|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Sorry att jag missade det, så tyst å fint som bilen går nu har den aldrig gjort i min ägo. Jag gav inte så mycket för den så det var värt 13 papp att fixa detta, känner att denna bilen har många mil kvar att ge.. | |
|
Vilken del på bilden är det som fallerar? Länk "En arg V8:a gör dig glad!!" |
|
|
På min var det 7 som orsakade det hela, men som sagt, jag var inte dumsnål. Mycket mer än så åtgärdades när bilen ändå var inne och blev dissekerad. /U. |
|
|
Nu har jag kört ca 100 mil med min 540 efter reparationen av sönderslagna släpskenor och sladdriga kamkedjor. De första milen gick den inte bra alls, och tog mycket bensin. Men det verkar som om den gradvis justerat in sig efter de nya, strama kamkedjorna för nu, efter ca 100 mil så känns den både piggare och bensinsnålare än innan skadan. Jag gissar att det är den återställda, korrekta timingen av kamaxlar och ventiler som gör det. Tidigare låg den kring 1.3 blandat (så som jag kör, ganska mycket rödljus), men nu ligger den plötsligt kring 1.15 - 1.17 och är pigg som ett litet troll. Det känns ju positivt och kul, med tanke på att det var ett dyrt kalas, reparationen av BMW:s snitsiga konstruktion. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.