just ang detta med Transporter filmen är att härom dagen när jag körde minstingen till dagis så kom jag å tänka på den filmen typ samma bil kör barnet till dagis (en transport med en lite onödigt stor bil) plus att man typ har samma utseende som han haha. Å som sagt välkommen tillbaka :) | |
|
Jag tycker Constrictor har en poäng. Man ska inte ge en tackling och man inte kan ta en tackling... __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag vill börja med att tacka de som kommit med trevliga inlägg och som också uppskattar BMW, Tack Bimmerboj, TBK, 222 och jag vet att det är fler vänner som läser här - det värmer. Det är KUL bilar, inget fel med det. De av er som är nya här kanske inte känner igen mitt nick på 7-serie avdelningen, men jag köpte 2004 en svart E38 740iA - den här: Länk och brukade skriva mycket i den här avdelningen för några år sedan. Det var nästan alltid jäkligt trevligt, kul att snacka med andra "bilnötter" som också snöat in på BMW:s E38, kul och användbart att utbyta erfarenheter och att lära sig mer om bilen. Som många av er vet så har jag ett stort motorintresse, både andra bilmärken (av vilket mitt nick avslöjar en del) och snabba motorcyklar som Kawa ZZR och ZX10. Jag hade min 7-serie länge, men sålde den för två år sedan - vår hund är alldeles för stor för att kunna åka med (han är enormt snäll, men en stooor vakthund på 54 kilo fungerar inte i en 7-serie). Tyvärr, för jag ångrade mig i efterhand. Nu har jag alltså hittat en 7-serie igen, och var glad att kunna delta här som ägare av en E38 igen! :) Här skriver man en tråd om en (i mitt tycke) fin, svart BMW E38 740iL som jag är GLAD för. Och vad händer då? Jo, det ramlar in en dryg snubbe som inte ens äger en BMW, utan en Volkswagen, och inbilalr sig att han ska kunna orera en massa skit om att det är dags att sälja (underförstått att bilarna inte är värda något, Kort sagt BARA för att ta bort glädjen från alla oss andra som tycker det här är KUL bilar? Har man så dålig fingertoppskänsla så får man väl skylla sig själv om man får en tackling tillbaks? Men vad händer då? Fattar han att han är helt snett ute??? Nej, karln svarar istället med att att E38 är gamla häckar känns som en rysk T-34.... Vad fan har sådana oseriösa inlägg här att göra över huvud taget??? Och sen kommer Grelle - ytterligare en pajsare utan en BMW - och tycker att idiot nummer ett "har en poäng" ?? Är du helt brunnen? ;-) ( <------- Notera smileyn, för jag vill ju inte vara otrevlig). Annars, kan du vänligen utveckla ditt resonemang om "poäng och tacklingar" så att vi alla begriper vad du menar??? Om vi har käbblat klart om T-34 och Grelles "poänger och tacklingar" så kanske den här tråden kan få återgå till att vara något KUL för folk som gillar dessa bilar? Ledsen Grelle och Constrictor, men det här är en tråd för folk som äger och uppskattar en BMW, och vill göra det till något kul tillsammans. Sköt om er ni andra som gillar dessa bilar, ha kul och njut av de här otroligt coola bilarna. :) |
|
|
Grelle,det är möjligt att han har en poäng.Men vad är poängen med att komma in och börja tacklas i denna tråden? Vissa människor har,som Lasse påpekar,ingen fingertoppskänsla och finner nöje i att få sprida sina meningar vid helt fel plats och fel tillfälle. Så låt oss som uppskattar E38orna få ha denna tråden,och kniper det så in i h-e att få sagt nått negativt om E38orna,skapa en egen tråd såfall. tack för ordet. |
|
|
Lasse-SL500: De flesta E38:or ser ut som skrot nuförtiden men din gamla ser så Fet ut!! Tidlös design på den bilen utan tvekan. Lycko den jycken som fick åka som en kung :) BMW M-POWER |
|
Karl-Hilding |
Du är för go Lasse! Ett tryck på gillaknappen blir det! Och lite avis blir man på din fina 740. En riktig BMW av den "gamla" stammen. Lycka till och underhåll oss gärna om den. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.